اوقات فراغت بستری مهم برای شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اوقات فراغت در تابستان از بستر‌های مهم برای شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اوقات فراغت در تابستان از بستر‌های مهم برای شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان و فراگیران بر اساس ۶ ساحت سند تحول بنیادین است.

او در آیین افتتاح پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان استان با بیان این که تعلیم و تربیت به نوعی عبارت از شکوفا کردن استعداد‌های دانش آموزان است، اظهار کرد: اوقات فراغت در تابستان یکی از بستر‌های مهم است که می‌تواند استعداد‌های دانش آموزان و فراگیران را بر اساس ۶ ساحت سند تحول بنیادین شکوفا کند.

او افزود: در این راستا ابعاد جسمانی و روحانی فراگیران باید مورد توجه قرار گیرد تا اهداف تعلیم و تربیت تمام ساحتی محقق گردد.

پورداود با اشاره به نقش اولیا در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت، گفت: با مشارکت خانواده‌ها و هدایت و راهبری آموزش و پرورش، برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان به گونه‌ای دنبال خواهد شد که در بازه زمانی تعریف شده، استعداد‌های فراگیران شکوفا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  همدان با بیان این که یکی از اهداف تحقق پویش سلامت در خانه ماندن است و برای این مهم خانواده‌ها هم پای کار آمدند، تصریح کرد: فعالیت‌های سلامت و تربیت بدنی دانش آموزان در تابستان و در قالب اوقات فراغت دنبال خواهد شد.

 او  افزود: ما می‌توانیم با راهکار‌های مفید و سازنده‌ای که داریم، قرنطینه خانگی را برای دانش آموزان به محیطی شادی آفرین تبدیل کنیم.

پورداود اهتمام به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های شغلی در زیست بوم جدید را از اهداف نظام تعلیم و تربیت ذکر کرد و گفت: ما باید به دانش آموزان غیر از مهارت‌های شغلی، مهارت‌های زندگی را نیز آموزش بدهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد از دانش آموزان استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای پوشش داده شده اند که این میزان ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار