مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: آخرین مهلت شرکت دردوسالانه ملی خوشنویسی ۲۵ مرداد ماه است و علاقه مندان می‌توانند از طریق سایت آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: آخرین مهلت شرکت دردوسالانه ملی خوشنویسی ۲۵ مرداد ماه است و علاقه مندان می‌توانند از طریق سایت دوسالانه به نشانی bici.ir برای ارسال آثار خود اقدام کنند.

به گفته اسماعیلی، این دوسالانه مهر و آبان در شهر قزوین پایتخت خوشنویسی ایران برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: اضافه شدن بخش نقاشی خط به بخش‌های ششمین دوسالانه از جمله این ویژگی‌ها است که پس از دوره اول در سایر دوره‌ها حذف شد و امسال با تصویب شورای سیاست‌گذاری دوباره در دوسالانه به عنوان یکی از بخش‌های اصلی گنجانده شده است.

اسماعیلی افزود: همچنین شورای سیاست‌گذاری و داوران برای استعدادیابی جوانان زیر ۲۵ سال و بانوان خوشنویس، بخش ویژه‌ای را برای این گروه از خوشنویسان در نظر گرفته‌اند و این بخش برای نخستین بار در ششمین دوسالانه اجرایی می‌شود.

دبیر ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران افزود: همکاری فرهنگستان هنر در برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی اتفاق میمون و مبارکی است که در این دوره رخ می‌دهد و همکاری فرهنگستان هنر موجب غنای پژوهش در این دوره از دوسالانه خواهد شد و با برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی به انجام خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: امسال ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران به نام عمادالکتاب قزوینی نامگذاری و مقرر شده است به این مناسبت یک همایش علمی و تخصصی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری درباره معرفی جایگاه و شخصیت این خوشنویس برجسته برگزار شود.

وی تأکید کرد: در این دوره، کلیه آثار راه یافته به دوسالانه پس از اتمام رویداد، توسط دبیرخانه به هنرمند عودت خواهد شد و فقط اصل آثار اجرای زنده افرادی که حائز رتبه برتر شده‌اند، عودت نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار