عضو کمیسیون سرمایه گذاری و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز گفت: خطر کمبود ید در میان رده‌های مختلف سنی در کشور جدی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، امیراسماعیل ثقفی نیا، عضو کمیسیون سرمایه گذاری و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز با اشاره به سابقه شرکت درسا دارو در تامین دارو‌های قلبی و عروقی با منشاء نیتروگلیسیرین، گفت: حدود ۲۴ سال قبل کار‌های تحقیقاتی در زمینه تولید این محصولات را بنا به نیاز سازمان غذا و دارو آغاز کردیم؛ خطر کمبود ید در میان رده‌های مختلف سنی در کشور جدی است.

عضو کمیسیون سرمایه گذاریو توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز افزود: سرانجام بعد از ۹ سال کار آزمایشگاهی، تولید نیمه صنعتی و صنعتی و همچنین انجام آزمایش های فارماکوپه‌ای و بالینی محصولات متنوع نیتروگلیسیرین را به تولید انبوه رساندیم و در حال حاضر ۶ محصول نیتروگلیسیرین دارویی در کشور تولید می‌شود که بخشی تولید درسا دارو و بخشی دیگر تولید ۱۱ شرکت دارویی دیگر است که مواد اولیه را از این تولیدکننده تهیه می‌کنند.

ثقفی نیا با بیان این که در حال حاضر ۷۶ محصول دارویی توسط شرکت درسا دارو تولید می‌شود، گفت: علاوه بر محصولات نیتروگلیسیرین دارویی محصولات دارای ریز مغذی ید که با همکاری پژوهشکده غدد بعد از ۴ سال فرآیند تحقیق و توسعه تولید شده است از دیگر فرآورده‌های دارویی عرضه شده توسط این شرکت دارویی است.

او در مورد هدف مهم از تولید دارو‌های دارای ریزمغذی ید، گفت: ایران در کمربند کمبود ید جهانی قرار دارد و خطر این کمبود در میان رده‌های مختلف سنی در کشور جدی است، به همین دلیل با اضافه کردن ید به نمک سعی به جبران این کمبود شده است.

ثقفی نیا گفت: زنان باردار از مصرف نمک پرهیز می‌کنند و از طرف دیگر دو برابر فرد عادی نیازمند دریافت ید هستند، در این راستا محصول یدوفولیک به منظور تامین ریز مغذی ید برای مادران باردار و جنین تولید شده است.

عضو کمیسیون سرمایه گذاری  و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز افزود: بر اساس پایش ملی کمیته کشوری جلوگیری از کمبود ید تاثیر داروی یدوفولیک در جبران این کمبود در مادران باردار و شیرده اثبات شده است.

انتهای پیام/ ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.