مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء گفت: برای اولین در شهرستان بیضا در سطح ۵ هکتار گوجه گیلاسی در فضای باز کشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور امیریان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء گفت: برداشت گوجه گیلاسی از سطح ۵/۱ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آغاز و پیش بینی می‌شود ۱۸۰ تن گوجه برداشت و روانه بازار‌های استان و استان‌های دیگر به‌ویژه استان تهران شود.

او افزود: میانگین عملکرد تولید گوجه فرنگی در شهرستان ۵۵ تن در هر هکتار است که تولید گوجه فرنگی رقم چری ۱۲۰ تن در هکتار و بالاتر از میانگین شهرستان است.

 امیریان ادامه داد: گوجه ‎فرنگی‎‌های گیلاسی، بر روی گیاهان قوی رشد می‎کند و معمولا باردهی بالایی دارد. نشاء گوجه رقم چری در بیضاء در فروردین ماه کشت و از نیمه تیرماه تا پایان آبان ماه می‌توان ۳ چین برداشت کرد.

امیریان گفت: در سال زراعی جاری با توجه به مراقبت‌های به‌زراعی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت، استفاده از ارقام اصلاح شده، استفاده از روش آبیاری نواری (تیپ) در راستای افزایش بهره وری آب و صرفه جویی، کنترل تلفیقی در مبارزه با آفات و بیماری‌ها، آموزش‌های خوب جهادکشاورزی شهرستان بیضا، شاهد افزایش این محصول در واحد سطح خواهیم بود.

گوجه گیلاسی یا چری در بازار دارای تقاضای بالا به علت مصارف متنوع ناشی از ابعاد کوچک خود است. عمده فروشان گوجه چری در بازار همواره جوابگوی نیاز صادر کنندگان و شرکت‌های تولید مواد غذایی به این محصول هستند.

گوجه گیلاسی با دارا بودن مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌هایی از جمله ویتامین c و لیکوپن زیاد در گوجه چری باعث سلامت پوست و مو، کاهش خطر ابتلا به سرطان، تقویت استخوان بندی و کمک به سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار