مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

نخستین واحد صنعتی استان زنجان از پساب تصفیه شده برخوردار شد

جزءقاسمی گفت:شرکت راشا کاسپین زنجان از پساب تصفیه شده در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان برخوردار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:شرکت راشا کاسپین زنجان که با تولید کاغذ به عنوان یکی از واحد‌های صنعتی آب بر در استان زنجان شناخته می‌شود از پساب تصفیه شده در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان برخوردار شد.

او افزود:این کارخانه به عنوان نخستین واحد صنعتی در استان زنجان ۱۲ هزار متر مکعب پساب در شبانه روز دریافت می‌کند.

جزءقاسمی ادامه داد: طبق نیازمندی‌های این شرکت، سقف قرار داد فروش پساب به راشاکاسپین تا ۲۲ هزار متر مکعب نیز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: هم اکنون تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان روزانه ۵۰ هزار متر مکعب پساب خروجی دارد که در افق این طرح، میزان پساب خروجی تصفیه خانه به ۷۵ هزار متر مکعب می‌رسد.

جزءقاسمی افزود: مدول اول تصفیه خانه فاضلاب زنجان با ظرفیت تحت پوشش قرار دادن ۲۰۰ هزار نفر در مدار بهره برداری بوده و مدول دوم نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصد تلاش می‌شود که امسال به بهره برداری برسد.

او هدف از جایگزینی پساب با آب استحصال شده از منابع زیرزمینی در صنایع استان زنجان را صرفه جویی در مصرف آب، حفظ منابع آب زیر زمینی و حفاظت از محیط زیست این استان عنوان کردو گفت: شرکت آب و فاضلاب همچنان آمادگی دارد تا پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب زنجان را در اختیار صنایع آب بر قرار دهد.

جزءقاسمی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های شدید منابع آب استان زنجان، پساب فاضلاب بهترین گزینه برای توسعه صنعت و راه اندازی فعالیت‌های مختلف تولیدی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: علاوه بر واحد‌های صنعتی در شهر زنجان، پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر ابهر نیز بزودی در اختیار صنایع این شهر قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.