یک مشاور برتر کنکور درباره نحوه صحیح انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه توضیح داد.

شروین مسیح مشاور برتر کنکور  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره انتخاب رشته آگاهانه داوطلبان سراسری کنکور ۱۴۰۰ اظهار کرد: امسال، تعداد انتخاب رشته برای داوطلبان سراسری کنکور ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

او افزود: دانش آموزان امکان انتخاب رشته‌های زیادی را در تمامی دانشگاه‌هایی که مجاز شده اند، دارند تا بتوانند در دانشگاه قبول شوند.

مسیح تصریح کرد: انتخاب رشته دقیقا باید متناسب با علاقه صورت بگیرد. برخی داوطلبان آشنایی کافی با رشته‌های دانشگاهی و آینده کاری آن‌ها در جامعه ندارند و تنها اسم آن رشته را شنیده اند؛ بنابراین لازم است تا این افراد حتما مطالعه زیادی از تمامی رشته‌ها داشته باشند و اطلاعات خود را در آن خصوص افزایش دهند تا بتوانند متناسب با علاقه و استعدادهایشان انتخاب رشته کنند.

این مشاور برتر تحصیلی ادامه داد: اگر فردی انتخاب رشته کند و در آن زمینه درس بخواند دیگر نمی‌تواند رشته را ترک کند و تا انتها باید آن را مطالعه کند؛ بنابراین اگر افراد در زمینه تحصیلی خود علاقه داشته باشند به طرز وحشتناکی در زمینه تحصیلی و شغلی خود پیشرفت می‌کنند.

مسیح گفت: اساس اولیه انتخاب رشته باید متناسب با علاقه صورت بگیرد و ترتیب آن‌ها هم باید بر اساس علاقه باشد نه اینکه فقط براساس رتبه و نمره قبولی صورت گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار