اعتراض تعداد زیادی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ مبنی بر سخت بودن سوالات این آزمون سبب بازنگری و بررسی مجدد سوالات شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور ۱۴۰۰ با تمامی استرس‌هایی که برای داوطلبان خودش داشت در کنار ویروس کرونا همچون سال گذشته برگزار شد، اما تفاوتی که کنکور سال جاری با سال گذشته داشت (طبق گفته داوطلبان) تعداد زیادی از سوالات کنکور سخت و تعدادی اشتباه بوده است.

اعتراض جمعی از داوطلبان به ویژه داوطلبان گروه ریاضی به سخت بودن سوالات سبب شد تا آموزش و پرورش سوالات این آزمون را مجدد مورد بررسی قرار دهد، در نهایت آموزش و پرورش در طی نامه‌ای به سازمان سنجش اعلام کرد که تعدادی از سوالات سخت و خارج از کتب درسی بودند و همین موضوع سبب کشمکش‌هایی بین این دو سازمان شد.

وعده پیگیری اعتراضات دواطلبان کنکور از سوی مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به داوطلبان قول پیگیری اعتراضات را داده‌اند.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پیگیری این کمیسیون در زمینه علت سختی سؤالات دروس ریاضی و شیمی در کنکور ریاضی و تجربی خبر داد و اظهار کرد: موضوعی که مورد اعتراض داوطلبان رشته‌های ریاضی و تجربی بود، سطح بالای سؤالات دروس ریاضی و شیمی بود که کمیسیون به این موضوع ورود خواهد کرد و در این زمینه از سامان سنجش توضیح می‌خواهد.

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در واکنش به سختی سوالات کنکور و اشتباه بودن برخی سوالات گفت: تعداد سوالات خارج از کتاب در رشته ریاضی ۸ سوال، در رشته تجربی ۲ سوال و در رشته انسانی هم ۶ سوال بوده است و تعداد سوالات خارج از اهداف کتاب درسی در رشته ریاضی ۱۲ سوال و در رشته تجربی ۹ سوال بوده است.

ملکی همچنین در خصوص تعداد سوالات اشتباه گفت: تعداد سوالات اشتباه در رشته ریاضی یک سوال و در رشته تجربی ۲ سوال بوده است. باید در سازمان سنجش برای بررسی این موضوع کارگروه تشکیل شود و کارشناسان ذی‌ربط با حضور در آن توضیحات لازم را بدهند.


بیشتر بخوانید


تعداد محدودی از سؤالات چالشی بوده است

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره سرانجام سوالات سخت و اشتباه کنکور ۱۴۰۰، اظهار کرد: در کنکور سراسری ۱۴۰۰، حدود ۷۱ عنوان درسی در پنج گروه آزمایشی، مورد آزمون قرار گرفته است که براساس برآورد اولیه این سازمان، به‌غیر از درس ریاضی، بقیه دروس ۱۰ تا ۱۵ درصد آسان‌تر بوده است. برآورد سازمان حاکی از این است که آزمون در حالت کلی، نسبت به سال گذشته آسان‌تر شده است.

او بیان کرد: دشوارتر شدن درس ریاضی نسبت به سال گذشته، به علت سیستم‌محور بودن انتخاب سؤال بوده و فردی نبوده است. کمااینکه این امر در درس شیمی آزمون سال قبل هم اتفاق افتاد و قاعدتاً با تراز کردن نمرات، مسئله سختی و آسانی سؤال‌ها حل خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: تعداد محدودی سؤال از بین ۵۵ سؤال چالشی بوده است و تقریباً می‌توان گفت در کل فضای مجازی، تمامی بحث‌ها درباره سختی درس ریاضی مربوط به همین تعداد سؤال است.

او خطاب به داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ عنوان کرد: سازمان سنجش آموزش کشور، این اطمینان را به داوطلبان می‌دهد که با بررسی مجدد و درنظر گرفتن اینکه اگر مطالب سؤال خارج از سرفصل‌های کتاب درسی باشد یا ابهام داشته باشد، آن سؤال به‌صورت تأثیر مثبت اعمال یا حذف خواهد شد. بدیهی است این امر در ارتباط با درس ریاضی گروه‌های آزمایشی علوم‌تجربی و علوم‌انسانی هم صدق می‌کند.

زرین آمیزی تصریح کرد: دشواری یا آسانی یک آزمون، با محاسبه ضریب دشواری هر سؤال بعد از قرائت و تصحیح پاسخنامه‌ها انجام می‌گیرد و با حدس و گمان و صحبت‌های کلی محقق نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه کنکور یک آزمون رقابتی است، بیان کرد: آزمون‌های رقابتی حاوی سؤال‌هایی هستند که ضریب دشواری آن‌ها نسبت به آزمون‌های مدارس زیاد است؛ چون در آزمون‌های سراسری و کنکور، هدف جداسازی ۵ درصد بالای جامعه شرکت‌کنندگان است و نه ارتقای پایه. 

کنکور1400

امتحانات سازمان سنجش با آموزش و پرورش یکی نیست

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش کشور درباره نامه اخیر حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که ادعا داشته "حدود ۴۰ سوال خارج از سوالات درسی و یا خارج از اهداف و سر فصل‌های آموزشی یا اشتباهات سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۰ بوده است"، گفت: در آزمون سراسری امسال ۷۱ عنوان درسی با حدود ۱۵۰۰ سوال امتحان گرفته شده است که اگر خارج از کشور را نیز به این آمار اضافه کنیم این آمار  به ۳ هزار سوال نیز می رسد.

او افزود: تمام مطالبی که همکاران آموزش و پرورش از آن گله مندند، مرتبط به رشته ریاضی است، اما برآورد سازمان سنجش این است که کنکور امسال به غیر از ظرفیت ریاضی نسبت به سال گذشته حتی ۱۰ تا ۱۵ درصد ساده‌تر نیز شده است.

خدایی گفت: اهداف آموزشی سازمان سنجش با آموزش و پرورش کاملا متفاوت است، به نوعی که می توان گفت آموزش عمومی با آموزش عالی متفاوت است. اگر مقرر باشد که سازمان سنجش برای کنکور همانند آموزش و پرورش امتحان برگزار کند که تمام دانش آموزان با معدل بالای ۱۹ در این رقابت قبول می شوند.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: هدف ما از برگزاری چنین آزمونی در وهله اول رقابت است تا بتوانیم ۵ درصد بالای آزمون را از سایر داوطلبان جدا کنیم. بنده می‌گویم سوالات ما تلفیقی از سوالات ترکیبی و مفهومی بوده است و اگر هر فرد و یا سازمانی مستندی در جهت خلاف صحبت های بنده ادعا دارد حتما مستندات خود را به سازمان سنجش ارسال کند.

او بیان کرد: بخش پیشنهادات و نظرات سامانه سازمان سنجش کاملا فعال است. درخواست بنده از تمامی داوطلبان این است نظر خود را در این بخش حتما ثبت کنند. لذا به تمامی داوطلبان این خبر را می دهم که نگران نمرات خود نباشند، سوالات تا ۲۰ روز آینده که نتایج اعلام می شود بررسی می شود و اگر سوالات خارج از محدوده کتاب بود حتما این موضوع را به نفع دانش آموزان تمام خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


این درحالی است که ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی روز گذشته خواستار اعلام تشکیل کارگروهی برای حل این مسئله شد و گفت: پیشنهاد می‌دهیم کارگروهی تشکیل شود که کارشناسان ما و سازمان سنجش حضور داشته باشند و در یک فضای علمی و عینی این مشکل را بررسی کنند، به هر جمع بندی که رسیدند همان نتیجه را سازمان سنجش مبنای تصمیم گیری قرار دهد.

آزمون کنکور ۱۴۰۰ نیز به اتمام رسیده و داوطلبان منتظر اعلام نتایج این آزمون هستند، انتظار می‌رود تا آموزش و پرورش و سازمان سنجش تصیم قطعی خود را درباره سوالاتی که سبب اعتراض داوطلبان شده است، هرچه سریع‌تر اعلام کنند تا باعث ایجاد استرس مضاعف برای دانشجویان آینده کشور نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
دیدید سازمان ستجش کارخودشو کرد ؟
رتبه من که خیلی بد شد
واقعا خیلی کنکور بیخودی بود عجب حرف هیچکس قبول نشد
خدایا اگر یکسال موندم وسال دیگه همین طوری تقلب و... بود چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
من اگر در سازمان سنجش کارمیکردم حداقل میفهیمدم کی اعلام کنم‌نتایج را که با روان بچه ها بازی نکنم
بله
از رتبه تعیین کردن برین تا ته خط
زبان رتبه ۴ اعلام نشده سه تا ۵ داره
مثله سوالا
دقت کنید
سعی کردن ازچند منطقه دورافتاده رتبه اعلام کنند تا مثلا عدالت را رعایت کرده باشند
برنامه ریزی شده و دقیق
Iran (Islamic Republic of)
شیخ صغیر
۲۳:۰۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
باید به فکر نون می‌بودیم ولی رفتیم دنبال خربزه ، خربزه هم آبه :)
تو این فکرم که اگر بجای این همه تست و تمرین و آزمون مینشستم چهارتا کتاب خوب ، دو تا فیلم فلسفی، یه مهارت کامپیوتری می آموختم ارزشش بیشتر از این هجویات بود
شما دوستان رو نمیدونم چه فکر میکنید.
ولی من این فکر رو دارم.
Iran (Islamic Republic of)
محمود نیستم
۲۳:۰۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه شما رو که با آبروی دانش آموز بازی می‌کنید
خدا میداند چند دانش آموز جلوی خانواده خود که برایش کلی هزینه کردن و زحمت کشیدن شرمنده می‌شوند و همچنین زحماتی که در طی این مدت کشیدن به باد میره
ولی من معتقدم یه دنیای دیگه ای هم هست و بدجوری دار مکافاته بالاخره خداوند حواسش به ما هم هست.
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خانم‌سخنگو سازمان سنجش دوباره حرف خودشونو عوض کردند
دهه اول نتیجه اعلام میشه
نه هفته اول
دوباره ده اول
فک‌میکنید چرا ؟ احتمالا کارنامه ها که اماده شده .......؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
دوستان نتایج اعلام میشه اون ۲۰۰۰ نفری که توی کانال مدیا و... توی گروه تلگرام تقلب کرده بودند را جدا می کنند یا جز رتبه های برتر پزشکی اعلام میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
کانال مندیا .ساعت ۸:۵۵ و بیش از ۲۰۰۰ نفر که از سوالات استفاده میکردند همراه با کسانی که پاسخ ها را درگروه اعلام میکردند حتی سوالات پرچالش درس ریاضی
چی شد پس اعلام نکردند تکلیف این گروه را؟
این تازه اونایی هست که لو رفته قطعا موارد دیگری هم هست که نمی دانیم
چه عجله ای دارد دکترخدایی برای اعلام نتایج
مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۳۱ تير ۱۴۰۰
دوستان سازمان سنجش تصمیم گرفته بدون توجه به اعتراضات گسترده ونتیجه تحقیق وتفحص مجلس وسخن نمایندگان ،در سریعترین زمان نتیجه ای را ازهمین آزمون غیر استاندارد ومشکل دار اعلام کنه،که داوطلبان بجای اتحادوپیگیری بی عدالتی مقابل هم قرار بگیرند،باید نهادهای مسئول قبل ازبه نتیجه رسیدن بررسی به اعتراضات جلوی اعلام نتایج رابگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
شمارا بخدا فکری کنید
۰۲:۲۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
سلام ودست مریزاد به سازمان سنجش
ظلم وبی عدالتی سازمان سنجش در حق داوطلبان خسته و افسرده ای که دوسال در سخت ترین شرایط روحی، استرس،خستگی ناشی از بی نظمی شرایط کرونا و عدم برگزاری حضوری کلاس های درس و شرلیط اقتصادی بسیار بد خانواده ، خودشان درسها را با سختی مطالعه کردند در تاریخ ثبت خواهد شد.....حتما حافظه تاریخ این ظلم و ناجوانمردی را ثبت خواهد کرد .
آیندگان درمورد شما قضاوت خواهندکرد
مگر شبکه شاد با انهمه مشکل و اموزشهای تلوزیون پاسخگوی نیازهای درسی ما بود که اینگونه آزمون گرفتید؟؟؟
اصلا پرسیدید که ایا کتابهای ما کامل تدریس شد یا نه؟
ایا فکر نکردید که دوسال مهم وسرنوشت ساز یازدهم و دوازدهم را چگونه گذراندیم ...
شرایط مابه گونه ای بود که حتی نمیتوانستیم برای مطالعه به کتابخانه برویم یا از کلاس های تقویتی یا رفع اشکال استفاده کنیم .
با تمام سختی های بوجود آمده از زمان کرونا فقط درمنزل ماندیم و درس خواندیم ودرس خواندیم به امید آینده ای روشن !!
فکر میکردیم این شرایط سخت را درک میکنید
کنکور را عقب نینداختید
مجازی درس دادید که اصلا درس هم ندادید وحضوری ازمون نهایی ودیپلم گرفتید .
اما کنکور ۱۴۰۰ کاخ ارزو های مارا یکباره به ویرانه ای تبدیل کردید .
آقای سازمان سنجش ما را نابود کرد تا ابد .نابودکردنی جانسوز ...
هنوز من و دوستانم نتوانسته ایم شوک وارد شده جمعه شوم ۱۱ تیر را فراموش کنیم .
ما نابودشدیم دیگر نه روحیه ماندن داریم و نه توان خواندن ......
دلهره اینکه حتی اگر بمانیم ویکسال دیگر بخوانیم باز ممکن است سال دیگر هوس کنید با طراحی سوالات جادویی غیراستاندارد و زمانبر خارج ازکتاب،سوالات غلط و... قدرت خود را به رخ دانش اموزان بی پناه وخسته بکشید وبازار مافیای کنکور را داغ ترکنید مارا آزار میدهد و ناامیدمضطرب میکند شاید هم این برنامه ای بود برای ناامید کردن فرزندان ایران یا دلسرد کردن دانش آموزان و فرار مغزها....
آیا این روزها شعار کلاس های کنکور گران قیمت را شنیده اید ؟؟؟
کنکور به سبک ۱۴۰۰
یا اگر از بسته های مااستفاده کرده بودید در کنکور ۱۴۰۰مشکلی نداشتید و...
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموزی که مفهومی نخونده!!!!!!
۰۵:۲۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سازمان سنجش محترم
ببخشید که ما نتونستیم مفهومی بخوانیم پوزش می طلبیم
لابد اگر مفهومی خوانده بودیم تمام این موارد به ما الهام می شد و رقابت در ابهامات انجام می شد رقابت زمان کرونا عجب سخت است
لابد سوالات سنجش هم کرونا گرفته اند!!!
دوسال زحمت ما بدجور پایمال شد به لطف درایت وکاردانی سازمان سنجش .
مثلا مفهومی میخواندیم!!
معادله بیضی ،تابع زوج و وفرد ،تابع وارون، مجموع جملات دنباله هندسی اونم ۱۰۰ جمله ،نیمسازناحیه دو وچهار
مشتق وارون همه به ما الهام میشد.
کاش مفهومی خوانده بودیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
گل گفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
ادامه تحلیل استاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
باشگاه یه مطلبم در مورد حذف سهمیه ها بزارین دیوان عدالت اداری نظری در مورد ۴۰ سال سهمیه نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بله عدالت این است این دوسال اخر که شرایط همه یکی شده کلا سهمیه نباشد حتی مناطق دو وسه
Iran (Islamic Republic of)
کانال علم روز کنکور( معلم ریاضی) کپی
۱۰:۲۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
ادامه تحلیل استاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۶ تير ۱۴۰۰
متن پیام کجاست پس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
سهمیه هیات علمی کلا باطل شد امسال دیوان عدالت اداری فقط زورش به هیات علمی رسیده ۴۰ سال از جنگ گذشته هنوز یه عده سهم خواهی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اخه اونکه دردی ازما دوا نمیکنه
زحمت کشیدند خسته نباشنداون فقط جابجایی بود اینکارراهم کردند که بگن ما حواسمون هست راست میگین سوالای کنکور را بررسی و حواب درست بدین و الکی سرهم بندی نکنید اصلا چطور میخواین حق از دست رفته مارا بازگردونید اصلا تکلیف تقلب ها چی شد
یکسال دیگه بمونیم به چه تضمینی
ازکجا معلوم سال بعد هم هول هولکی سوال اشتباه ندادین
اصلا روحیه ما نمیکشه به یکسال دیگر خواندن
تازه با این نوع سوال حتمانیاز به اینه که کلی کلاس اضافه بریم تا مطالب خارج ازکتاب وسخت ودشوار را معلم های به قول شما مافیا برای ما بازگو کنند
تدریس محازی را که دیدیم
واقعا لذت بریدیم
احتمالا چند دوره کلاس تست هوش و امادگی المپیاد هم لازمه
Iran (Islamic Republic of)
کانال علم روز کنکور( معلم ریاضی) کپی
۰۳:۰۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
ادامه تحلیل استاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
متن پیام تحلیل استاد کجاست پس
دوبار ارسال شده ولی متن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
سلام
چرا سازمان سنجش پاسخ نانه ریس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کنکور را نداد؟
چرا راضی نشد کارگروه بررسی سوالات تشکیل شود؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
چرا پیشنهاد منطقی اموزش و پرورش را قبول نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
چون خودشان می دانند چه کردند؟
Sweden
نهال
۰۲:۳۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
قبل از هرنظر یااعتراضی ازسازمان سنجش خواهش میکنیم سخنگویش را عوض کندمااینهمه انسانهای فرهیخته وخوش بیان وخوش سخن داریم این بدسلیقگی دراین فردی که به عنوان سخنگوی سازمان سنجش صورت گرفته نشون میده که بقیه کارهاشون هم چطور انجام میشه بازی باآینده واعصاب وروان یکسری جوان باانگیزه تواین مشکلات جامعه بااین طراحی سوالات کنکور دردی بر دردها اضافه کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
حنا
۰۲:۰۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
این جمله مسخره که میگن برا همه سخت بوده مثله اینکه نمییدونن یه عده تو روستا درس میخونن یه عده تو مدارس خاص
یه عده سهمیه دارن یه عده بی سهمیه
وقتی سوالات رو ندیدین نظر ندین
فشاری که الان تو این سن داریم تجربع میکنیم بیشتر از نظر مسخره شماست
Iran (Islamic Republic of)
حنا
۰۲:۰۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
تقلب مافیا فشار والدین تعویق افتادن یا نیفتادن کنکور
به خدا روانیمون کردین
پارسال اونجوری امسالم اینجوری
سره جلسه چهار نفر تا دفترچه تخصصی رو دیدن بستن خوابیدن
میخواین با سختی و تقلبو سهمیه چی رو به ما بفهمونین
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۲۲:۰۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
کلن سازمان سنجش در همه مقاطع داره سخت گیری می کنه
فکر کردن چه خبره
عقده ای هستن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۲۰:۰۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
خدا ازتون نگذره
روزی ۱۳ ساعت درس بخون بعد با این با کنکور مضخرفتون همه رو ب باد دادین، با این سهمیه ها هرچی ادم درس نخون میره بالا اونوقت ما بیچاره باید دوسال بشینیم پشت کنکور ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
کنکورو حذف نمیکنین حداقل یکم زمانشو استاندارد کنین کنکور ۹۸با اون سطح سوالا تایمش با کنکور ۱۴۰۰یکی بود!!! این یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
نمیدونم سخت بود یا آسون
ما که آزمون رو دادیم رفت
انشاالله هممون به چیزی که میخوایم برسیم
با ازبین بردن چهره ترسناک کنکور میشه حذفش کرد
مثلا عمومی رو حذف کنید، 3 بار در سال کنکور باشه، راه هایی غیرپولی برای ورود به دانشگاه ایجاد بشه و...
به جوان ها اعتماد بشه حتما نتیجه اش رو میبینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
عمومی حذف بشه ؟ باور کن با همین عمومی خیلیا میان بالا
البته ، بماند که هدف اصلی همون تخصصی ها هستش ولی درکل عمومی به عنوان یک کمکی خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
۴۲ سوال اشکال داشت
خارج ازکتاب ۱۶
خارج از اهداف ۲۱

اشتباه ۳
شبکه خبر
ریس سازمان پروهش و برنامه ریزی کنکور.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۲۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
آسانتر شده است؟؟؟چی دارید میگید ریاضیش اسونتر شده؟یا شیمیش؟زیستشم که سوالات مربوط به پایه دوبرابر سخت تر بود..یک نگاه به کنکور سراسری ۹۸ بندازید به اون میگن اسون..دیگه شورشو دراوردید..با طراحان عقده ای یک جوری میگید که ما با آموزش وپرورش فرق داره سوالاتمون و معدل بالای ۱۹ قبول میشه که انگار تو کنکور پارتی و سهمیه و هزار کوفت دیگه نیست طرف بادرصد زیر ۱۰ براحتی میاد قبول میشه..حق ما این وسط چی میشه؟؟؟؟کی جوابگو ماهاست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فولادی
۱۲:۵۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
من سال ۹۸ روزانه نرفتم سال ۹۹ محروم یک سال درس خوندم قید همه چیو زدم افسردگی خفیف گرفتم مطمئن بودم سوالات کنکور امسال و بالای ۸۰ می زنم متاسفانه نمی دونم چه کنکوری بود ۱۴۰۰ قبول دارم بعضی درسا آسون ولی خیلی‌هاشون پیچیده و مبهم بود ،باید عدالت درسی باشه شاید کسی نتونه پیج آموزشی تهیه کنه توان مالی نداشته باشه یا امکانات، با آوردن سوالاتی که کلاس های آموزشی قبل کنکور اشاره کرده باعث می شه این کلاسا رونق بگیرن بازم تو مبحث آموزشی اختلاف طبقاتی به وجود بیاد ،خواهش می کنم ازتون در بحث انتخاب رشته پی علاقه تون برید نه به خاطر مزایا مثه دانشگاه فرهنگیان که معایب هم داره ،اینجوری شماها بخاطر حقوق ناچیزش میرید اونی که علاقه دلی داره می مونه ولله بخدا که حق الناسه،موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
تقلب گسترده بوده. غیر از کانالهای خرده پا مثل کانال مدیا و... باند سازمان یافته که در رأس هرم آنها افراد بانفوذ قرار دارد و این هرم شاخه و گروه های داشته که هر کدام بر حسب توانایی پنجاه تا صد نفر جذب مشتری داوطلب را داشته. از سئوالات در زمان باز شدن پلمپ عکس گرفته شده و به بیرون حوزه ارسال شده و گروه معلمان عضو باند در مدت کوتاهی پاسخدهی کرده و در ساعت اطلاع داده شده برای داوطلب با استفاده از موبایل کارتی و یا انگشتی جاسازی شده در کفش و سمعک نامرئی در گوش با درصد های متفاوت خوانده شده و تا آنجا که من خبر دارم هیچکدامشان لو نرفتند . و جالب اینکه همین سبک تقلب سال گذشته هم انجام شده و باند کوچکی در سیستان شناسایی و دستگیر شد و سازمان سنجش علیرغم اطلاع هیچ تمهیداتی اهم از قطع اینترنت و آموزش استفاده از فلز یاب توسط حراست و حفاظت آزمون و حتی چک کردن گوش و....هیچکدام از این تمهیدات انجام نشد و آقای خدایی در پاسخ خبرنگار که سئوال کرد آیا اینترنت را قطع میکنید اظهار کرد تمهیداتی در نظر گرفتیم که داوطلب سر جلسه متوجه میشود ولی کسی چیزی متوجه نشد!!! سازمان سنجش و افراد با نفوذ که دیده نمی‌شوند کجای این مسئله جای دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
دقیقا فرمایشات شما صحیح است درکنکور تجربی که تعداد زیاد است و سهمیه ها هم مگر چندنفر برای سه رشته اول پدیرش هست که این موارد هم اتفاق بیفتد
واقعا افتضاح کردند
بی عدالتی از این بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
منطقی باش
۱۱:۴۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
رقابت صحیح بله
مگه کنکور المپیاد که سوالات راه حل زیاد وفکری داشته باشه
ندت پاسخگویی به سوال المپیاد با زمان پاسخ کمتر از یک دقیقه به سوالات کنکور فرق داره
چطور ندانسته اظهار نظر میکنید؟؟؟؟
سوالات کنکور باید استاندارد باشد و از مطالب کتاب ولی سخت بودنش مهم نیست؟
اشتباه نکنید سخت بودن مورد سوال نیست
خارج از مخدوده بودن و سوال اشتباه مورد بحث است
یک سوال اشتباه در شرایط کنکور و انهم کنکور درشرلیط اموزش مجاری و شرایطکرونا میتونه کل کنکور دانش اموز را خراب کنه
اتفاقا اینایی که نیگن خوب دادن معلومه خیلی متوجه سوالات نشدن.
سوالات شمارشی شیمی کی بیش از زمان درنطر گرفته شد وقت لازم داشت نه اینکه سخت بود عیر استاندارد بود ریاضی که هیچ
اتفاقا بازار مافیا از روز بعد کنکور داغ ترشده
به نفع اونا شد .افدین به سازمان سنجش و درایت زیبایش
Iran (Islamic Republic of)
یک دبیر
۱۲:۴۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
ضمن تایید و تشکر از نظر مطرح شده. دوستان ! ما تا کنون خیلی کنکور دیده ایم، ولی متاسفانه این کنکور واقعا متفاوت بوده، تاخیر در سئوالات و انتشار تصاویرجلسه کنکور تجربی در ساعت 8:55 روز 11 تیر ماه، بی منطق بودن سئوالات و استفاده از سئوالات خارج از محتوای کتب وزارتی، اشتباه بودن سئوال، داشتن دو جواب برای یک سئوال، از نظر ارزیابی سئوالات اکثرا بسیار مشکل و پیچیده و زمانبربود، بد نیست بدانیم برای یک دانش آموز که خود را به آزمون کنکور میرساند ذهنیت و مبنای پاسخگویی به سئوالات صحیح بودن سئوالات است، چگونه ممکن است که در کنکور سئوالاتی اشتباه باشد؟؟ همین یک مورد کافی است تا زمان و برنامه دانش آموز ممتاز را به بزند و عملا از رقابت عادلانه خارج شود،چون احساس میکند تمام اندوخته هایش نا کار امد است، اعتماد به نفس را از دست داده و کاملا ناامید میشود. این در حالی استکه متاسفانه در روز کنکور تجربی افرادی با اسفاده از گیرنده در کفش و سمعک نامرئی و... سرجلسه دست به تقلب زدند. اینجاست باید به اقای دکتر خدایی و خانم دکتر زرین و... دست اندرکاران اصلی کنکور که قطعا در مشکلات موجود اعم از تدوین سئوال ، چاپ وتوزیع و امنیت کنکور و.... دست مریزاد گفت. ان هم چه دست مریزادی!!!! مرحبا به نابود کردن و نا امید نمودن نسل جوان کشور به صورت سازمان دهی شده. ....!!!
Iran (Islamic Republic of)
باران باران
۱۲:۵۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
من با نظر شما موافقم واقعا تعداد سوالات شمارشی زیاد تراز حد بود درسهای شیمی زیست و ادبیات خیلی از این مدل سوالهای شمارشی غیراستاندارد میدن که واقعا وقت گیر هستن...تعدادشون خیلی زیاده ....واقعا درست فرمودید مگه کنکور المپیاده؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
اخه رقابت از چی ؟
از نخونده ها؟
از اطلاعات کتابهای قدیم که ممکنه فقط کسانی که تمکن مالی زیاد دارند وکلاس اضافه میرن بلد باشند؟
رقابت از چی؟؟؟؟؟؟
این چه حرفیه؟
بچه های ما دوساله در زمان کرونا از اناق هم بیرون نیمدن وفقط خودشون خوندن
مدرسه هیچ کاری نکرد؟
ارسال چند فیلم در واتس اپ شد تدریس؟
بی منطق نباشید
بچه ها تلاش کردند و لی سوالات که هرکدوم کلی راه حل داره خود معلمای کنکور وتلوزیون گفتند شما میگی نه؟
خب حل هارا ببین و زمان استاندارد هر تست را ؟
اصلا سوال باید ازمتن کتاب ولی با دقت طراحی بشه وسخت
رقابت چی؟ رقابت مطلبی که توی کتاب نیست؟؟؟؟؟

بعدشم برای همه بد شد و برای همه سخته که نمیشه
بعضی گیر افتادن سر سوالات ریاضی چون اشتباه و نا معقول بوده هم وقتشون رفته هم اعصابشون خرد شده هم غلط زدن برخی رها کردند چه میدونستند سوالا اشکال داره رفتن روی درسای دیگه وقت گذاشتن
و الان به نفعشنه
بعدشم درک کنید دوساله بچه داره خودش تلاش میکنه چطور همه ازمونا عقب افتاد فقط کنکور سرجاش برگزارشد؟
فقط دیپلم حضوری؟؟؟
فقط تلافی کل نابسامانی ها سر کنکوریا در اومد؟
بچه ها از کنکور مریض شدن
ادم درس نخون براش مهم نیست چون کاری نکرده
اتفاقا بچه های درس خون افسرده شدن چون دوسال یازده و دوازده از همه تفریحاتشون زدن تین بی انصافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
باشگاه میشه از سازمان سنجش بخواهید کارنامه رو هفتم مرداد روز عید غدیر بدن روز مبارکیه خواهش میکنم‌ اینو به گوش مسئولین مربوطه برسونید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
یکی از اون سوالای سخت اینجا بنویسید ببینیم این جوونا چی میگن
سازمان سنجش دو سه سالی هست که شدید مشکوک می زنه
تو همه آزمون هاش بوی تقلب میاد
همین پارسال با ده نفر سوالات فناوری بررسی کردیم فوق العاده آسون بود و مطمئن بودیم بالای 80 زدیم
بعد اومدن کارنامه ها همه امون منفی بودیم شکایت هم کردیم ولی .................
Iran (Islamic Republic of)
دانش اموز
۱۵:۱۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سوالات و حل سوالات توی همه کانالها هست
اتفاقا حتما ببینید که بهترین معلم شیمی خودش دستی نوشته پاسخ برخی سوالات بیش از نصفه صفحه است
ریاضی هم مولفهای کتاب نوشتن و امضا کردن
زیست هم بهترینها گفتن سوالات مبهم بود
اتفاقا من با سوال تخصصی سخت ونکته دار موافقم ولی سوال اشتباه ادمو میریزه بهم
سرجلسه نمیدونی که اشتباه از خودته یا از سوال
اینجا نوشتن ندارد یک سرچ ساده بزنید .
اینایی که اعصابشون خورد شده بهترینها هستند اونایی که کارنکردن ناراحتی ندارند دوست عزیز
درضمن رشته های ضعیف هم مورد بحث نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
وای دقیقا برای دختر من هم همین اتفاق افتاد پارسال گفت عربی را ۷۰ درصد زدم و سوالاتش رو چک کرد همه درست بود اما وقتی کارنامه اومد ۳۰ درصد زده بود و ما سازمان سنجش اعتراض کردیم اما هیچ جوابی نداد و واقع مشکوک می زنه
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۱:۱۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
ما که امسال کنکور ندادیم اما 13سال قبل کنکور دادیم و پزشکی قبول شدیم. این واقعیت اون زمان هم بوده که اگه خط به خط کتاب درسی رو هم بلد باشی قرار نیست کنکور سوالا اسون باشه تعداد بسیار زیادی تو کشور هستن که معدل بالای 19/5 دارن با درصد هوش های متفاوت. باید ازمون سخت باشه تا رتبه واقعی مشخص بشه.اصلا ریاضی سخت. برای همه اینجوره. باید دید رتبه یک تا صد ریاضی رو چند میزنن. اگه بتونن 80-90 درصد بزنن پس ازمون اکی هست. این تفکر اشتباهه چون من هوشم این قدره بقیه نباید بیشتر باشن. میدونم عدالت نیست کسی که بهترین امکانات تهران رو داره با کسی که نداره. اما ازمون هم باید جوری باشه که یه تعداد درصد مشابه نیارن. قضاوت درست تر فقط از روی درصدهای رتبه های برتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
فرمایش شما متین ، اما این فقط عرصه رو برای دانش اموزان سطح متوسط تنگ تر میکنه ، بر فرض مثال خود من امسال دوست دارم برم فرهنگیان که شرط ترازش ۶۵۰۰ به بالا هستش اما من برنامه داشتم که حداقل ۱۰ الی ۱۵ سوال ریاضی رو که فوق العاده روی نمره و رتبه کنکور تأثیر داره بزنم ، اما با این سطح سوالات ، بین من و اونی که هیچی نخونده هیچ فرقی نبود.چون منم نتونستم طبق برنامه ای که چیده بودم پیش برم و احتمالا بعضیها هم همین مشکل منو داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۱۰:۵۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
حرفتون صحیح
ولی اگ بالاترین درصد تو کل کشور ۲۵باشع اونوق چی میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
میشه لطفا شما که حس نابغه بودن دارین برین ریاضی کنکور امسالو حل کنین یعنی شما از معلم های ریاضی که به طور تخصصی روی این درس کار کردن بیشتر میدونید ما هم نگفتیم مثل آب خوردن باشه حداقلش مفهومی باشه نه اینکه نه توی کتاب درسی باشه و یه سوال چن تا جواب داشته باشه نمیدونم چرا وقتی توی شرایط ما نبودین نظر میدین شما خودتون تاحالا اموزش مجازیو توی ۲ سال متوالی که دو سال سرنوشت سازه تجربه کردین لطفا وقتی توی شرایطی قرار ندارید اینجوری صحبت نکنین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
آقاجان سلام . لطفا خیلی تند نروید!!!!، بنده هم خودم پزشک متخصص هستم، اصلا حرفاتون مبنا نداره ، وقتی سئوال از اساس اشکال داره و اشتباه هست، وقتی کنکور شده مافیای افراد خاص و با تقلبات و لطایف الحیل سعی در تقلب دارند، چگونه ممکن است زمان حال را با 13 سال پیش خودتان مقایسه کنید.؟؟؟ اصلا قیاس مع الفرق هست. بیایید بیش از این نمک بر زخم جوانان نا امید شده نپاشیم/ . موفق و سلامت باشید.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۲۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
بله؟؟؟شماک براحتی قبول شدین این ماییم که درحقمون ظلم شده همش سهمیه و پارتی ..همش ناحقی..معلومه میای اینجوری میگی وقتی درک درستی نداری نیا همینجوری یچیز نگو توکه جای دانش اموزای الان نیستی ک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
با سلام ، مردم و داوطلبین عزیز ما بگیم ماست سفیده اینا میگن سیاهه ،زیر بار نمی رن آموزش و پرورش میگه سوالات خارج از کتابه ،دبیر اشون هم تایید می کنن آسمون به زمین بیاد سازمان سنجش قبول نمیکنه پس به خدا واگذار می کنیم و شکایتم نو به خودش می کنیم
ما که تو منطقه برخوردار زندگی می کنیم ودر مدرسه غیر انتفاعی و کلاس کنکور انچنانی درس خوندیم ازشون شاکی هستیم وای به حال داوطلب بد بختی که تو منطقه کم برخوردار زندگی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
الف
۲۳:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
باید این سهمیه ها برداشته بشه یک سری افراد که استعداد و شایستگی ندارن با بی عدالتی و پارتی بازی می یان بالا نتیجه اش می شود این پزشکان و مهندسان بی سواد که در جامعه هم کم نیستن و متاسفانه یک رقابت علمی سالم و با عدالت برگزار نمی شود تا کسی که اهل تلاش است و شایستگی و استعداد دارد به حقش برسد و متاسفانه با این سهمیه ها دارن ظلم می کنند در حق بچه هایی که استحقاق و شایستگی دارن و جالب این جاست داخل دانشگاه هم که مشروط می شوند باز هم با پارتی بازی و سهمیه ای که دارن و نامه ای که از طرف بنیاد می یارن اخراج نمی شوند تا جا برای افراد تلاشگر و با استعداد باز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
کاری کردید تو این مملکت بچه ای 17-18 ساله حس خودکشی بهشون دست میده این چه وضعشه
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۲۲:۲۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
والا دوره ما کنکور دومرحله ای بود ،داوطلب زیاد ،رقابت بسیار بالا ،کلاسای کنکور و فلش های کمک درسی واین برنامه ها نبود ،امروز چقدر تن پرور شدن داوطلبای کنکور توقع دارن سوالات کنکور عین اب خوردن باشه براشون ،معترضم میشن پس چرا ما معترض نشدیم ،بعدش مگه اینا چند ساله تو کنکور شرکت میکنن که میگن امسال سخت بوده ،نکنه سوالات کنکور رو با سوالات قلم چی وگزینه دو ،اندیشمندان و...مقایسه کردند که میگن خیلی سخت بوده
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۳۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
شما چی میدونی که اومدی اظهار نظر میکنی نابغه برو سوالات کنکور تحربی رو بردار اگر تونستی حل کنی ۵ سوال شیمی حل کنی من خودم بهت جایزه میدم..مفت قبول شدین بابا کنکورای قدیم سوالاش خیلی اسون بوده نابغهههههه
Iran (Islamic Republic of)
تارا تارا
۱۴:۲۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
اینجور نفرمایید من خودم سال۸۰امتحان دادم امسال هم امتحان دادم واقعا کنکور سختتر شده اصلا حس کردم المپیاد هست نه کنکور...کنکور باید همه نوع سوال ساده متوسط و سخت داشته باشه ولی امسال کلا سوالهای درسهای تخصصی تجربی پیچیده و وقت گیر بود تعداد سوالهای شمارشی چرا اینقد زیاد شده حتی برای ادبیات و زیست و شیمی با این وقت کم یه سوال میدن ولی عملا اندازه ۶سوال وقت میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
نمیدونم چرا همه میخوان دکتر بشن واقعا اگر علاقه مند شدید به حرفه اتون نباشید اگر میلیاردرهم بشید لذتی نخواهید برد مثل ازدواج با یه آدم پولداری که ازش متنفرید میماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
چرا فکر می کنید همه دارند خودشون رو می کشن که برن پزشکی ، نه بابا این قدر وضع اقتصادی بد شده همه دانشگاه دولتی می خوان برن ، خود من ندارم بچه ام رو بفرستم آزاد یا پیام نور واقعا ندارم چکار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
وقتی باسوال های سخت استرس به بچه وارد میشه دیگه چه فایده ای داره واقعا
سیتم آموزشی کشور ما جزو بدترین ها در دنیاس
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۸:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بچه ها انتظار دارن همشون برن دانشگاه بابا خب رقابته یکم درک داشته باشین همین اعتراضای شماست که هر سال صندلی های دانشگاه ها زیاد میشه سالانه فقط حدود ده هزار پزشک داره فارغ و التحصیل میشه که همه ی پزشکانی عمومی یا به سالن های آرایشی تبدیل شدن یا تو مناطق محرومن و با بزرگ نمایی خانواده ها بچه ها رو میفرستن داخل دام رشته ی پزشکی که هیچ آینده ی شغلی ندارنه و همش سیاه بازیه و با زیاد کردن دانشگاه های پردیس و آزاد همه ی فارغ و تحصیل ها بیکارن تعداد دانشگاه ها بیشتر از مدارس شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آمریکا خیلی راستگو تشریف داره بره فعلا همون سلاحهای کشتار جمعی که ادعا میکرد عراق داره رو بعد از ۱۸ سال پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خوبی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۲۳:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
برو یکم استراحت کن.... خدا شفات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
واقعا با این سوالاتشون در درس ریاضی شب ها از فکر و خیال نمی توانم بخوابم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
یک سوال جواب بده دوتا ببر
یک حرف یک فرهنگیه
معلمی شغل انبیاست. ههههههه
ی مشت دلال کنکور شدن بلابنصبت فرهنگیها
فقط بچاپن والدین رو
Iran (Islamic Republic of)
الیاس محمدی
۱۷:۱۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ب ولله قسم اگه این کنکورو کارمندان آموزش و پرورش و سازمان سنجش میدادن هیچکدومشون در منصب فعلیشون قبول نمی شد
Iran (Islamic Republic of)
معترض
۱۶:۲۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
چهار ساعت کنکور چهار ساعتی هست که باید با تمام آرزوها و اهدافت خداحافظی کنی و یک قدم پایین تر بیای ازشون همی جوری میشه که افراد نالایقی که سوالات رو خریدن و سهمیه پوچ دارن کشور رو در دست میگیرن و باعث بدبختی همه میشن این درد داره که منی که این همه تلاش کردم برای کنکور باید در آینده تو سری خور کسی باشم که سوالات رو خریده بوده من قدرت مقابله با شما رو ندارم ولی به خداواگذارتون میکنم امیدوارم خدا حق منو از سازمان سنجش و تمامی مسئولانش و طراحان نالایق و نفهمی که نمیدونن سوال هایی که میدن داخل کتاب هست یا نه بگیره به زودی زود خدا لعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
با سلام لطفا پاسخ دهید چرا علیرغم اظهارسازمان مبنی بر برگزاری کنگور ازنظام جدید آموزشی . باز سوالات برخی دروس مثل ریاضیات تجربی از نطام قدیم طراحی شده بود.واین امر موجب اجحاف در حق حقیقی دانش آموزان نطام جدید شد.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۵:۴۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
طراحان سوالات باید از شهرستان های کوچک انتخاب شوند و اجازه نزدیک شدن مافیای کنکور به آنها داده نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
من هنوز هم شب ها از استرسی که تو وجودم مونده نمیتونم بخوابم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
مجبورید کنکور بگیرید وقتی بلد نیستین سوال خوب طرح کنید
United States of America
مریم
۱۵:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
حلال نمکنیم مسببین حال فرزندانمون رو،همه رو افسرده کردین ،کنکور به اندازه کافی استرس زا هستش چن سال با سختی و استرس میخونن بعد شما هم سر جلسه کنکور هم بعدش با حرفاتون بیشتر زخم دلشون رو تازه مکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سوالات ریاضی علوم تجربی خارج از کتاب بود و در حد کنکور دکتری ریاضی بود
Iran (Islamic Republic of)
ن. ح
۱۴:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
فکر کنید بچه ی خودتون. نسل جوان را از زندگی وتلاش توی این کشور سیر کردید. به جای اینکه با توجه به شراییط کرونآاسانتر بگیرید سخت تر کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
داداشی سخت تر نکردن معلم ها خودشون راحت کردن خوب درس ندادن خودم شاهد این موضوع بودم .من خودم به بچه ام درس دادم به دانش اموزان نگفتن چه طوری درس بخونن از چه کتاب هایی راهنمایی بگیرن به چه نکته ها تو سوالات امتحان توجه کنن. بعد دانش اموز میره سر امتحان فکر میکنه امتحان نهایی میخوان ازش بگیرن سوالات براش سخته دیگه
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۴:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سوالات سخت نبود ۲ساله که دانش آموزان آموزش مجازی میبینندو ودر امتحانات با تقلب و تشکیل گروه امتحان میدهند بنابراین بیسوادند . نتیجه تقلب همینه و انتظاری بیشتر از این از دانش آموزان نمیتوان داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
شما بیا چندتا از این سیوال هلی اسون رو برا ما حل کن ما هم یاد بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
امتحان سر کلاسی که نبوده. هی میگید شما خودتون نمیتونید حل کنید. کنکور سوالاتش خیلی خیلی سخت میدن . اینم شما نمیدونید .اون معلم هاتون چیزی در مورد کنکور انگار بهتون نگفتن اگه گفته بودن شما فقط اکتفا به این کتاب درسی نمیکردید از کتابهای دیگه که مربوط به درس تون میشد میخوندید . ما هم کنکور دادیم به شدت سخت بود ولی معلم هایی داشتیم یا دوستان که کنکور داده بودن ازشون سوال کردیم کتاب گرفتیم که مربوط به درس میشد که بدرد دانشگاه مون هم میخورد مربوط میشد خوندیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
جدی ؟ پس شما که اینقد ادعات میشه بیا دوتا فقط دوتا از سوالای ریاضی رو برامون حل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
حتما خودت تقلب کردی که کاملا اطلاع داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
شما تسلط برکلیه سوالات دارین که سخت واسون بودن را مطرح میکنید؟
معلمها اشتباه تحلیل میکنند؟
کسی که مدرس تلوزیونه اشتباه میگه؟
امضا کلی معلم ریاضی که ابروشون محسوب میشه دروغه؟
حرف اشتباه نزنین وموضوعا را قاطی نکنین
اتفاقا تنها گروهی که مجازی اموزش دیدند و حتی اموزشی درکار نبود وحضوری ازمون دیپلم دادند همین گروهند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
ما کنکور دادیم مگه همه تست ها رو زدیم پسرخاله من امتحان داد آمد گفت خوب بوده امتحان. دوست خودم رشته تجربی بود اونم گفت خدا رو شکر خوب بود. اینجا یه فرقی هست درس خونده واقعی با درس نخوانده متقلب آره عزیز اگه زحمت کشیده باشید خدا جواب زحمتت و می ده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
شما چقدر بی ادب هستید طرف درست گفته چه تونه. من سال99 کنکور دادم دانشگاه دولتی قبول شدم اون دادشمون که گفته بیا سوالات حل کن یعنی چی ! مگه تو کنکور مگه میشه همه رو جواب داد فقط باید اون سوالاتی که 100 درصد میدونی درسته بزنی حتی شده 5 تا.من خودم بعضی از درسا رو فقط 12 تا زدم بعضی درسا بیشتر بعضی ها رو کمتر زدم این که شما داری میگی مشخص درس نخوندی رفتی نشستی فکردی عین امتحانات مجازیه. بایدم اینجا بیای طلب کار باشی. بعضیا میگن سخت بوده ما درس خوندیم منتظر بمونید تا جواب ها بیاد انشاالله قبول میشید این حرفم فقط با اون درس خونای با شعوره. کسی درس میخونه که شعورش بالا بره . یکی که کاملا رد داده نوشته تقلب کرده یا خدا یعنی چی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
وقتی همه میگن سخت بود بغیر از سازمان سنجش دیگه سردرگمیش کجاش بود؟بگین سازمان سنجش زیر بار اینکه کنکور غیر استاندارد سخت بود نمیره!
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۱۴:۲۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ببینی تو جهنم هم جایگاهی دارن؟
چقدر نفرین پشت سرشونه!!
چرا اینا هیچیشون نمیشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سید امید
۱۳:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
عادت شده واسمون ، همه بلایی سرمون میارن قبولم نمیکنن میگن ۱۵ درصد آسون بود امسال ، باشه تو راست میگی ، دو دستی صندلی ریاستت رو بچسب یوقت ازت نگیرن ، اگه دستت با مافیا کنکور تو یه کاسه نبود اینجور نمیگفتی ، از داوطلب کنکور گرفته تا مولف کتاب درسی تا معلم مطرح ریاضی که داخل صدا سیما هم حتی تدریس میکرد همه گفتن سوالات خارج از کتاب بوده یا ایراد داشتن یا به طور کلی ایراد داشتن و مناسب کنکور نبودن ، بعد آقای خدایی فقط حق به جانب حرف میزنه ، یک سال فرصت برای برنامه ریزی کنکور وقت داشتین چرا انقدر ضعیف برگزار شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
درود به شرفت کاملا منطقی فرمودی آقا امید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سختی رو ول کنید پیش کش
بحث تقلب و تخلفات چی میشه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فیروز
۱۷:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دوست عزیزم گل گفتی این همه درفضای مجازی مستند درخصوص تقلب اشکار ولو رفتن سوالات درحین برگزاری کنکور صحبت شد اما یک نفر از سازمان سنجش صراحتا پاسخگویی نکرد.شما رابخدا موضوع راتا حصول نتیجه از مسئولین ذیربط پیگیری فرمایید تا تکلبف داوطلبینی که در ازمون دسترسی به کلید سوالات داشتن مشخص وحق بجه هاییکه سه سال متوالی شبانه روز درس خوندن ضایع نشه باتشکد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
باسلام سوالات سخت بود وزمان کافی درنظرگرفته نشده بود مراقبین که الا ماشالا عقده ای ودراین گرمای خرماپزون حتی کولر هم نبود یعنی افتضاح ادم شرم میکنه بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
علاوه بر این اصلا و ابدا پروتکل های بهداشتی درباره ی کرونا هم رعایت نشده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سوالات مارا ساعت ۸ ونیم دادن وساعت ۷ وربع درحوزه را بستن یعنی یک ساعت و ربع اول معطل شدیم گرپای شدید ودوتا ماسک وپروتکل که هیچ کولر هم باد گرم میزد دوتا از بچه ها بعد از توزیع سوالات تخصصی توی جلسه حالشون بهم خورد ببینید کنکور خودش چقدر استرس داره این دوسال هم که همه خسته دیگه سوال نا معقول دادن حال بچه هارا بد کرد
بی نظمی و گرما ی شدید واستفاده از ماسک شرلیط را سخت کرده بو کاش سوالات سخت بود ولی معقول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
مگر دانشجویان امروزی درس میخوانند به خدا قسم از همین دانشجویان لیسانسه یک معادله در جه 2 بدهید نمی تونند ان را حل کنند درس خواندن به زباله دان تاریخ پیوسته و نمره کیلویی جایگزین ان شده در خارج کنکور وجود ندارد ولی دانشکاه فوق العاده منظم و دارای کارگاهها باا تجهیزات کامل است در ایران کنور سخت اما دانشگاه عین اب خوردن است ولی در خارج کنکور وجود ندارد ولی دانشگاه سخت است و از نمره دادن کیلویی تو دانشگاهای خارج چیزی وجود ندارد تا چند سال اینده اگر همین طور پیش برود مدرسهای دیگر وجود نخواهد داشت و دانشگاه هم مدرک ها را باید به بازار بیاورد و بفروشد همان اول نقلاب خوب بود در مدرسه و دانشگاه هنوز نظم بر قرار بود والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سوالات کنکور رشته ریاضی (ریاضیاتش سخت بود بخصوص درس حسابان).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
من نمیدونم پس اگه دانش آموزان و کنکوری ها نمی توانند در مورد سختی کنکور اظهار نظر کنند پس کی میتونه؟ تعدادی از سوالات خارج از کتاب و اهداف اون بود عده ای غلط و اکثرا هم به معنی واقعی کلمه دشوار بودن. خود معلم ما یک روز و نیم وقت گذاشت و سوالا رو حل کرد و بعد آزمون جواباشو به ما داد اونم تازه همش رو نه . اونوقت ما چطوری تو چهل و پنج دقیقه اون ریاضی ها رو حل کنیم ؟؟!! خب ما هم آدمیم این همه درس خوندیم و تست زدیم و آزمون دادیم . اون وقت با یه کنکور غیر استاندارد کل زحمات از بین میره . والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
احسنت کاملا درسته
اینا نه حرف دانش آموزان می فهمند نه معلمان . اینا اصلا حرف کنکوری ها و معلمین و آموزش و پرورش و صدا و سیما حالیشون نمیشه. حرف حرف خودشونه و مافیای کنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
والدین گرامی انقدر به فرزندانتون فشار نیارید و زورشون نکنین که حتما باید پزشکی قبول بشن تا بعد کنکور نیاین بگین بچم روانی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بچه با کنکور سختی که سوالاتش خارج از کتاب بوده روانی میشه کنکوری که همه زحماتش رو به باد داده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۲۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
واگربچه خودش خواست تکلیف چیه وقتی میبینن هرلیسانسی بگیرن آخرش باید بشینن توخونه وبیکار پس بهتره ازاین طرف وقت بزارن برای رسیدن به هدفشون .فقط لعنت کنه این مافیای کنکور رووطراحان سوال رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
این چه ربطی داشت ؟؟
بچه ها زحمت کشیدند ولایق پزشکی هم بودند .اتفاقا بیشتر از سالهای قبل زحمت کشیدندشرایط روحی سختی بود دوسال حتی یک مسافرت کوناه هم نرفتند .درس خواندند اگر سوالات اذیت نمیکرد ورقابت سالم بود همه به خوبی میپذیرفتند که دانش اموز برتر استحقاق بیشتری دارد نه الان که به دلیل این اشکالات حق دانش اموز بهتر بیشتر ضایع شد
سوالات ریاضی شیمی و زیست واقعا اذیت میکرد نه اینکه سخت باشد پر راه حل و گیج کننده معلومات را محک نمی زد کلا یک جورایی امتحان تشریحی جواب زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
باید دست به دست هم دهیم و هیچ کس دیگر کنکور نده
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۱۲:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خدا لعنتتون کنه
خیلی سخت بود
کاش یکی ب داد ما میرسید
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سلام ،

یعنی چه ؟
یعنی باز باید از هم دور باشیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۲:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خسته شدیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ای وای
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۲:۱۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
هیچ به بعد روانی پیش آمده بعد از سختی امتحانات برای افرادی که متوسط به بالا و پایین است فکر کرده اید و بعد سوالات را طرح کنید آی طراح سوالات کنکور سراسری 1400و سالهای بعد؟.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
هر سال به خاطر این کنکور لعنتی عده ای خودکشی میکنن

هر سال بازی با روح روان مردم
تا کی میخواد این وضع ادامه پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اصلا چرا ما باید هر سال کنکور بدیم؟؟؟

چرا هزینه های اضافی رو به خانواده ها تحمیل میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
قربانی کنکور
۱۱:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه همه شماهایی که با روح و روان وسرنوشت بچه های مردم بازی میکنید الان بعد از گذشت بیست سال از کنکور هنوز اسم کنکور میاد تنم به لرزه می افته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ب خدا قسم دخترام دیگه روانی شدن از بس کتاب های قطور خوندن برگ زدن سردرد گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۴:۳۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
چرا اینقدر به خودشون فشار واردمیکنند لازم نیست حتما تحصیلات عالیه داشته باشنددنبال یادگیری شغل و حرفه ای مفید بروند.علاوه براین در دانشگاه آزاد و پیام نور به روی همه باز است.
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۱:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
مرگ بر کنکور
6 ماه ساعت 8 صبح خداشاهده بیدار میشدم تا 11.12 شب میخوندم وقتی رفتم سر جلسه چون بار اولم بود اصلا خبر نداشتم که بعد از تایم مشخص قراره سوالات رو ازم بگیرن
10 تست زبان رو داخل 1 دقیقه و 30 ثانیه زدم بعدش برگه رو به زور بهشون دادم.
سختی سوالات که هیچ چرا اصلا باید 4 ساعت وقتش باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۴:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
شما با این همه هوش و ذکاوت چگونه دیپلم گرفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سلام کنکور زمان داره اینو همه میدونن چطور شما ندونستی
بیشتر حواست جمع کن
United States of America
⚘⚘⚘
۰۳:۵۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
آقا ممد گل میتونم برنامه که برای کنکور میخندین را داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۴۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
با عرض سلام... به نظر من طراحان کنکور وقتی سوال طرح می کنند حتما باید به مدت زمان پاسخگویی سوال هم توجه داشته باشند. سوال هرچند هم سخت باشه باید در زمان تعیین شده بشه حل کرد که در کنکور این مورد خیلی رعایت نمیشه و سختی کنکور بیشتر به این مورد مربوط میشه. نکته بعدی استاندارد نبودن سوالات ریاضی در کنکور امسال بود که بیشتر جنبه انتقامی داشت. نکته مهم دیگه اینه که در حال حاضر اغلب داوطلبان انتظار دارند سوالاتی در کنکور بیاد که قبلا نمونه ش رو دیدند یا حل کردند که این موضوع خودش باعث میشه کنکور در نظر داوطلب سخت جلوه کنه.. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
موافقم ازتمام ناکارامدی ها و نابسامانیها از بچه های مردم انتقام گرفتن
سوال باید منطقی باشه و استاندارد این طوری اتفاقا خوب وبد یکی شدن
یعنی اون کسی که ریاضی میدونست وقت گذاشت و نزد
اونم که نمیدونست اتفتقا رفت سر درس دیگه و روی اون وقت گذاشت و به نفعش شد .
یعنی شاگرد قوی که با سوالات جنگید ضرر کرد
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۱۱:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سؤالات سخت نیست؛ داوطلبان سختشان می آید درس بخوانند و دانشکاه نیز کاری کرده است که داوطلب بدون هیچ زحمتی مدرک بگیرد و نتیجه این شود که سیل بیسوادان وارد جامعه شوند.
هم اکنون، دانشجویان ایرانی بیسوادترین دانشجویان جهان و مدعی ترین عالم نمایند و بدا بر حال این آموزش و پرورش و این دانشکاه.
جالب است که سازمان سنجش نیز با این گروه مماشات دارد و به اعتراض جهل آنان جواب می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آره، منم حرف شما رو قبول دارم، خودم لیسانس گرفتم دانشگاه دولتی خوندم‌ ، بعضیا‌ نوشتن ما ناراحتی اعصاب گرفتم، بعد بخوای وارد دانشگاه بشی درسا سخت تر و استادا سختگیر ترن، اون موقع میخواین‌ چیکار کنید، با این وضع همون بهتر که قبول نشید،...
Iran (Islamic Republic of)
sahar
۱۳:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دو ادم مث شما تو جامعمون هست که وضعمون اینه دیگه:)
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم یه کنکوری که روزی ۹ ساعت درس خونده
۱۴:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
باشه بابا باسواد علیم دانشمند محقق من که ازمون رو خراب نکردم و ۳ رقمی میشم می‌گم ریاضیش سخت بود چون برای اون زمان مناسب نبود بعد تو که سوالا رو ندیدی و از مباحث کتاب چیزی نمی‌دونی میگی آسون بوده ساینتیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
معلومه هم نادانید هم با مافیای کنکور هم‌دست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ااا
۱۴:۵۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سکوت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آقای محترم سر تیتر رو بخون خودش میگه اشتباه در طرح کردن سوال البته الان تو ایران دانشچویان با پارتی مدرک می گیرند و با پارتی دکتر میشن که وقتی به مطب اون دکتر میری هیچی بلد نیست
Iran (Islamic Republic of)
علیم ساکت شو
۱۶:۳۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
علیم امیدوارم یه روزی تو شرایط کنکوری ها به هر نحوی قرار بگیری و بفهمی که دهن رو نباید هر جایی باز کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
Sahar خانوم عزیز اون 2 نفر حرف درست زدن با نظر اون داداش مون 13:57 که نظر داده کاملا موافقم چون دانشجو هستم حرفش کاملا درست .شما با این طرز حرف زدن تو دانشگاه اگه به استاد با این لحن صحبت کنی از درس محروم میشی زیاده روی هم کنی اخراج میشی تو دانشگاه استاد یک کتاب درس می ده تو امتحان سوالات فرق داره سوالات در حد دکترا هست.تو نمیتوانی. اعتراض کنی تو دانشگاه سوالات همین تیپی دوستان خودم قبول شدن دانشگاه ولی وارد که شدن این سخت گیری دیدن انصراف دادن الان یک شغل آزاد دارن در آمد خیلی خوبی دارن کنکور که همه چیز نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سحر خانم اون داداشمون 13:57 نظر داده کاملا حرفش درست منطقیه. تو وضعت به خاطر درس نخوندن اره ابجی خانم .
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۱:۱۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
احتراما کدام وزارت خانه درست می گوید را کاری نداریم چون این صورت مسئله را پاک کردن است ؛ اصل مسئله این است که این سوالات سخت موجب یک بعد روانی در دانش آموزانی می شود که تا به حال در دوران کرونا بوده اند و بدون حضور معلمین گرامی درس را می خوانده اند و اعضای محترم هیات علمی بدون اینکه بخواهند با فرزندان این ملت شجاع دشمنی کرده اند فقط و فقط بخاطر اینکه این سوالات از کلاس های کنکور بیرون نیامده باشد که وظیفه قوه قضاییه و مدعی العموم است که اگر خطایی بوده جلویش را بگیرند و تو خود بخوان حدیث مفصل .... بدرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
عجیب نیست که در پایان این دولت همه چیز رو به بدی است حتی سوالات کنکور؟!
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۱:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اقا چرا نمیزارن کنکور حذف بشه، چرا کسی نیست جلوی این رانت خوران کنکوری بگیره، مردم چی فرض کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
متاسفانه تو این چند سال ، سوالاتی طراحی میشه که خارج از توان دانش آموزانه

سوالاتی که فقط خود طراح های سوال که صاحب هزاران موسسه آموزشی هستن ، بلدن حل کنند

این یعنی اینکه ما مجبور خواهیم شد فقط از کتابایی که اونا چاپ کردن استفاده کنیم

لذا این یک درآمد و گردش مالی هزاران میلیاردی رو نصیب این موسسات می‌کنه

و این یعنی بزرگترین رانت و مافیا که آموزش و پرورش ما هم شریک جرمشونه.

و ما میشیم قربانی بزرگ این مافیا..‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
چرا خارج از توان دانش اموزانه؟
من یا هر کسی که چندین کتاب خوندیم برای هر درس.. درصد خوب کسب کردیم به خاطر اینکه بقیه نزدن باید دوباره بخونیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
در کنار رسیدگی به این آزمون، به این موضوع رسیدگی کنید که چرا شهرداری ها مثل ارگانهای دیگه آزمون استخدامی ندارند؟!!! پس چطوری نیروهاشو استخدام میکنه؟!!!!
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
به حضرت عباس یکی ما رو نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۱۰:۳۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
از سپاه پاسداران خواهش میکنیم به وضعیت کنکور رسیدگی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
یعنی چی؟
مگه داعش حمله کرده؟://
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ببین مملکت چیه که هر جا و هر کی به مشکل بر میخوره دست به گریبان سپاه میشه انگار فقط این ارگان به مشکلات رسیدگی میکنه از موشک تا کنکور انتظار واقعاً زیادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سوالات باید جوری طراحی شود که بشه کسی که خونده و تلاش کرده و کسی که نخونده رو تفکیک کرد یعنی منطق سوالات استاندارد اینه، خوب وقتی که سوالات خیلی سخت طراحی بشن که کسی که خونده و کسی که نخونده هر دو یک جور جواب میدن و اونایی که تلاش کردن علنا به ضررشون میشه، خیر سرتون شما سازمان سنجش هستید ولی هنوز معیارهای طراحی سوال رو نمی‌دونید
Ukraine
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اصلاً اونش به کنار نباید سوالات شبیهه به تدریس داخل کلاس های سوال طراحی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
صلاح مملکت خویش خسروان دانند.؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سال قبل اینقدر سخت بود یک نفر هم صحبت کرد امسال سوالات نسبت به پارسال خوب بود. خوب کنکور که راحت نمیاد چون یک میلیون آدم میخوان به دانشگاه برن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دانشگاهه ناسا که نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
داداش همه میخوان پزشک بشن وضع همین میشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
من خودم علاقه ایی به پزشکی ندارم اما چون خانواده دارن خرج کلاس ها و کتاب های کمک اموزشی رو میکنن خودم یه عداب وجدان شدید و احساس میکنم فشار روانی شدیدی روم هستش
Iran (Islamic Republic of)
دال
۲۳:۴۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سال های قبل هم یک میلیون نفر میخواستن برن دانشگاه ولی کنکور استاندارد برگزار میکردن
بعدشم اصن یک میلیون نفر بخوان برن دانشگاه مگه چیه؟؟بهتر از اینه که بخاطر یه کنکور سخت از راه علم و در فاصله بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ای خاک عالم به سرتون ،بچه ی من که بعد از یک سال روزانه ۱۳ ساعت درس خواندن این روزها دچار افسردگی شده ،خدا ازتون نگذره انگار با این بچه ها دشمن هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بابا ولمان‌ کنید تو رو حضرت عباس، یه کنکور دیگه شما بیشتر به اون بچه فشار روانی وارد میکنید، مگه دانشگاه چه خبره، اونجا پدر در میارن، درسا سخت تره، استادا‌ به شدت سخت گیرن اونجا میخواین چیکار کنید حتما میخواین هرروز برید‌ دانشگاه بگیدچرا نمره نمیدی چرا بچه من و انداختی بچه من روانی شده! ول کن دیگه این چه مسخره بازیه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
یعنی امتحانات کنکور باز شد مجدد دختران مردم دختران خودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
یعنی امتحانات کنکور باز شد مجدد دختران مردم دختران خودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بعدازپایان جلسه ومصاحبه با داوطلبان اعلام شدکه سوالات سخت بوده است واین یعنی اینکه ایده برخی ازسوالات آزمونهایی بوده که مربوط به کتابهای چاپ قبلی است واین مصیبت ها بیشتر بخاطر بروز نبودن طراحان سوال واستفاده ازکتابهای سالهای گذشته است که خیلی ازموضوعات تغییر محتوایی داشته اند واین بدبختی حتی درآموزش پرورش هم گاهی وجود داشته که برخی معلمان همت نمی کنند کتاب جدید تهیه کنند وازکتاب قدیمی سوال طراحی می کنند و با روح وروان دانش آموزان بازی می کنند ازطرفی سوال کنکور باید سوال استاتدارد باشد نه غول ودیو افسانه ای و وقتی سوال را به جای یک دقیقه تا ۲۰ دقیقه هم نمی شود تحلیل وجمع وجور کرد وطراحی سوال بصورت دمینو و۷ خان رستم است این بیانگرآن است که اهداف آموزشی کنکور به اهداف سیاسی ومبارزه با داوطلب تبدیل شده است یعنی بیرون ریختن داوطلب از پذیرش در دانشگاههای دولتی وپرتاب کردن آنها به مراکز غیردولتی و برای همین گفته می شود که اکثریت داوطلبان جذب دانشگاه می شوند ولی جذب کجا می شوند همان فرق دانه فلفل سیاه وخال هندی سیاه است.ازطرف دیگر برای جذب برخی افرادخاص طراحی سوالات نابهنجار به نوعی مین گذاری برسرراه همه جوانان وپرتاب کردن آنها ازمسیرشان برای رساندن افرادسفارش شده به اهدافشان وجود دارد واصرار دراین کارباعث شده که درسالهای گذشته برخی قبول شدگان حذف شوند وافرادی خارج ازضابطه جذب شوند که با اعتراض برخی این افراداخراج شدند وجاهایی که اعتراض نشد افراد متخلف به تحصیل خود ادامه دادند.بنابراین روند آزمون سراسری یک روند سیاست بازی مریض است و سنداین حرف درج سهمیه ها در دفترچه راهنمای ثبت نام بعنوان بزرگترین سندتخلف سازمان سنجش درطول ۴۳ سال گذشته است واینکه حقی را ازکسی ضایع کنند وبه دیگری بدهند وکسی سوال نکند که برچه اساسی وبه استناد کدام آیه ودستوردینی یاجهانی این کارصورت می گیرد نشانگر نقض اشکارحقوق بشر درآزمونهاست. درکل کشور جوانهای زیادی هستند که بخاطر سختی پشت کنکور برای همیشه روانی ودیوانه شدند چون علی رغم کسب نمرات عالی با ترجیحات دیگران ازپذیرش در دانشگاه منع شدند و پاهای آنها سست شد وخشکید که چرا باید درآزمونها ودریک رقابت باید سیاست بازی باشد بهرجهت سازمان سنجش توسط نهادهای سیاسی نباید تحت فشارسیاسی باشد ودریک رقابت سخت موش بدواند این کارها شاید باعث اعتراض کسی نباشد ولی پایمال کردن حق الناس است وتصمیم گیرندگان ان درقیامت باید جوابگوی بازخواست داوطلبان خشمگینی باشند که حقشان به دیگران داده شده وبه جای یکسال باید چندین سال پشت کنکور بمانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
بسیار درست ومنطقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
من کلا ۳ تا ریاضی زدم توی تجربی ولی لطفا نتایج رو بدین زودتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خسته نباشی. مطمن باش قبول نمیشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
مطمئنم قبول میشم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
نمیخوام دکتر بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
منطقه یکم قبولم میشم
Iran (Islamic Republic of)
P.H.D
۰۹:۳۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
روح و روان برای بچه ها و والدین آنها نگذاشتید. با این روشها مملکت پیش نمی رود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
حضرت عباسی نتیجه ها رو زودتر بدین خوب یا بد دارم سکته میزنم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خسته شدیم خسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اگر سخت بوده برا همه سخت بوده و اگر راحت بوده برا همه راحت بود ، چون رتبه مهمه نه نمره پس مشکلی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز من نمیدونم این جمله واقعا مسخره رو کی به شما یاد داده....سختی هم درجه بندی و لول بندی داره..مثل اینه که بیان از من و شما زبان ابری امتحان بگیرن که نه بلدم و نه شما..بعد بیام بگم خب اگه سخته برا همه سخته ...مهم اینه که ببینیم هدف و انگیزه ما ها از درس خوندن چیه ؟؟؟به یقین میتونم بگم که این همه کتاب تستی که به ویژه در درس ریاضی زدیم ذره ای به درد نخورد چون حتی مثلش هم تو کنکور امثال نبود..باید میومدی و میدیدی کسانی رو که با گریه از سر جلسه میمدن بیروم ..میدونی چرا ؟؟چون احساس میکردن زحمات دوازده سال درس خوندنشون این نبوده...مسئولی نه چندان محترمی که حتی حاضر نیست اشتباهش رو گردن بگیره و فقط داره دانش آموز رو می پیچونه...اصلا بگیم یه سوال خارج از کتاب بوده ...چرا واقعا چرا ؟؟؟؟؟یعنی نمکیتونن 55 سوال درست طرح کنن؟؟مگه میشه..فقط اینو میدونم که آه کلی داوطلب پشت این عزیزانه و معلوم نیست خدا کی جوابشون رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
درست میگید واسه همه سخت بوده، هرساله اینجوریه ولی امسال فرق داره به خاطر کرونا خیلیا خودشون رو به مریضی زدن و در اتاق ایزوله بدون مراقب راحت تقلب کردن، جوابا رو از کانالای تلگرامی گرفتن و همه رو صحیح وارد کردن، پس نمیشه گفت واسه همه سخت بوده، خودم کنکوری تجربی بودم، سر جلسه هنر و تجربی حاضر بودم و دیدم فضا چجوری بود و سطح سوالات واقعا خیلی بالا بود، اصلا حل نمیشدن
Iran (Islamic Republic of)
مطمئنی دانش اموزی
۱۲:۴۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
نمیدونم چ حرف چرتیه یاد گرفتن اگه سخته برای همه سخته اخه استادا وقتی که اقد سخت بدن اونکه نخونده که هیچ اونکه خونده هم نمیتونه بزنه میگیری چ میگم فقط اونکه مخه میتونه قبول شه
Iran (Islamic Republic of)
علی علوی
۱۳:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
این ازسوالات چرتشون...اون از زمان بندی ادم بخواد سوالارو بخونه زمان تمومه چه برسه حل کنه وجواب بده...اون از مراقبین عقده ایشون...اونم از تاسیسات سرمایشیشون تواین گرمای خرما پزون یدونه کولر هم نبود واقعا شرم نمیکنن چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ببخشید ولی استدلالات کاملا عامیانه و غلط، آزمون استاندارد باید بین کسانی ک مطالعه کردن و نکردن تفکیک ایجاد کنه، نه اینکه انقد سخت باشه که فرقی نکنه خونده باشی یا نخونده باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز این چه استدلالی است که داری
اخه وقتی سوال خارج از بحث و عیرقابل حله اینجا حق دانش اموز خوب از بین میره
همه میشن مساوی .
اصلا سر جلسه ما خیلی ها عمومی که دادن رفتن .برخی به گریه افتادن بعضی هم حالشون با ماسک وگرما ومعطلی های ازمون و سوالات غیر استاندارد و گیر دار به هم خورد .لطفا منصف باشین.اگر الان جلو بی برنامگی و تبعیض گرفته نشود شماهم روز دیگر و در جایگاه دیگر اسیب می بینید
الان توی مدرسه ما درسهای عالی ناراحت ترهستند باور کنید اسیب روحی شدیدی دیدن حتی برخی جواب تلفن دوستاشونو نمیدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آخه سوالی که ازکتاب درسی نبوده مشخص سخته
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
معرکه گردانان این کنکور مسخره را باید محاکمه و مجازات کرد.چرا مسئولان با اینهمه ادعا مافیای کنکور را میبیند و کاری نمیکند .برای جوانان چه کردید.جز سرخوردگی و بیکاری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
افرین
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۸:۱۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
وقتي فقط يك آزمون براي اعداد محدودي صنداي برگزار مي شود... بايد سخت باشد تا عيار دانش آموز پرتلاش بِه درستي سنجيده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
صد در صد امسال نه تنها کنکور ندادی بلکه سوالات رو هم ندیدی که اینو میگی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
بله سخت باید باشه نه غیر متطقی و اشتباه
-
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
احتمالا این هم مافیا دارد مانند شیر و شکر و بند تنبان و غیره ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
احتمالا؟ قطعا مافیا داره هرچی که توش پول کلان باشه مافیا داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ماسمالی کنید بره دیگه. مثل خیلی چیزای دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
موافقم