منابع خبری اعلام کردند در هفته‌های اخیر بیش از هزاران تیگرایی از سوی پلیس اتیوپی بازداشت شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از شاهدانی عینی اعلام کرد که از تاریخ ۲۸ ژوئیه (۷ تیر) تاکنون هزاران نفر از قوم تیگرایی‌ها از سوی پلیس اتیوپی بازداشت شده‌اند.

این بازداشت‌ها موج سومی از اقداماتی است که برخی قانونگذاران و وکلا آن را سرکوبی علیه قوم «تیگرایی‌ها» می‌دانند و از ماه نوامبر (آبان ۱۳۹۹) با درگیری میان جبهه آزادی بخش تیگرای در شمالی‌ترین نقطه و ارتش اتیوپی آغاز شده است.

مقامات شهری در آدیس آبابا در بیانیه‌ای اعلام کردند که به تازگی تعدادی از کسب و کار این منطقه را به دلیل ارتباطشان با جبهه آزادی‌بخش تیگرای تعطیل کرده‌اند.

در ماه مه این جنبش از سوی دولت اتیوپی به عنوان جنبشی تروریستی اعلام شد، اما تا سال ۲۰۱۸ به مدت سه دهه بر سیاست‌های اتیوپی تسلط داشت.

این در حالی است که سخنگوی پلیس آدیس آبابا اعلام کرده است که هیچ اطلاعی از تعطیلی کسب و کار در این منطقه ندارد. سخنگوی پلیس فدرال نیز گفته است: «احتمال تشخیص جرم و بسته شدن کسب و کار وجود دارد، اما کاری را به دلیل قومیتی خاص تعطیل نمی‌کنیم.»

هفته گذشته نیز اخبار حاکی از آن بود که شورشیان تیگرای موافقت مشروط خود را با آتش بس اعلام کردند؛ اما گفتند که موافقت با آتش بس، مشروط به عقب‌نشینی نیرو‌های اریتره از این منطقه و نیز خارج شدن نیرو‌هایی است که اتیوپی از منطقه امهرا در مجاورت تیگرای آورده است.

این در حالیست که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار برقراری آتش بس واقعی در منطقه تیگرای و نیز تسهیل ورود کمک‌های انسانی به این منطقه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار