در تیراندازی یک رستوران مکزیکی در نزدیکی کاخ سفید دو نفر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، در تیراندازی یک فرد مسلح در خارج یک رستوران در واشنگتن دی‌سی آمریکا ۲ مجروح گزارش شده است.

در این تیراندازی بیش از ۲۰ گلوله شلیک شده است و افرادی که در فضای خارجی رستوران مشغول صرف غذا خود بودند، از محل به سرعت دور شدند.

فرد مسلح پس از تیراندازی به این رستوران مکزیکی سوار بر خودرو خود، از محل حادثه فرار کرد. گفته می‌شود یکی از ۲ فرد مجروح در این حادثه هدف این تیراندازی بوده است.

گرچه برخی از آمارها از کاهش روند خشونت در آمریکا سخن می‌گویند، اما خشونت همراه با اسلحه در تمام این کشور همچنان مانند گذشته رونده فزاینده‌ای دارد.

همچنین این آمار بیانگر آن است که در واشنگتن دی‌سی، پایتخت آمریکا، از سال ۲۰۱۸ افزایش خشونت اسلحه در هرسال ثبت شده است. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۴۷۱ حمله مسلحانه در واشنگتن اعلام شده است؛ این آمار در سال گذشته ۴۳۴ مورد گزارش شده بود.

اطلاعات «مرکز خشونت اسلحه در آمریکا» Gun Violence Archive (GVA) در سال جاری ۳۶۱ مورد خشونت همراه با اسلحه در این کشور اعلام کرده است. 

کارشناسان، افزایش خشونت‌های مسلحانه در آمریکا را با افزایش فروش سلاح در این کشور طی دوران همه‌گیری کرونا مرتبط می‌دانند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، نیز خشونت مسلحانه را در آمریکا همچون یک بیماری همه‌گیر توصیف کرده است.

گزارش پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نشان می‌دهد حدود ۴ میلیون اسلحه در سال ۲۰۲۰ در آمریکا به فروش رفته است که این رقم رکورد قبلی فروش اسلحه را در آمریکا شکسته است. ارزیابی دانشگاه کالیفرنیا نیز نشان می‌دهد همه‌گیری کرونا، ساختار شرایط اقتصادی و اجتماعی را در کشور بدتر کرده و این مسئله با افزایش خشونت‌های مسلحانه در ارتباط است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار