نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عید قربان روز بندگی و تسلیم در برابر اراده خداوندی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: عید قربان روز عبودیت، تسلیم در برابر اوامر الهی و سپردن نتایج کار‌ها به معبود حق تعالی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آیین نماز عید قربان که در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد،گفت: ارزش و عیار هر انسانی در آزمون‌های سخت و دشوار و سپردن نتایج کار‌ها به معبود حقیقی مشخص می‌شود به گونه‌ای که حضرت ابراهیم خلیل الله با پشت سر گذاشتن آزمون‌های سخت الهی همانند رهاکردن همسر و فرزندش در بیابانی بی آب و علف و بردن فرزندش با دست‌های خود به قربانگاه به نمونه‌ای عالی از بندگی در بین انسان‌ها تبدیل شد.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: در واقع پیام این عید بزرگ به مسلمانان این است که انسان در برابر دستورات خداوند تسلیم شود و نسبت به عواقب آن نیز خشنود باشد زیراکه رسیدن به مقام رضا مستلزم قدم گذاشتن بر خواسته‌های دنیوی است.

عید قربان روز بندگی و تسلیم در برابر اراده خداوندی است

او  با بیان اینکه عید قربان، فرصتی برای تمرین دل بریدن از خواسته‌های دنیوی است، عنوان کرد: عید قربان، پیام‌های معنوی زیادی دارد به گونه‌ای که اگر انسان این پیام‌ها را درک کند، شاهد دستاورد‌های ارزشمندی برای زندگی شخصی و اجتماعی خود خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به این که حج نمادی برای وحدت مسلمانان است، خاطرنشان کرد: حج عبادتی است که خداوند آن را برای خودسازی، توحید، رها شدن انسان‌ها از شرک و اجتماع مسلمانان برای وحدت واجب کرده است که سراسر مناسک آن برای ما انسان‌ها پیام‌هایی معنوی دارد به گونه‌ای که پوشیدن لباس احرام به معنای یکرنگی به دور از هر گونه موقیعت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای عبادت و رضای خداوند است.

او  افزود: همچنین طواف خانه خدا نیز به معنای آن است که با چرخیدن به دور خانه خدا انسان‌ها دیگر نباید به دور نیت‌ها و مادیات بچرخند.

همزمان با بجنورد، نماز عید سعید قربان با حضور پرشور مردم دیندار خراسان شمالی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دیگر شهرستان‌های این استان نیز اقامه شد.

عید قربان روز بندگی و تسلیم در برابر اراده خداوندی است

منبع:ایرنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.