حوالی ساعت ۲ بامداد امروز افراد ناشناس در اقدامی غیر فرهنگی و هنجارشکن، اقدام به آتش زدن پیکره استاد هژار شاعر، نویسنده و مترجم کرد در مهاباد کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: حادثه آتش زدن پیکره استاد هژار شاعر، نویسنده و مترجم کرد حوالی ساعت ۲/۳۰ دقیقه بامداد روی داده و نیرو‌های این سازمان با تماس مردمی مبنی بر آتش‌سوزی در فلکه ماموستا هژار به محل حادثه اعزام شدند.

رحمان احمدی افزود: ایجاد آتش با استفاده از چندین تایر خودرو در زیر تندیس صورت گرفته است.

او با بیان اینکه نیرو‌های آتش‌نشانی با حضور به موقع در محل مانع از وارد شدن آسیب جدی به تندیس شدند، تصریح کرد: بدلیل دود ناشی از سوختن لاستیک‌ها، قسمت‌هایی از تندیس رنگ خود را از دست داده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مهاباد در پایان با بیان اینکه عاملان این آتش‌سوزی شناسایی نشده‌اند، اظهار داشت: چندین دوربین در محل وجود دارد و سازمان شهرداری و نهاد‌های انتظامی می‌توانند با بررسی فیلم‌ها سرنخ‌هایی از این حادثه کسب کنند.

پس از رسانه‌ای شدن این اقدام غیرفرهنگی و ناهنجار، مسئولان مهاباد آن را محکوم و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شدند.

در ساعات ابتدایی، دادستان شهرستان مهاباد از دستور به نیرو‌های انتظامی و امنیتی در خصوص آتش زدن مجسمه استاد هژار خبر داد.

پوراکبر در این خصوص گفت: دستورات قضایی به نیرو‌های انتظامی و امنیتی در خصوص شناسایی و دستگیری فوری عاملان صادر شده و قطعا با افرادی که با چنین اقداماتی در صدد تحریک احساسات جامعه و اخلال در نظم و امنیت جامعه هستند به صورت جدی برخورد خواهد شد.

همچنین نیرو‌های خدمات شهری شهرداری مهاباد نیز ساعاتی قبل پاکسازی آثار آتش‌سوزی بر پیکره استاد هژار را به اتمام رساندند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.