کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان زامبیا با درخشش در مسابقات المپیک توکیو، رکورد جدیدی در تاریخ بازی‌های المپیک به نام خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،باربرا باندا کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان زامبیا در رقابت‌های فوتبال زنان المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ۲ بازی ۲ بار هت تریک کرد و از این نظر رکورد جدیدی در تاریخ بازی‌های المپیک به نام خود ثبت کرد.

باربرا باندا به عنوان بهترین فوتبالیست زن زامبیا وارد ژاپن شد و در اولین حضور خود و کشورش در مسابقات فوتبال المپیک (مردان و زنان) اجازه نداد به اعتبارش لطمه‌ای وارد شود.

باندا که در شکست سنگین ۱۰-۳ زامبیا برابر هلند (قهرمان سال ۲۰۱۹ جهان) هر ۳ گل تیمش را به ثمر رسانده بود، ۲ روز بعد نیز در دومین بازی این تیم در توکیو، در تساوی ۴-۴ مقابل جمهوری خلق چین، هت تریک کرد.

به این ترتیب باندا که در تیم چینی شانگ‌های شنگلی بازی می‌کند، به اولین زن تاریخ فوتبال المپیک تبدیل شد که در یک دوره از بازی‌ها ۲ بار هت تریک کرده است.

او همچنین با ۶ گل زده در حال حاضر با بهترین گلزن تاریخ فوتبال المپیک یعنی کریستین سینکلر از کانادا (که در بازی‌های ۲۰۱۲ لندن ۶ گل به ثمر رساند) مساوی شده است.

این مهاجم ۲۱ ساله فعلا صدرنشین جدول گلزنان مسابقات فوتبال زنان توکیو ۲۰۲۰ است و شانس خوبی برای تصاحب کفش طلای این مسابقات دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار