کلاه‌کج در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فساد زمانی از بین می‌رود که شفافیت اجرایی شود/ باید تا می شود از حضور نام‌های تکراری در دولت سیزدهم پرهیز کرد

عضو شورای ستادهای انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی گفت: می بایست تا می‌شود از نام های تکراری در هر دو جناح سیاسی شناخته شده کشور برای حضور در کابینه سیزدهم پرهیز کرد.

حسین کلاه کج عضو شورای مرکزی ستاد انرژی و نیروهای مردمی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: آقای رئیسی با شعار دولت مردمی و ایران قوی پا به عرصه نهاد و تحقق این شعار در بخش اول یعنی در ایجاد دولت مردمی شاید نشود به آسانی آن را میسر کرد، ولی آنچه از حالات رئیس جمهور منتخب بر می آید نشان از اصرار برای تحقق اهداف و شعارهایش دارد و آنچه می‌بینیم در این روزها آقای رئیسی دیدار با صاحب نفوذان را برای بستن راه هر نوع سهم‌خواهی به حداقل رسانده، اما اگر رئیسی بخواهد این شعار را با تمام سختی هایش به سرانجام برساند می‌بایست از به کارگیری نام های پرتکرار و پر رابطه ، بی ثمر و خسته چند دهه اخیر بپرهیزد و عرصه را برای مردم این صاحبان اصلی کشور باز کند.

وی ادامه داد: مردم اگر چیزی را از خود دانستند عاشقانه و با همه وجودشان از آن حفاظت می‌کنند، مثالش انقلاب و اداره جنگ بود که تماماً با خود مردم بود و تاریخ رشادت های بی نظیر ملت ایران را به بهترین نحو دید.

کلاه کج افزود: آنچه از دغدغه‌های رئیس‌جمهور منتخب پیداست و آنچه خودش بارها به آن اشاره کرده در قدم اول مبارزه با فساد سیستماتیک درون بدنه اجرایی کشور و حذف بسترهای فساد زاست که به عقیده بنده زمانی فساد از بین می‌رود که شفافیت اجرایی شود و از لابی‌های پنهان و ناپیدا کشور می بایستی بی ملاحظه و اغماض پرده‌برداشت اگر کالایی در ویترین شیشه‌ای باشد قبل از اینکه فاسد شود و غبار بگیرد می‌شود آن را تعویض یا تمیز کرد، اما اگر آن را در پستوی انبار مخفی کردیم از دید همگان خارج است و امکان هرگونه آلودگی و فساد برای آن وجود دارد.

وی با اشاره به دغدغه های رئیس جمهور منتخب هم اضافه کرد: درباره دیگر دغدغه های منتخب ملت برگرداندن اعتماد هرچه بیشتر مردم به بدنه اجرایی و حاکمیت و حاکم کردن آرامش اقتصادی بر فضای عمومی کشور دیده می‌شود و از اولویت‌های رئیسی به نظر می‌رسد.

عضو شورای مرکزی ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی با اشاره به افراد حاضر در کابینه سیزدهم گفت: درباره تشکیل کابینه فراجناحی که رئیسی از اهم اقدامات خود بیان کرد چنانچه پیداست او به جد به دنبال پیدا کردن روشی برای تحقق بخشیدن به این شعار است که البته همانطور که عرض کردم می بایست تا می‌شود از نام های تکراری در هر دو جناح شناخته شده پرهیز کرد و حلقه مدیران نام آشنا در سایر قسمت‌های حاکمیت را شکست تا بار دیگر با استفاده از این آشنایی و روابط ناسالم در بهشت عدم نظارت دستگاه‌های نظارتی در بی خیالی و عدم پاسخگو بودن فرصت های جدید و سرمایه‌های این ملت را از بین نبرند و چهره هایی که از رابطه های کم‌تری برخوردارند قطعاً برای رزومه خود به دنبال ثبت بهترین عملکرد برای خود هستند و تحت نظارت بیشتری قرار می‌گیرند، مضاف بر اینکه این چهره ها می بایست اولویت جوانان و بانوان و پر انرژی باشند که وابسته و وام‌دار هیچ گروه و جریان خاصی نباشند تا آزادی عمل بیشتر داشته باشند و جسورانه تر عمل کنند که این ویژگی ها به صورت خالص و ناب اش در بین آحاد جامعه عمومی مردم یافت می‌شود نه در گعده ها و گروه‌های سیاسی متنفذ و خواص.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۸:۵۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
سلام برادر کلاه کج با تغییر فرد نمی توان تغییر ساختاری ایجادنمود . ما نیازمند به تدوین قوانین بازدارنده بدو.ن رانت ( الکترونیکی ) هستیم . نمی توان ماشینی که در حال ریپ زدن است با تغییر راننده آن را از گردنه ها عبور داد . باید نوسازی ناوگان در دستور کار قرار گیرد تا هر راننده ای بتواند آن را به سلامت هدایت کند . اگر نتوانیم بر اموال منقول و غیر منقول مازاد بر نیاز مردم مسلط شویم و نتوانیم مالیات عادلانه پلکانی سالیانه مازاد بر نیاز خانواده از آنها بدون رانت اخذ نماییم ، و نتوانیم قوانینی برای مبارزه با سربازان صهیونیست داخلی ( تجمیع کنندگان مسکن ، مغازه ، زمین های مسکونی ، دلالان و مافیایی صادرات خام فروشی و وارد کنند گان کالا های غیر ضرور و... ) تدوین کنیم . اگر بجای راننده ، خلبان اف 14 نیز بکار بگیریم کاری از پیش نخواهیم برد . لذا به فکر زیر ساخت ها و تدوین قوانین بازدارنده بدون رانت باشید . بنده آمادگی ارائه طرح برونرفت از وضع موجود بدون ران را دارم . اراده ای می خواهد تا اجرایی گردد . مهندس گودرزی
Poland
شاهرخ
۱۸:۱۳ ۱۸ تير ۱۴۰۰
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد. دیگه پیر شدم سال 80 بود که این حرف رو میگفتین الان وضعمون اینه .. .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۳۷ ۱۸ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
درود و خداقوت بر جناب آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور محترم خردمند و بصیر و عادل و خلاق و نخبه مقتدر قدرتمند ایران اسلامی عزیزمان ، عرض به حضورتون جناب دکتر رئیسی در سالهای گذشته در کمال شفافیت و آشکارا با قوانین مندرآوردی و دور زدن قانونها بر فرض مثال یک نمونه واقعی پراید 4 میلیونی رو کردنش 130 میلیون تومان و دیگر کارهایی اینچونینی رو شفاف شفاف دلالاها تا تیغشون برید رفتن جلو شفاف شفاف و بساز گران نجومی بنداز به ملت راه شفافشان است و غیر استاندار راه انداختند در صنعت خودرو سازی و مسکن و غیره اونم به صورت کاملا قانونی و شفاف شفاف اینها خوب بلدند در کمال شفافیت و قانون مندی و شفافیت با استفاده از قوانین مندرآوردی داخلیشون چگونه بند و ماده و تبصیره قانونی شفافسازی اضافه می کنند و خون ملت مستضعفین رو میمکن می کنند توی شیشه کجای کارید جناب رئیس جمهور منتخب دولت مردمی مفاسد اگر می خواست با شفافیت و قانون رفع و ریشه کن شود تا حالا شده بود مشکل مغزهای مافیایی قدرت و ثروت شیطانی باندبازانه و جناح بازانه طمعکارانه هاپولی کارانه غارتگرانه است که در سر می پرورانند ، تا شما رئیس جمهور محترم منتخب مردمی با معاونین و وزیران مثل خودتان نیایید و با درایت و مدیریت و خردورزی و بصیرت و تیزبینی های خاص خودتان و با برنامریزیهای کارشناسانه خودتان این افراد نفوذی باندهای مافیایی را در تمامی سطوح دولت در سر تا سر کشور شناسایی و پاکسازیشون نکنید و به زیر نکشید این ملعونین را ، متاسفانه آش همین آش استو کاسه شکسته هم همان کاسه است باید تغییر و تحول اساسی اولویت اول دولتتان قرار دهید بر ریزش و شناسایی برباند و دارو دستهای مافیای ملعونین در تمامی سطوح دولت در سر تا سر کشور تا بتوانید منویات قانونی اسلامی رهبر معظم و قانون اساسی کشور با خلاقیتهای خودتان این مهم را با سرعت و بدون اشتباه و بدون کارشکنیهای مختلف و بدون چوب لای چرخ دولت محترم کردنهای مافیای رو سیاه با قدرت و شدت و حدت و اقتدار برای اجرای عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف به منفعت مستضعفین بینوایان و پیشرفتهای مختلف کشور از هر لحاظ بپیش برید به حول قوه الهی خداوند جل جلاله و همه سربازان گمنام خوشنام امام زمان عج و تمامی امت مستضعفین در سر تا سر کشور اسلامی وظیفه دارند و باید و تکلیف شرعی و قانونی و دینی و مذهبی و انسانی و غیرتی و شرافتی دارند شما رو در این امر بسیار مهم و حیاتی یاری رسانند اگر نه همین مافیای شیطان صفت دولت شما را هم در کمال شفافیت و قانونی ناکارآمد خواهند کرد از این بنده حقیر کمترین بی سواد مستضعف زیر زیر زیر خط فقر نصیحت گفتن صادقانه و دلسوزانه بود . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه بصیرانه آزاده اندیشانه عادلانه خداپسندانه .
آخرین اخبار