مدیر جهاد کشاورزی چرام گفت: میزان خسارت سیل اخیر به زیر ساخت‌های کشاورزی و دامی این شهرستان ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، آیت الله صفر پور مدیر جهاد کشاورزی چرام گفت: بر اثر بارش‌ های فصلی تابستانه اخیر و وقوع سیل خسارات زیادی به بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی شهرستان چرام وارد شده است.

صفرپور افزود: در این سیل به کانال‌ های کشاورزی، جاده‌های بین مزارع هم خسارات زیادی وارد شد.

او با بیان اینکه در این حادثه ۴۰ موتور پمپ و ۴ هزار و ۵۰۰ متر لوله خط انتقال آب از بین رفت اضافه کرد: همچنین سیل بیش از ۹۵ هکتار از باغ‌ ها به ویژه درختان گردو با قدمت ۴۰ تا ۵۰ سال در منطقه سردسیری و گردشگری طسوج را از بین برد و کشاورزان این منطقه متحمل خسارات زیادی شدند.

صفر پور با بیان اینکه ۷۰ هکتار از شالیزار‌های مناطق خیمند و دلی باریک به علت خراب شدن تاسیسات کشاورزی و پر شدن کانال‌های آب در معرض تنش آبی و خشکیدگی قرار دارند ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و احتمال از بین رفتن محصول برنج در این مناطق نیاز است در اسرع وقت مشکل آبرسانی به این شالیزار‌ها رفع شود.

او به خسارات سیل در بخش دامی شهرستان چرام هم اشاره کرد و گفت: در این سیل ۷۰ رأس دام سبک و ۲ رأس دام سنگین و حدود ۲۵۰ کلنی زنبور عسل در این سیل از بین رفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام افزود: با توجه به حجم زیاد آبرفت و گل و‌لای به کانال‌های کشاورزی و‌ ایجاد مشکل آبیاری باغ‌ ها در منطقه طسوج باید بیل مکانیکی برای بازگشایی این کانال به منطقه اعزام شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.