معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سفارش ساخت ۸۳ فروند انواع ناوگان مورد نیاز سازمان بنادر به سازندگان داخلی در تاریخ صنایع دریایی کشور بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد  مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی که صبح امروز پنجشنبه ۲۴ تیر با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، گفت: اسکله‌ای که امروز در بندر شهید رجایی افتتاح می‌شود با ۳۱ هزار پس کرانه برای پذیرش کشتی‌های کانتینری تا ۱۸ هزار TEU آماده پهلوگیری است.

او با بیان اینکه بعد از ۵۰ سال ناوگان لایروب خریداری و نوسازی می‌شود، تصریح کرد: این دو فروند کشتی لایروب مدرن‌ترین ناوگان لایروبی دنیا بوده‌اند که یک فروند آن برای لایروبی پای اسکله‌های بندر چابهار و دیگری برای بندر بوشهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او افزود: این دو فروند لایروب از رسوب گذاری اسکله جلوگیری کرده و از مهم‌ترین تاسیسات حوزه دریایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: سه پست اسکله نفتی برای پهلودهی به کشتی‌های نفتکش امروز در بندر شهید رجایی به بهره برداری می‌رسند که در مجاورت پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار دارند.

امضای ۳۴۰ قرارداد BOT در کشور

راستاد توضیح داد: ۳۴۰ قرارداد BOT با اشتغال ۳۲ هزار نفر و سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان در بنادر به امضا رسیده است. که برخی از آن‌ها شامل سرمایه گذاری در ساخت انبار‌های چند منظوره نگهداری کالا در بندر امام و کارخانه ساخت کنستانتره صنایع معدنی در بندر امیرآباد می‌شود که آغاز حرکت بنادر به سمت بنادر نسل سوم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از نظر تجهیز بنادر نیز گام‌های بزرگی برداشته‎ایم، تصریح کرد: سفارش ساخت ۸۳ فروند انواع ناوگان مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی به سازندگان داخلی در تاریخ صنایع دریایی کشور بی نظیر است و با این کار زنجیره تولید صنایع در کشور فعال می‌شود.

اوبا اشاره به اینکه امروز ۱۶ پروژه بندری و دریایی با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومان و اشتغال ۷۵۰ نفر به بهره برداری می‌رسد، افزود:۶  پروژه مربوط به استان هرمزگان تحت عنوان یک پست اسکله و ۳۱ هکتار بارانداز پایانه کانتینری بندر شهید رجایی، سه پست اسکله نفتی (زیرساخت عمرانی)، یک فروند شناور طناب گیر، یک فروند کشتی لایروب مکنده مخزن‌دار (هایپرساکشن)، ساختمان مرجع دریایی و سیستم جامع اعلام حریق است.

راستاد بیان کرد: پروژه‌های مربوط به استان خوزستان نیز شامل انبارهای چند منظوره نگهداری کالا، یک فروند کشتی لایروب مکنده مخزن‌دار (هاپرساکشن) و پروژه مربوط به استان بوشهر تحت عنوان سامانه‌ دوربین مداربسته و حفاظت الکترونیکی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: پروژه‌های مربوط به استان مازندران نیز شامل یک دستگاه جرثقیل‌ موبایل ساحلی ۶۰ تنی، ساختمان باشگاه ملوانان (امیرآباد)، ایستگاه شماره ۲ آتش نشانی، کارخانه تولید آرد بلغور ذرت و کنستانتره، سامانه دوربین مداربسته و حفاظت الکترونیکی، ریل‌گذاری اسکله‌های جنوبی برای استفاده جرثقیل‌های بکرا و اجرای محوطه کانتینری و ساختمان باشگاه ملوانان (نوشهر) است.

راستاد در پایان یادآور شد: علیرغم تحریم‌ها و کرونا، لحظه‌ای ورود و خروج کشتی‌ها و تخلیه و بارگیری آن‌ها متوقف نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار