معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت از لزوم رعایت چند نکته اساسی در زمان انتخاب رشته خبر داد.

ابوالفضل واحدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره انتخاب رشته مناسب داوطلبان کنکور سراسری اظهار کرد: تمامی داوطلبان موظف هستند که در زمان انتخاب رشته با همه ویژگی‌های متناسب با رشته مورد علاقه شان آشنا شوند.

او افزود: برخی رشته‌های فنی نیازمند ابزار پایه محاسباتی و ریاضی قوی هستند و برخی دیگر به مهارت آموزی نیاز دارند. همچنین، برخی رشته‌های دیگر مانند معماری و طراحی صنعتی نیازمند خلاقیت و دست به قلم بودن فرد است و حتما افراد باید آن‌ها را در نظر گرفته و شناخت نسبی از خود داشته باشند تا بتوانند رشته انتخابی خود را متناسب با ملاحضات آن رشته و توانمندی‌های خود برقرار کنند.

واحدی تصریح کرد: داوطلبان کنکور سراسری که قصد ورود به دانشگاه را دارند، بایستی در انتخاب رشته و دانشگاه اسیر جو غالب اطرافیان خود نشوند، به هر حال همه آن‌ها باید به تحقیقات مرجعیت علمی و گرایش رشته و دانشگاه مدنظرشان اقدام کنند تا بتوانند به انتخاب گزینه برتر دست بزنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: تمامی دانش آموزان و داوطلبان کنکوری باید حدالمقدور در کنار خانواده‌های خود باشند و در راستای انتخاب رشته و ورود به دانشگاه آن‌ها را حامی خود ببیند تا بتوانند انتخاب عاقلانه‌ای داشته باشند.

واحدی گفت: اگر داوطلبان در شهر‌های بزرگ تهران قصد انتخاب رشته دارند، بایستی نزدیکی محل زندگی و راه بودن رفت و آمد را هم در نظر بگیرند و آن‌ها را با علاقه و نیاز‌ها و توانمندی‌ها و شرایط روحی و روانی و حمایت‌های خود نه نظر دیگران انتخاب کنند.

چند نکته کلیدی در زمان انتخاب رشته

همچنین طبق اعلام سخنگوی سازمان سنجش کشور، فرآیند گزینش آزمون سراسری، فرآیندی علمی و مبتنی بر داده و اطلاعات مستند و معتبراست و مشاوران انتخاب رشته در موسسات به طور احتمالی و در بهترین حالت براساس اطلاعات تعداد محدودی از داوطلبان سال گذشته نسبت به مشاوره و انتخاب رشته اقدام میکنند.

نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش با استفاده از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل‌های سال گذشته و با رعایت تمامی شرایط و ضوابط، رشته‌هایی که شانس قبولی آن‌ها بیشتر است را معرفی میکند.

نرم افزار انتخاب رشته در اولین گام پس از ورود داوطلب اطلاعات کلی و اصول و مبانی استفاده از سیستم را نمایش می‌دهد و پس از آن حداکثر تا ۳۰۰ رشته محل را به داوطلب نمایش می‌دهد.

گفتنی است که در رشته‌های ارائه شده تا حدودی از بالا به پایین شانس قبولی افزایش می‌یابد. نرم افزار قابلیت جستجو و محدود کردن اطلاعات رشته محل‌ها براساس شرایط مورد نظر داوطلب و به شرح زیر را دارد:

نوع دوره (روزانه، نوبت دوم، پیام نور و ...)

مقطع دوره (دکتری حرفه ای، کارشناسی ارشد پیوسته، کارشناسی و.)

انتخاب حداکثر تا سه استان به عنوان محل تحصیل حداکثر تا سه رشته تحصیلی مورد علاقه امکان قبولی، البته می‌توان در گزارش‌های متفاوت جستجو‌های متفاوتی را از نرم افزار درخواست کرد.

داوطلب به این نکته توجه داشته باشد که اگر رشته محل‌های انتخابی خود را در نرم افزار انتخاب رشته اصلی ثبت نکند از چرخه گزینش آزمون سراسری حذف خواهند شد. به عبارت بهتر نرم افزار انتخاب رشته مجازی صرفا نقش راهنمایی و هدایت داوطلبان براساس گزینه‌های انتخابی و نیز آمادگی برای انتخاب رشته اصلی را دارد.

این نرم افزار دقیق‌ترین انتخاب‌ها را براساس علاقمندی داوطلب و نمره حاصل شده در آزمون را تنها با پرداخت ۱۴ هزار تومان ایجاد م یکند و داوطلب نیازمند پرداخت هزینه‌های گزاف نخواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.