زاهدی گفت: متاسفانه در بحث آموزش مهارتی در کشور جزیره‌ای عمل می‌شود و آمایش سرزمینی وجود ندارد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده و تلویزیونی «به وقت ایران» شب گذشته ۵ مردادماه و در هفته ملی کارآفرینی و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: نباید خیلی به دنبال آمار باشیم، چراکه اگر سیاست‌ها درست تبیین نشوند و سلیقه‌ای عمل شود، آمار‌ها واقعیت را نشان نمی‌دهند.

او ادامه داد: من از دوره نهم مجلس به عنوان نماینده حضور دارم و با مطالعاتی که انجام دادم، متوجه شدم که هرکس کار خودش را انجام می‌دهد و متاسفانه در بحث آموزش مهارتی در کشور جزیره‌ای عمل می‌شود و آمایش سرزمینی در این بخش وجود ندارد.

دولت سیزدهم باید شایسته‌سالاری را مدنظر قرار دهد

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: نظام استخدام و ارتقا مطلقا بر اساس مدرک نیست، اما در اینجا مدیر ما با لیسانس به کار گرفته شده است و تلاش می‌کند با هزار روش مدرک دکتری بگیرد تا به جایی که در آن کار می‌کند، ارائه دهد در صورتی که در هیچ کجای دنیا این چنین نیست.

زاهدی ادامه داد: دولت سیزدهم باید شایسته‌سالاری را مدنظر قرار دهد و به دنبال صلاحیت حرفه‌ای باشد نه مدرک افراد.

او درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آموزش بیان کرد: آمایش سرزمین در حوزه مهارتی، تغییر نظام استخدام و توجه به رویکرد مهارتی در صلاحیت حرفه‌ای، تدوین سند ملی برای برنامه‌های درسی و... باید در دستور کار دولت آینده باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار