کارشناس بازار سرمایه گفت: گزارش فعالیت هیئت مدیره می‌تواند تصویر خوبی از جایگاه، وضعیت شرکت و چشم انداز پیش روی آن به سهامداران بدهد.

احسان رضا پور کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با گزارش فعالیت هیئت مدیره بیان کرد:گزارش فعالیت هیئت مدیره معمولا به طور سالیانه و قبل از برگزاری مجامع برای اطلاع سهامداران منتشر می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: این گزارش شامل توضیحات کامل فعالیت شرکت‌ها در دور‌ه‌های مالی گذشته است و سبب می‌شود که تصویری شفافی از عملکرد شرکت و مدیران آن در حوزه عملیاتی و غیر عملیاتی در اختیار سهامداران قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


رضاپور افزود: معمولا در این گزارش‌ها به وضعیت صنعت از نظر عملکردی و درآمدی و جایگاه شرکت پرداخته می‌شود. در این گزارش تلاش بر این است که نشان داده شود عملکرد شرکت به جز مقایسه اختصاصی با خودشان در مقایسه با سایر شرکت‌های هم گروه خودش چگونه است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: علاوه بر این، گزارش هیئت مدیره به برخی از شاخص‌های عملکردی دیگر مانند بهره وری پرسنل نیز اشاره دارد، هم چنین در این گزارش به دارایی‌ها، نسبت‌های مهم عملیاتی و سودآور شرکت نیز پرداخته می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: در این گزارش‌ها در کنار اعداد و ارقام مهم ارائه شده معمولا به برنامه‌هایی که مدیران برای شرکت در دوره‌های مالی آینده نیز دارند، اشاره می‌شود تا سهامداران آگاه شوند که هیئت مدیره چه برنامه‌هایی داشته و چه برنامه‌هایی برای آینده شرکت از نظر بهبود عملکرد و سود آوری خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین این گزارش به سهامداران کمک می‌کند که از جریان افزایش سرمایه و روش‌هایی که در برنامه مدیران از نظر امور توسعه‌ای برای افزایش تناژ تولیدات، توسعه‌های عمودی و افقی با شرکا و افرایش سهم بازار شرکت وجود دارد، مطلع شوند.

رضاپور در ادامه گفت: در کل، گزارش‌های هیئت مدیره می‌تواند تصویر خوبی از جایگاه، وضعیت شرکت و چشم انداز آن شرکت به سهامداران بدهد. سرمایه گذاران و سهامداران با مطالعه این گزارش هم چنین می‌توانند شناخت خوبی از شرکت و اهداف آن و عملکرد هیئت مدیره شرکت کسب کنند و بر اساس این گزارش درباره خرید، فروش یا موارد دیگر تصمیمات آگاهانه بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: گزارش هیئت مدیره معمولا هم زمان با گزارش‌های سالیانه دوازده ماهه شرکت‌ها ۱۰ روز کاری قبل از مجمع عمومی عادی سالیانه از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار