دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از ورود محموله ۱۷ هزار و ۳۰۰ دزی واکسن کرونا به استان و آغاز واکسیناسیون رانندگان تاکسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: با ورود ۱۷ هزار و ۳۰۰ دز واکسن جدید کرونا که شامل ۷ هزار و ۳۰۰ دز واکسن سینوفارم و ۱۰ هزار دز واکسن کوو برکت است، سرعت واکسیناسیون در استان بیشتر می‌شود.

او با اشاره به این که واکسیناسیون رانندگان آژانس، تاکسی و حمل و نقل عمومی شروع شده است افزود: تمام گروه‌های شغلی و سنی واجد شرایط پس از ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و دریافت پیامک می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

شریف زاده اظهار کرد: افرادی که در سایر استان‌ها نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند در صورتی که اطلاعات آن‌ها در سامانه سیب ثبت شده باشد می‌توانند نوبت دوم واکسن را در استان دیگری دریافت کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: استان‌هایی مانند گلستان، مازندران و خراسان رضوی که به سامانه سیب دسترسی ندارند به دلیل این که اطلاعات آن‌ها مشاهده نمی‌شود امکان دریافت نوبت دوم واکسن در استان‌های دیگر برایشان امکان پذیر نیست.

او ادامه داد: در حال حاضر ۴۵۹ بیمار مبتلا به بیماری‌های تنفسی در سطح استان بستری هستند که علاوه بر آن ها ۷۰ بیمار کرونا مثبت برای دریافت دارو به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

شریف زاده بیان کرد: در حال حاضر در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند ۱۵۰ بیمار کرونایی بستری هستند که ظرفیت در حال تکمیل است و اگر روند بستری‌ها همچنان ادامه داشته باشد مشکل ساز می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به این که شانس ابتلا به بیماری کرونا در همه‌ گروه‌های سنی وجود دارد گفت: در پیک پنجم کرونا در مقایسه با پیک چهارم افراد بستری، بیشتر میانسالان و کودکان هستند در صورتی که در پیک چهارم، تعداد موارد بستری در این گروه های سنی کمتر بوده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.