آذربایجان: تبادل آتش با ارمنستان در مرز ادامه دارد

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد تبادل آتش در بخش کلبجر در مرز  این کشور با ارمنستان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری تاس،  وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد تبادل آتش در بخش کلبجر در مرز  ارمنستان و آذربایجان ادامه دارد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ارمنستان به سوی نیرو‌های مرزی آذربایجان آتش گشود. یگان‌های ارتش آذربایجان برای مهار آتش دشمن نیز به روی آنها آتش گشودند.

وزارت دفاع آذربایجان همچنین  از کشته شدن افسر ارتش خود در نتیجه  تیراندازی‌ها از سوی  ارمنستان خبر داد. 

چندی پیش، نخست وزیر ارمنستان در یک کنفرانس مطبوعاتی با شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت: براساس اطلاعات به دست آمده آذربایجان قصد دارد درگیری‌های نظامی جدیدی را در منطقه قره باغ و در مرز ارمنستان و آذربایجان ایجاد کند.

پاشینیان اعلام کرد: ارمنستان آماده است روند مذاکرات درباره حل و فصل نهایی منازعه قره باغ را در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از سربگیرد.

پیشتر، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان بر تمایل باکو برای تعیین مرز و امضای پیمان صلح با ایروان تأکید کرده  و گفته بود: مقامات ارمنستان تمایلی به این کار ندارند.

قره باغ در سال‌های دهه ۱۹۹۰ نیز موضوع اختلاف میان دو کشور شده بود. در ماه‌های اخیر بار‌ها تنش‌ها میان دو کشور بالا گرفته است، ایروان به ویژه نیرو‌های جمهوری آذربایجان را به تلاش برای به دست گرفتن کنترل سرزمین‌های جدید متهم می‌کند. در ماه مه نیرو‌های جمهوری آذربایجان شش نظامی ارمنستان را در ناحیه گغارکونیک به اسارت گرفتند. اندکی پیش از آن نیز یک نظامی ارمنستان در درگیری مسلحانه با نیرو‌های باکو کشته شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار