در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات قتل عام خانواده پروین تا دستگیری صراف کلاهبردار در آستانه خروج از کشور مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم که به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

تشریح جزئیات قتل عام خانواده پروین

سرهنگ محمد جلیلیان فرمانده انتظامی مرند اظهار کرد: در پی اعلام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل ۳ نفر از اعضای یک خانواده در یکی از روستا‌های این شهرستان، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۴ زنوز به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد اعضای یک خانواده ۳ نفر «پدر، مادر و دختر ۱۴ ساله خانواده» حوالی ساعت ۵ صبح امروز با استفاده از اسلحه گرم به قتل رسیده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با حضور فرمانده انتظامی شهرستان در محل حادثه، پرونده اولیه تشکیل و اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان این فاجعه هولناک به صورت ویژه آغاز شده که اخبار تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

فرزند محمد پروین که پدرش در این حادثه هولناک به قتل رسیده است در این باره گفت: من ساکن شهرستان مرند هستم و پدرم و خواهرانم در یکی از روستا‌های مرند زندگی می‌کنند.

او ادامه داد: صبح روز شنبه خواهرانم با من تماس گرفتند و گفتند که پدرم و همسرش به نام رقیه ناصری و همچنین دختر خوانده پدرم به نام فاطمه اسدی، به طرز فجیعی با شلیک گلوله به قتل رسیده اند، من خیلی سریع خودم را به روستا رساندم و از همان لحظه برای تکمیل تحقیقات به اداره آگاهی رفتم.

پروین ادامه داد: پدرم ۱۰ سال قبل با نامادری ام ازدواج کرد و آن‌ها هیچ مشکل و خصومتی با کسی نداشته اند و من و همه اهل خانواده از این اتفاق شوکه شده ایم، هنوز سرنخی از عامل این جنایت دردست نیست.

دستگیری صراف کلاهبردار در آستانه خروج از کشور

سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: در پی فعالیت تعدادی از صرافی‌های غیرمجاز در بحث رمز ارزها، پرونده‌ای در این باره تشکیل و موضوع مورد بررسی پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی این پرونده مشخص شد که مالک یکی از صرافی‌های غیر مجاز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان را از شهروندان گرفته و در ازای آن هیچ رمزی در اختیارشان نگذاشته و پس از انجام این اقدام قصد خروج از کشور را داشته است.

سرهنگ ولیپور گودرزی با بیان اخذ نیابت قضایی قبل از خروج متهم اصلی از کشور وی توسط ماموران پلیس دستگیر شد، تصریح کرد: ۸ نفر از عاملان اصلی این باند توسط پلیس شناسایی و در عملیاتی دستگیر شدند.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان سکه، طلا و دلار از مخفیگاه متهمان کشف شد که همگی این اموال به شهروندان مسترد خواهد شد.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت بانک مرکزی هیچ مجوزی برای رمز ارز‌ها ارائه نکرده است تا در این زمینه صرافی‌ها فعالیت مجاز و قانونی داشته باشند.

دستگیری سارقان مسلح دامداری‌های اطراف پایتخت

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: ۱۱ اردیبهشت امسال گزارش سرقت مسلحانه از دامداری در جاده چرم شهر به کاراگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته شاکی اعلام کرد که ساعت ۲۳:۳۰ شب حادثه به همراه یکی از کارگران دامداری ام مشغول آبیاری زمین‌های زراعی در همان حوالی بودیم که ۶ مرد با چهره‌های پوشیده در حالیکه اسلحه شکاری بدست داشتند داخل دامداری شده و با تهدید و ایجاد ضرب و جرح دست و پای ما را بستند و ۴۰۰ رأس گوسفند را سرقت کردند.

شاکی ادامه داد: متهمان بعد از سرقت متواری شده و ساعتی بعد با تقلای زیاد من و کارگرانم دست و پایمان را باز کردیم، موضوع را بلافاصله به پلیس و اهالی روستا خبر دادیم و با پیگیری رد احشام سرقت شده را در ۵ کیلومتری دامداری پیدا کردیم که ۵۰ رأس از احشام بر اثر تشنگی و حمله تلف شده بودند.

لطفی گفت: بدنبال اعلام این شکایت تحقیقات از سوی کاراگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه یافت و با اقدامات پلیسی شبانه روزی، کارآگاهان دریافتند یکی از کارگران قدیمی دامداری به نام «حامد» در این سرقت نقش دارد، در نهایت با تحقیقات پلیسی مخفیگاه حامد شناسایی و در یک عملیات ضربتی حامد و ۸ عضو دیگر باند دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فاتب تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه‌ متهمان علاوه بر کشف هشت رأس گوساله مسروقه، ۳دستگاه موتور سیکلت سرقتی و دو قبضه سلاح شکاری نیز کشف شد.

وی افزود: در بازجویی‌های به عمل آمده از متهمان، ضمن اعتراف صریح به مشارکت و همدستی در سرقت از دامداری شاکی و آزار و اذیت یکی از کارگران به چندین فقره سرقت احشام در مناطق مختلف شهرستان‌های پیشوا و ورامین نیز اعتراف کردند و در بررسی‌های بعمل آمده تمامی اعضای باند دارای سوابق کیفری از جمله سرقت احشام هستند و تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

سرقت آیفون ۵۰ میلیونی با قمه

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ  اظهار کرد: نوزدهم تیرماه پرونده‌ای با موضوع سرقت بعنف به دنبال شکایت یک شهروند خانم به همراه دو نفر متهم دستگیر شده به اسامی علی و منوچهر از طریق کلانتری ۱۲۳ نیاوران به منظور رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: ظهر نوزدهم تیرماه در خیابان فرمانیه هنگامی که شاکی از خودرو خود پیاده شد، بلافاصله متهمان با یکدستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک به وی نزدیک شده و متهم ردیف دوم به نام منوچهر با تهدید قمه اقدام به سرقت بعنف یکدستگاه گوشی تلفن همراه آیفون به ارزش ۵۰ میلیون تومان کرده و اقدام به فرار می‌کند که در اثر نقص فنی، موتورسیکلت به زمین خورده و علی توسط شهروندان دستگیر می شود و همدستش با قمه‌ای که در دست داشته به سمت شهروندانی که به کمک شاکی آمده بودند حمله ور شده و در پایان هر دو متهم از صحنه سرقت متواری می شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه همزمان با وقوع سرقت یک دستگاه خودرو پراید با چهارنفر سرنشین، سارق قمه به دست را مقابل بیمارستان فرمانیه زمین گیر کرده و مانع از فرار او می‌شوند و نهایتاً متهمان دستگیر شده تحویل عوامل انتظامی می‌شوند و رسیدگی به پرونده و جرایم ارتکابی متهمان موصوف در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جرائم خشن پایگاه قرار گرفت.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تصریح کرذ: در گام اول پی جویی استعلام لازم به عمل آمده و مشخص شد موتورسیکلت توقیف شده از سارقان دارای سابقه سرقت بعنف از کلانتری ۱۴۷ گلبرگ است؛ مالک وسیله نقلیه به پایگاه یکم دعوت و در مواجهه حضوری با متهمان موفق شد که علی را شناسایی کند و سپس این فرد گفت عصر هجدهم تیرماه با موتورسیکلت در میدان ۴۴ هفت حوض درحال تردد بودم که متهم به همراه یک نفر دیگر سوار بر یکدستگاه موتورسیکلت هندای قرمز رنگ (فاقد پلاک) با تهدید قمه به من حمله ور شده و با توسل به زور اقدام به سرقت موتورسیکلت ام کردند.

دالوند ادامه داد: علی در اظهارات خود گفت که سرقت موتورسیکلت شاکی را با همدستی یکی از دوستانم به نام وحید که در حال حاضر متواری است، انجام داده.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی علی و منوچهر اعتراف کردند که با استفاده از موتورسیکلت توقیفی، سرقت‌های به عنف متعددی را در مناطق شمال تهران انجام و اموال سرقتی را به خریداران رهگذر می‌فروختند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف متهمان و با تلاش و پیگیری کارآگاهان تاکنون تعداد ۱۲ نفر از مالباختگان شناسایی شده و اقدامات پلیسی جهت دستگیری دیگر متهم متواری به نام شهروز و شناسایی سایر مالباختگان احتمالی ادامه دارد.


بیشتر بخوانید

قطع دست جوان ۱۸ ساله در نزاع خیابانی/ دستگیری ۶ سر شبکه قمار در پایتخت/ بزرگترین قمارخانه شمال تهران منهدم شد/ دستگیری سارق لوازم خودرو برای دهمین مرتبه

دوئل عاشقانه جان پسر ۱۳ ساله را گرفت/ دستگیری سارق مسلح متواری اهواز در شهرستان پردیس/ حملات بی رحمانه به کودکان از طریق امواج/ دستگیری ۱۰ قاچاقچی ارز هنگام خروج از کشور


انتهای یپام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار