داور بین‌المللی کشتی کشورمان توضیحات جالبی درباره اشتباهات داوری در دیدار یزدانی و حریف آمریکایی در فینال المپیک ارائه کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سالار آقاولی، با اشاره به اشتباهات داوری در دیدار حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی در فینال المپیک توکیو اظهار داشت: در تایم اول یزدانی وقتی برای زیرگیری از حریفش اقدام کرد تیلور روی زانو از تشک فرار کرد که داور اخطار داد. در تایم دوم تیلور دوباره این عمل را تکرار کرد و با یک اخطار و یک امتیاز جریمه شد.

وی ادامه داد: قانون اتحادیه جهانی کشتی می‌گوید وقتی فرار از تشک در هر حالتی صورت گیرد باید در همان حالت در وسط تشک، کشتی مجدداً آغاز شود. تیلور در حالت خاک یعنی چهار دست و پا فرار کرد؛ یعنی حالت خاک بوده است که باید در حالت خاک در وسط تشک کشتی ادامه پیدا می‌کرد. چون در حالت سرپا نبود و زانوزده از تشک فرار و خارج شده است که در ادامه باعث شکست یزدانی شد.

داور بین‌المللی کشتی کشور تصریح کرد: اگر هوشمندی و دقت کادرفنی بود و به این موضوع اعتراض می‌کردند قطعاً حریف در حالت خاک قرار می‌گرفت تا این مدال طلا برای ایران به این راحتی از دست نرود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام. روان شناسی ورزشی باید در دانشگاه ها احیا شود تا بر رفتار ورزشکاران در لحظات حساس نظارت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
یزدانی اون یزدانی همیشگی نبود، بدنسازی نداشت انگار،ضعیفتر از حریفش بود
Pakistan
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
پس چرا فدراسیون تدبیری اندیشد از این به بعد در چنین مسابقاتی یکی از عواملی که برای گردش همراه تیم ملی میبرند حداقل یک فرد آشنا به داوری به عنوان مشاور همراه سرمربی بفرستند که لااقل اینجور مو قعیتها از دست نرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
درست است و دوم اینکه هیچ چیزی در این دوره و زمانه انفرادی نیست کشتی هم که ورزش اول کشور است بامنش پهلوانی باید بیشتر در گروی کار گروهی باشد