در این گزارش به معرفی ۲ نفر از جوانترین مدال آوران تاریخ المپیک می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز دیگر سی و دومین دوره از رقابت‌های المپیک در کشور ژاپن آغاز خواهد شد و شرکت کنندگان در ۲ شکل انفرادی و گروهی رقابت‌های خود را آغاز می‌کنند.

تا کنون سی و یک دوره از این رقابت‌ها در شهر‌ها و کشور‌های مختلف دنیا با فاصله هر ۴ سال، برگزار شده است؛ در طول سی و یک دوره گذشته ورزشکاران زیادی در رده‌های سنی مختلف حضور داشته و برخی از آن‌ها هم صاحب مدال در این رقابت‌ها شده اند.

جوانان که معمولا جزء آماده‌ترین‌های هر رشته و رقابت هستند، در هر دوره رکورد‌های زیادی را جا به جا می‌کنند و هیجان بیشتری به این مسابقات می‌دهند.

اگر بخواهیم در بین جوانترین مدال آوران ورزش‌های انفرادی بازی‌های المپیکی گشت و گذاری داشته باشیم، به ۲ نام در گروه آقایان و خانم‌ها بر می‌خوریم؛ نام‌هایی که مربوط به سال‌های دور هستند و ارتباط چندانی با این روز‌ها ندارند.

نیلز اسکوگلوند، ورزشکار سوئدی که در رشته شیرجه مسابقه می‌داد، توانست در هفتمین دوره از مسابقات المپیک که در سال ۱۹۲۰ در آنتورپ برگزار می‌شد، با سن ۱۴ سال و ۱۱ روز، با کسب مدال برنز، نام خود را به عنوان جوان‌ترین مدال آور مسابقات انفرادی المپیک به ثبت برساند.

در میان خانم‌ها هم اینگ سورنسن، ورزشکار دانمارکی که در ورزش شنا مسابقه می‌داد، در ماده ۲۰۰ متر موفق به کسب مدال نقره در یازدهمین دوره از مسابقات المپیک در سال ۱۹۳۶ در برلین شد تا نامش با سن ۱۲ سال و ۲۴ روز، به عنوان جوان‌ترین خانم مدال آور مسابقات انفرادی در تاریخ این رقابت‌ها به ثبت برسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار