معاون خدمات شهری شهرداری یزد:

حفظ سلامت و پاکیزگی شهر در گرو مسئولیت پذیری شهروندان است

امین مقدم گفت: دستیابی و حفظ سلامت و پاکیزگی شهر در گرو مشارکت و مسئولیت پذیری آحاد شهروندان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جعفر امین مقدم، معاون خدمات شهری شهرداری یزد در نشستی با حضور مسئولان شهرداری به ضرورت زمینه سازی اجرایی شدن قانون ماده ۱۶ مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: دستیابی و حفظ سلامت و پاکیزگی شهر و شهروندان در گرو مشارکت و مسئولیت پذیری آحاد شهروندان است.

او افزود: این فرایند بخشی با کمک آموزش و فرهنگ سازی و بخشی نیز با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و ضمانت اجرای قوانین مربوطه قابل دسترسی است.

جعفر امین مقدم ادامه داد: برنامه ریزی، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در برای آگاهی بخشی به شهروندان به منظور جلوگیری از تولید بی رویه پسماند، تفکیک و جداسازی پسماند‌ها از اولویت‌های همراه نمودن شهروندان در حفظ محیط زیست شهری است.

این مسئول تصریح کرد: برای مقابله با بی توجهی برخی شهروندان در خصوص پراکندگی پسماند اعم از اصناف، منازل و مجتمع‌های مسکونی می‌بایست از ظرفیت‌های قانونی در این زمینه استفاده کرد که با هماهنگی انجام شده با دادگستری کل استان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان محیط زیست و مجامع امور صنفی امیدواریم شاهد موفقیت در اعمال این قانون برای برخورد با متخلفین باشیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.