امام جمعه موقت تهران گفت: ماندگاری عاشورا دستاورد یک کلمه و آن هم عمل صالح است، عمل صالحی که تراز آن با سایر اعمال صالح تفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در حاشیه مراسم عزاداری آقا اباعبدالله الحسین (ع) که صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، خطاب به کارکنان ناجا اظهار کرد: امیدوارم در پرتو حضور در مدرسه عاشورا از بهترین تربیت یافتگان این مکتب انسان ساز و حیات آفرین باشید و راه را برای تعالی ملت ایران هموار سازید.

وی افزود: یکی از مهمترین اصول قرآن بر انسان تکیه بر همل صالح برای رسیدن به کمال است، آیات نورانی قرآن کریم بر این حقیقت گواه است که انسان میان پدیده‌های عالم از بالاترین ظرفیت برای رسیدن به کمال و آراستگی برای رسیدن به صفات حق برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: ما در دنیا و آخرت محصول عمل خود هستیم، هر اتسانی به کمال و مقام و منزلتی و دست پیدا می‌کند محصول عمل اوست و اگر سقوط می‌کند و از مقام انسانی پایین می‌اید، دستاورد عمل اوست.

وی افزود: محصول عمل صالح حیات طیبه است، امکان ندارد انسان در دنیا به حیات و زندگی مقرون به سعادت دست پیدا کند، مگر در سایه عمل صالح.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نمی‌توانید یک تبهکار را بیابید که به سعادت و لذت دنیوی دست پیدا کند، لذت‌های مقطعی مطلوب انسان نیست، باید به دنبال لذت پایدار باشیم که این مهم با تعصی از صراط مستقیم هرگز به دست نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه عمل صالح جهنم صدام را بهشت می‌کند، گفت: تمام دستاورد‌های زندگی محصول عمل صالح است، هر چه در دنیا و آخرت می‌خواهید باید با انجام عمل صالح که آن هم با عقلانیت و علم گره خورده است به آن دست پیدا کنید.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: انسان‌هایی که در پرتو نور عقل و خرد حرکت می‌کنند، هوا و هوس راه آن‌ها را تعیین نمی‌کند، لذا این انسان‌ها موحد هستند.

وی افزود: آیت الله مصباح تمام عمر خود را سپری کرد تا هر حرکت و صحبت و قدمش بر بالاترین پشتوانه علمی و معرفتی تکیه داشته باشد، لذا تاکید شده عملی مورد قبول است و انسان را به حد کمال می‌رساند که همراه با تقوا است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: ماندگاری عاشورا دستاورد یک کلمه و آن هم عمل صالح است، عمل صالحی که ترازش با سایر اعمال صالح تفاوت دارد. حادثه عظیم عاشورا عمل صالحی از یک مجموعه است که دنیایی از اعمال خالصانه را در خود جای داد.

وی افزود: اکنون در نقطه‌ای قرار داریم که می‌توانیم پرده جهالت را از اندیشه و تفکر انسان‌ها بزداییم. عاشورا نماد صالح‌ترین عمل تاریخ است که تمام لحظات، ساعات و حرکاتش در سایه حسین بن علی (ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد تاکید کرد: باید خود را در مقام عمل به سیدالشهدا (ع) نزدیک‌تر کنیم، آنچه که ما را به او نزدیک می‌کند عمل صالح است. شناخت امام و پیشوا و ایستادگی در کنار او عمل صالح است. فلذا عاشورا همه درس و جلوه‌ای از راه خدا است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عاشورا ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار