حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: مهمترین مولفه پیشگیری از وقوع جرم از بین بردن بستر‌های سرقت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: شورای پیشگیری و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها جزو ۳ استان اول کشور قرار گرفت که این امر مایه مباهات مجموعه دستگاه قضایی استان زنجان است.

او بااشاره به اینکه وضعیت بازار و افزایش چند برابری قیمت کالاهای اساسی از جمله مباحث مهم روز است که موجب نارضایتی مردم شده است، افزود: همه دستگاه‌های مسئول فارغ از اینکه در چه دوره‌ای هستند بایستی به وظیفه قانونی خود در امر نظارت بر بازار و قیمت کالا‌ها عمل کنند و ترک فعل در این زمینه از هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست.

رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان بااشاره به اینکه برای انجام پیشگیرانه و آسیب شناسی معضلات نیازمند داشتن آمار دقیق و بروز هستیم، گفت: اختلاف آمار میان دستگاه‌ها در موضوعات مانع از اتخاذ تصمیمات مهم و اثر گذار در شورای پیشگیری خواهد شد که برای رفع مشکل جلسه‌ای تخصصی میان مسئولان امر برای ارائه آمار و داده‌های واحد و مشترک ضروری است.

صادقی نیارکی بابیان اینکه بحث سرقت موضوع مهم دیگر است ادامه داد: اصولا موضوع سرقت التهاب آور است خصوصا سرقت از منازل که برای اعضای خانواده جدای از مشکلات سرقت اثاث منزل مشکلات روحی و روانی ایجاد می‌کند که برای پیشگیری از این مشکلات نیازمند انجام اقدامات بهنگام و کنترل اوضاع است که بایدبستر‌های وقوع سرقت را از بین برد.

او  با تأکید بر موضوع عدم خروج گندم از استان زنجان گفت: مطلقا نباید گندم از استان زنجان خارج شود و  نیروی انتظامی در بحث خروج گندم از این استان و دستگاه‌های متولی امر در جهاد کشاورزی و غله بایستی به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.