کلنگ زنی ساخت شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در قم

کلنگ احداث شهرک تخصصی انرژی خورشیدی با حضور استاندار قم به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست ،استاندار قم امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی  احداث شهرک صنعتی غیر دولتی تخصصی انرژی خورشیدی و صنایع وابسته گفت: ظرفیت انرژی خورشیدی در قم نباید مغفول بماند.

او  لازمه کم کردن فاصله کلنگ و قیچی در این نوع طرح را پشتکار شرکت سرمایه گذار و حمایت جدی وزارت نیرو دانست.

سرمست  با اشاره به طرح‌های شکست خورده مشابه در استان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح قدمی در راه بهره مندی از ویژگی‌های آب و هوایی قم برداشته شود.

استاندار تصریح کرد: اگر استان قم دچار کم آبی است، اما خداوند خورشید و روز‌های آفتابی کم نظیری را نصیب آن کرده است که نباید مغفول بماند.

حسین شریف زاده، مدیر عامل شرکت آینده سازان سیاره سبز، مجری طرح شهرک صنعتی غیر دولتی انرژی خورشیدی و صنایع وابسته در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ، سرمایه گذاری در این طرح را دو هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بیان کرد.

او با اشاره به تولید  ۳۰ مگاواتی برق در بخشی از این طرح افزود: طرح شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در سه پهنه تولید سلول‌های تولید برق از انرژی خورشید، پارک فناوری و هایپر مارکت انرژی طراحی شده است.

شریف زاده ابراز امیدواری کرد تا هشت ماه باقیمانده از سال دو کارخانه تولید سلول‌های تولید برق راه اندازی شود و تا دو سال آینده صد درصد طرح به بهره برداری برسد.

مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری با اشاره به اشتغال زایی ۹۵۰ نفری طرح احداث شهرک تخصصی غیر دولتی انرژی خورشیدی و صنایع وابسته گفت: با شروع به کار این شهرک بیش از ۲۰ هزار شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

او ضعف خرید تضمینی تولیدات این نوع از شهرک‌های انرژی از سوی وزارت نیرو را از چالش‌های سرمایه گذاری در این عرصه دانست.

غضنفری با اعلام این که در کشور ما ۱۰ ماه از سال دارای روز‌های آفتابی و هفت ماه دارای روز‌های آفتابی بلند است، گفت: ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی به ویژه شهرک‌های تولید انرژی پاک حلقه مفقوده در کشور است.

رضا نقی پور، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت هم از اعطای هشتصد میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به استان قم خبر داد.

او  اصل صدور ضمانت نامه، ارائه تسهیلات وخدمات کارشناسی برای سرمایه گذاری‌های ریسک پذیر را از وظایف شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت بیان کرد.

نقی پور افزود: در دو سال گذشته ۱۳ صنعت پیشران کشور و ۱۵۰ شرکت دانش بنیان را حمایت کرده ایم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار