پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی/ توسعه ارزش افزوده در محصولات کشاورزی ضروری است

استاندار خراسان جنوبی به مناسبت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، متن پیام ملانوری استاندار خراسان جنوبی به مناسبت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به شرح زیر است.

به نام خدا

مسئولیت جهاد دانشگاهی بالاتر از آن چیزی است که حتی به عنوان وظیفه جهاد دانشگاهی یعنی تحقیقات و کار فرهنگی معین شده است. رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

شانزدهم مرداد ماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، مولود انقلاب شکوهمند اسلامی است؛ نهادی که از همان بدو شکل گیری، اقدامات بسیار مؤثری را در زمینه‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و حتی صنعتی در کارنامه عملکرد خود ثبت کرده و با تکیه بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (حفظه الله) و با تلفیق علم و دانش، منجر به بروز و شکوفایی استعداد‌ها در زمینه‌های مختلف شده است.

جهاد دانشگاهی با برقراری ارتباط مناسب با دیگر نهاد‌ها و نیز مطالعه و شناخت صحیح موضوعات مختلف می‌تواند خدمات عظیمی به جامعه ارائه دهد؛ اتفاق خوشایندی که در خراسان جنوبی نیز به خوبی رقم خورده و جهاد دانشگاهی توانسته با بهره گیری از نیروی انسانی کار آزموده و توانمند، با شناسایی درست ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه کشاورزی، در معرفی پتانسیل بی نظیر محصولات استراتژیک و علی الخصوص گیاهان دارویی استان و همچنین پژوهش‌های کاربردی مبتنی بر تبدیل علم به ثروت، موفق عمل کند.

توجه به ایجاد ارزش افزوده در محصولات کشاورزی از طریق فرآوری و نیز توسعه صنایع وابسته و مرتبط از دیگر اقدامات ارزشمند این نهاد در خراسان جنوبی است که با توجه به اهمیت موضوع، انتظار می‌رود این تجارب ارزنده توسعه یافت و به جامعه کشاورزان و سرمایه گذاران تسری یابد؛ از تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها هم انتظار می‌رود که از ظرفیت جهاد دانشگاهی در پیشبرد اهداف و توسعه مجموعه اداری خود و استان کمک بگیرند.

اینجانب ضمن تبریک چهل و یکمین سالروز تأسیس این نهاد ارزشی به رئیس، معاونین و کارکنان خدوم این مجموعه، توفیق روز افزون این عزیزان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم و امیدوارم بتوانند با ارائه برنامه‌های عملیاتی پژوهش پایه، در جهت توسعه همه جانبه، متوازن و پایدار خراسان جنوبی گام‌های مؤثر تری بردارند.

حمید ملانوری شمسی

استاندار خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار