خریداران تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ از فروش مجدد آن بخاطر مسائل امنیتی منع شدند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا تصمیم گرفته است از خریداران لندکروزر تعهد بگیرد که خودروی خریداری شده را تا یکسال به فروش نرسانند. Cruiser به دلیل کاهش فروش، در حال بازنشستگی از بازار ایالات متحده است، اما فروش بالای آفرودر معتبر در سایر مناطق جهان یک موفقیت بزرگ تجاری به شمار می رود.

LC۳۰۰ جدید بیش از ۲۲۰۰۰ پیش سفارش در ژاپن جمع آوری کرده است که به نظر می‌رسد این خودروساز از فروش مجدد SUV از مشتریان جلوگیری می‌کند. طبق مجله محلی Creative۳۱۱، مالکان باید امضا کنند و متعهد شوند که خودرو را مجدداً نمی فروشند. 

 اعتقاد بر این است که مشتریان پس از تحویل لندکروزر ۱۲ ماه از انجام این کار منع شده اند و در صورت بروز چنین اتفاقی، آن‌ها اجازه خرید تویوتای دیگر را نخواهند داشت. مشخص نیست که این ممنوعیت چه مدت طول می کشد، اما به نظر می‌رسد عواقب جدی در این مورد وجود داشته باشد.

اما سوال اینجاست که چرا شرکت این اقدام شدید را انجام می‌دهد؟ بدیهی است که این شرکت می‌خواهد با بهره گیری محبوبیت لندکروزر در مناطق خاص، خریداران اصلی را حفظ کند. تویوتا همچنین با محدود کردن تعداد واحد‌های فروخته شده به مشتری، در تلاش است تا جایی که ممکن است این شاسی بلند را برای افرادی که واقعاً می‌خواهند آن‌ را برای خود بخرند، در دسترس داشته باشد.

این مارک ژاپنی معتقد است، با فروش لندکروزر ۲۰۲۲ خطر نقض قانون ارز وجود دارد و بسته به مقصد صادرات، ممکن است منجر به مشکلات عمده‌ای شود که امنیت جهانی را تهدید می‌کند. 

گزارش Creative۳۱۱ ممکن است برای فروشنده‌ای که در اصل وسیله نقلیه را فروخته نیز مشکلاتی داشته باشد، به طوری که تویوتا از فروش لندکروزر برای مدت زمان معینی جلوگیری کرد. این نشریه ژاپنی می‌افزاید: انجام اقدامات مختلفی مانند اتهام و مطالبه خسارت از فروشنده به مشتری متخلف وجود دارد. 

با خواندن این مطالب می توان برداشت کرد تویوتا نگران است که لندکروزر جدید می‌تواند توسط گروه‌های تروریستی مورد استفاده قرار گیرد، که در مورد نسخه‌های قدیمی SUV و همچنین وانت هایلوکس وجود داشته است؛ بنابراین، افرادی که برای LC۳۰۰ ثبت نام می‌کنند باید تأیید کنند که وسیله نقلیه برای "صادرات" یا "اهداف فروش مجدد" خریداری نشده است.

گرچه لندکروزر کاملاً نوسازی شده متأسفانه با نشان تویوتا به ایالات متحده نخواهد آمد، اما همچنان باید با استفاده از تاکسیدو به عنوان لکسوس LX بعدی خود را به آمریکای شمالی برساند. نه تنها این، بلکه برند برتر نیز گفته است که در حال جستجوی چشم انداز  جدیدی از یک SUV جداگانه از LX است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار