ساختمان شماره ۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان با ۳۲۰ تخت به نام ساختمان «شهید حاج قاسم سلیمانی» با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت ویدئوکنفرانسی توسط رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر محمد هاشمی شهری  رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: عملیات ساخت  طرح بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان با زیربنای ۳۳ هزار متر مربع از سال ۸۸ آغاز شده بود.

دکتر محمد هاشمی شهری افزود: با توجه به نیاز ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع از این طرح عمرانی به مجموعه درمانی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ساختمان شماره۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان دارای هشت طبقه است که بخش‌های درمانی آن شامل اورژانس، بخش‌های بستری جراحی و غیر جراحی، هفت اتاق عمل عمومی، ۲ اتاق عمل جراحی قلب باز و یک اتاق عمل اورژانس (مجموعا ۱۰ اتاق عمل)، بخش آنژیوگرافی، آزمایشگاه، واحدهای تاسیساتی و نگه‌داشت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: همچنین به منظور ارائه خدمات به مردم شریف سیستان و بلوچستان مراکز تصویر برداری پیشرفته رادیولوژی، سی تی اسکن، MRI و ماموگرافی در این ساختمان نیز در حال نصب است.

وی تاکید کرد: با افتتاح ساختمان شماره۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان زمینه اشتغال افزو بر ۷۰۰ نفر در مرکز سیستان و بلوچستان فراهم شد.

هاشمی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان گفت: تعداد بیمارستان‌های این استان قبل از انقلاب هشت مورد بود که با عنایت نظام مقدس جمهوری اسلامی هم‌اینک به ۳۲ بیمارستان رسیده است.

وی افزود: همچنین تعداد تخت‌های بیمارستان در سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب ۴۹۵ تخت بوده که هم‌اینک با رشد هفت برابری به سه هزار و ۵۰۰ تخت رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: رشد تخت‌های بیمارستان در کشور سه و نیم برابر بوده اما در سیستان و بلوچستان با عنایت دولتمردان ۲ برابر رشد کشوری است.

وی اظهارداشت: هم اینک تعداد تخت‌های فعال این دانشگاه ۲ هزار رو ۳۸۱ تخت بوده که یک‌هزار و ۷۶ تخت در دولت تدبیر و امید اضافه شده است.

هاشمی بیان کرد: تعداد خانه های بهداشت در سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب ۲۸ خانه بهداشت بود که هم اینک به یک‌هزار خانه بهداشت رسیده است.

وی تاکید کرد: ضروری است برای رسیدن سیستان و بلوچستان به شاخص های کشوری به حوزه بهداشت و درمان جنوب این استان توجه ویژه شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار