بسته خبری «شهرنوشت» حاوی مهمترین اخبار تحولات و اقدامات مناطق ۲۲ گانه شهرداری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در طول هفته، تغییرات و تحولاتی در مناطق ۲۲ گانه تهران رخ می دهد که تلاش می کنیم هر هفته با انتشار این اخبار در بسته خبری «شهرنوشت» شما را در جریان این تحولات قرار دهیم.

توسعه شبکه جمع آوری آب‌های سطحی منطقه ۲

حسن صفات، شهردار منطقه گفت:بزرگراه شهید چمران یکی از محور‌های اصلی پایتخت است وبا توجه به تغییر و تحولات ساختاری ایجاد شده در بدنه این بزرگراه که مشکلاتی را درجمع آوری و هدایت آب‌های سطحی ایجاد کرده بود، احداث کانال جمع آوری آب‌های سطحی به عنوان یکی از اولویت طرح‌ها در دستور کار منطقه قرار گرفت.

کافه پاچنار محله فرحزاد احیا و بهره برداری شد 

از افتتاح بزرگ ترین تره بار تهران تا سیاه پوشی تهران برای عزای امام حسین (ع)
کافه پاچنار به عنوان یکی از نماد‌های هویتی محله فرحزاد پس از سال‌ها احیا و به محلی برای کارآفرینی و درآمدزایی بانوان سرپرست خانوار این محله تبدیل شد.

درتداوم برنامه‌های توسعه محله فرحزاد، کافه پاچنار به عنوان یکی از نماد‌های هویتی محله فرحزاد و جاذبه‌های گردشگری شهرتهران احیا و همزمان با دهه ولایت با حضور محمد رضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی، علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی، شهردار و مدیران منطقه ۲ آغاز به کار کرد.

بوستان نیما به بوستان دوستدار توان یابان تبدیل می‌شود

محمدرضا کرمی، معاون فنی و عمران منطقه با اشاره به برنامه ریزی‌های مدیریت شهری برای فراهم آوری امکان حضور افراد کم توان در سطح شهر و بهره مندی آنان از اماکن عمومی و تفریحی، گفت: به منظور تسهیل در دسترسی افراد توان یاب به بوستان ها، پیشنهاد مناسب سازی بوستان نیما در کمیته مناسب سازی منطقه مطرح و مقرر شد تا این فضا به عنوان بوستان دوستدار افراد توان یاب برای دسترسی حداکثری این افرادمناسب سازی شود.

سردیس استاد قنبری مهر در بوستان شقایق مهر رونمایی شد

مراسم پاسداشت مقام هنری ابراهیم قنبری مهر سازنده ساز پیشکسوت و رونمایی از سردیس وی با حضور تعدادی از هنرمندان در بوستان شقایق مهر برگزار شد.

این مراسم همزمان با تولد ۹۳سالگی ابراهیم قنبری مهر به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باحضور تعداد محدودی از مسئولان و هنرمندان برگزارشد.

براساس این گزارش در سال گذشته نیز بوستان شقایق در منطقه۲ در پاسداشت این هنرمند به نام شقایق مهر نامگذاری شد.

پارک ترافیک منطقه ۲ به بهره برداری رسید

امیرحسین حیدرنیا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه ۲ گفت: عابرین پیاده و کودکان در حوادث ترافیکی از آسیب پذیرترین اقشار هستند و پیشگیری از این امر نیازمند راهبرد‌های آموزشی و اجرای پروژه‌های علمی –عملی است بر همین اساس پارک ترافیک احداث و به بهره برداری رسید.

وی افزود: پارک ترافیک منطقه ۲ به مساحت ۳ هزار متر مربع در بوستان اشرفی احداث شد و با بهره برداری از این مرکز، بستری فراهم شده است تا قوانین راهنمایی و رانندگی به روش بازی در محیطی کاملاً ایمن به کودکان آموزش بدهیم.

احداث خیابان گلبهار در محله فرحزاد
شهردار منطقه ۲ تهران از احداث خیابان گلبهار در محله فرحزاد به منظور سهولت در تردد شهروندان خبر داد.

حسن صفات گفت: محدوده گردشگری فرحزاد و وجود رستوران‌ها که حجم تردد را دراین محدوده موجب شده است علاوه بر مشکلات ترافیکی در محل، بر ترافیک بزرگراه یادگار امام (ره) نیز تاثیرگذار است.

وی افزود:برهمین اساس به منظور سهولت دسترسی اهالی محله فرحزاد به خیابان‌های گلپاد، امامزاده داود و میدان تره بار جدید، طرح احداث خیابان گلبهار با توجه به طرح تفصیلی وطرح مطالعاتی ترافیک در دستور کار قرار گرفت.

صفات بابیان اینکه این معبر به طول ۱۲۰ متر و عرض ۱۳ متر طراحی شده است افزود: در این طرح عملیات احداث ۲۶۰ متر نهر سرپوشیده و ۴۴۰ متر نهر روباز و کانیو برای هدایت آب‌های سطحی انجام شد.

منطقه ۲ پایتخت در سوگ حسینی سیاهپوش شد

از افتتاح بزرگ ترین تره بار تهران تا سیاه پوشی تهران برای عزای امام حسین (ع)
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ گفت: با آغاز ماه محرم همزمان با سیاهپوش کردن فضای شهری، پیام‌های مکتب عاشورا در قالب طرح‌های فرهنگی با نصب بنر و کتیبه در معابر و بزرگراه‌ها و میادین منطقه ۲ اکران شد.

برگزاری آئین‌های عزاداری با شعار " با یاد تو شهر جان گرفت " در منطقه ۲
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ گفت: درآستانه ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با شعار " با یاد تو شهر جان گرفت " در منطقه آغاز شد.

کاظم داودی، در تشریح ویژه برنامه‌های ماه محرم گفت: همزمان با آغاز ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متمایزی با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و متناسب با دستورالعمل‌های ستاد کرونا پیش بینی و با مشارکت مساجد، حسینه ها، هیئت‌های مذهبی، بسیج و شهروندان اجرا می‌شود.

خیابان هدایت در منطقه ۳ تهران ایمن سازی شد

از افتتاح بزرگ ترین تره بار تهران تا سیاه پوشی تهران برای عزای امام حسین (ع)
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ اعلام کرد: تقاطع خیابان هدایت با خیابان سوری ایمن سازی شد.

مریم نخعی پور گفت: در راستای کاهش تصادفات جرحی در سطح منطقه و به منظور حفظ جان شهروندان گرامی این تقاطع که از تقاطع‌های پر حادثه سطح منطقه بود از طریق نصب علائم و تجهیزات ترافیکی و کاهنده‌های سرعت ایمن سازی و آرامسازی شد.

نخعی پور همچنین اضافه کرد که یکی از اصلی‌ترین رویکرد‌های معاونت حمل و نقل رفع نقاط حادثه خیز سطح منطقه می‌باشد که در اولویت اجرا قرار دارند.

نشانه‌های ترافیکی در پارک آموزش ترافیک منطقه ۳ نصب شد

از افتتاح بزرگ ترین تره بار تهران تا سیاه پوشی تهران برای عزای امام حسین (ع)
به منظور ارتقا شناخت کودکان از قوانین راهنمایی و رانندگی، نشانه‌های ترافیکی طراحی، ساخت و در پارک آموزش ترافیک منطقه ۳ تهران جانمایی شد.

مریم نخعی پور معاون حمل و نقل و ترافیک اعلام کرد: در ادامه تکمیل پارک آموزش ترافیک جنب باغ کتاب، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی این پارک که به آموزش هرچه بهتر قوانین راهنمایی و رانندگی توسط کودکان منجر می‌شود، نصب شد.

آموزش "تفکیک پسماند از مبدا" به ساکنین مجتمع‌های بالای ۲۰ واحد
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۳ از آموزش چهره به چهره‌ی ساکنین مجتمع‌های بالای ۲۰ واحد منطقه ۳ درباره نحوه صحیح "تفکیک پسماند از مبدأ" خبر داد.

مهدی هوشیارگفت: به منظور فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان به کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا؛ کارشناسان آمار و اطلاع رسانی اداره مدیریت پسماند اقدام به آموزش چهره به چهره ساکنین مجتمع‌های بالای ۲۰ واحد کردند.

طرح ضربتی پاکسازی حاشیه بزرگراه صدر اجرایی شد
مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ بر ضرورت ارتقاء آراستگی و زیبایی‌های بصری در سطح شهر تأ کید کرد و گفت: مجموعه شهر و سازه‌های تشکیل دهنده آن باید به مکانی برای آرامش ذهنی و بصری شهروندان تبدیل شوند.

او بیان کرد: زیبایی، آراستگی، چهره‌آرایی، مبلمان شهری، فضای شهری، سیمای شهر و منظر شهری از مولفه‌های مهم در شهرسازی محسوب می‌شوند که با توجه به اهمیت آیتم‌های عنوان شده، نیاز است برنامه‌های جامع و کاملی در خصوص هر یک از آن‌ها با هدف ارتقاء سیما و منظر شهری تدوین شود.

محله‌های منطقه ۳ تهران سیاه پوش شد
همزمان با آغاز ماه محرم و عزاداری سید الشهدا حضرت امام حسین (ع)، معابر، میدان‌ها و محله‌های منطقه ۳ تهران سیاهپوش شدند.
به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اداره زیبا سازی این منطقه بیش از ۱۵ هزار متر طول سیاهپوشی در سطح محله‌های ۱۲ گانه انجام داده است.

تردد در خیابان ظفر روان می‌شود
گره‌های ترافیکی خیابان ظفر با تغییر مسیر در خیابان‌های گوی آبادی و سیمای شمالی-شرق ساماندهی شد.
مریم نخعی پور معاون حمل و نقل و ترافیک خبر گفت: به منظور افزایش ظرفیت عبور دهی معابر سطح منطقه برای روان شدن ترافیک در محدوده خیابان ظفر شرقی تغییر جهات زیر با هماهنگی پلیس راهور منطقه انجام شد.

برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضا‌های باز منطقه ۳ تهران

از افتتاح بزرگ ترین تره بار تهران تا سیاه پوشی تهران برای عزای امام حسین (ع)
شهرداری منطقه ۳ به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، برنامه‌های مراسم عزاداری این ایام را با هدف قرار دادن فضا‌های باز تعدادی از فرهنگسراها، بوستان‌ها، امامزاده‌ها، مساجد در اختیار هیئت مذهبی اختصاص داد.
کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی در این زمینه گفت: با توجه به لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجالس عزاداری ماه محرم، فضا‌های باز امامزاده اسماعیل (ع)، زمین‌های ورزشی نونهالان و بسکتبال تخارستان، بوستان‌های (ملت، شریعتی، پرستو، اقاقیا، نیل، صبا، ارغوان، محصل، پایداری و فرهنگ)، سرای محلات (ونک و آرارات)، کتابخانه داوودیه، میدان‌های (نیلوفر و ونک) و پارکینگ عمومی مجیدپور برای این مهم درنظر گرفته شده است.

تعریض بیش از ۴۵۰۰ متر مربع از معابر شمال شرق تهران
معاون فنی وعمرانی شهرداری منطقه ۴ تهران از تعریض معابر و کاهش بار ترافیکی محلات و بزرگراه‌ها خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود یک کیلومتر از معابر این منطقه تعریض شد.
" مهدی پورشاسب" با اعلام این خبر گفت: در راستای بهبود وضعیت ترافیکی و سهولت در رفت و آمد شهروندان عملیات تعریض خیابان فرجام شرقی واقع در محله تهرانپارس غربی با اقداماتی نظیر بازسازی انهار و لوله گذاری به طول حدود ۲۲۰ متر و آسفالت به طول حدود ۹۰۰ مترمربع و در خیابان فرجام غربی محدوده محله‌های نارمک و کوهک با اجرای کانیو به طول حدود ۲۲۰ متر اجرا شد.
ساماندهی مراکز غیرمجاز پسماند در شمال شرق پایتخت
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ گفت: از فعالیت‌های غیر مجاز مراکز پسماند در منطقه ۴ جلوگیری خواهد شد.
"مجید رجبی" گفت: فعالیت‌های غیر مجاز زباله گرد‌ها یا به عبارتی "کتفی کولی ها" و جمع آوری و پخش زباله‌ها در سطح معابر طی شبانه روز یکی از مشکلات چندین ساله مدیریت شهری است، به نحوی که این افراد گاهی به صورت گونی بر دوش و گاهی به همراه چرخ دستی‌ها در جستجوی زباله‌ها هستند.

ساماندهی زوائد فیزیکی و پیرایش معابر شمال شرق پایتخت
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ گفت: با ساماندهی و پیرایش معابر شمال شرق تهران، شهر از زواید فیزیکی و آلودگی‌های بصری شهری سلامت و زیبا را شاهد خواهیم بود.
"مجید رجبی" گفت: در ادامه فعالیت‌های اداره زیباسازی طی پایش‌های به عمل آمده نقاطی که در شهر نیاز به ساماندهی و پیرایش دارند، رصد و رسیدگی می‌شود.
او در ادامه گفت: در این راستا محور خیابان آیت الله خوشوقت به عنوان یکی از معابر اصلی و پر تردد منطقه ۴ در راسته‌های تجاری از زواید فیزیکی و آلودگی‌ها بصری پاکسازی و ساماندهی شد.

پخش بیش از ۱۴ هزار تن آسفالت در بزرگراه‌های شمال شرق تهران
معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۴ تهران از اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت در معابر بزرگراهی خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از حدود ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر بزرگراهی این منطقه پخش شده است.
" مهدی پورشاسب" افزود: روان سازی و مناسب سازی مسیر‌های تردد وسایل نقلیه در معابر بزرگراهی منطقه از مهمترین اقدامات این معاونت است که با همکاری نواحی ۹ گانه به طور مستمر در حال انجام است.

بوستان بانو مرضیه حدیدچی میزبان بانوان عزادار حسینی در ماه محرم
مدیر امور بانوان شهرداری منطقه ۴ گفت: هیئت‌های خانگی بانوان به صورت داوطلبانه در بوستان بانوان مرضیه حدیدچی (دباغ) منطقه ۴ مراسم عزاداری برپا می‌کنند.
حدیثه رفیعی" با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت: به منظور بسترسازی و ایجاد فضایی‌مناسب برای برگزاری مراسم عزاداری هیئت‌های خانگی در فضای‌باز و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، برای دومین سال اقدام به آماده‌سازی بوستان بانوان "مرضیه حدیدچی با عنوان «زیر آسمان روضه» کرده است.

شمال شرق تهران در سوگ حضرت اباعبدالله (ع) سیاه پوش شد
شهردار منطقه ۴ گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم حدود ۱۰ هزار متر مربع از معابر، میادین و ساختمان‌های اداری منطقه ۴ سیاه پوش شد.
" محمد محمددوست" ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: با آغاز ماه محرم حدود ۱۷۰۰۰ متر طول ریسه مشکی، حدود ۱۰۰۰۰ مترمربع کتیبه و پارچه سیاه و حدود ۱۶۸ تخته سازه فرهنگی وداربستی در سطح محله‌ها و معابر بزرگراهی نصب شد.

با هوشیاری کامل مانع تضییع حقوق بیت المال می‌شویم
محمود کلهری شهردار منطقه۵ با اشاره به اینکه مدیریت شهری با هوشیاری کامل مانع هرگونه سوء استفاده کلاهبرداران از حقوق بیت المال می‌شود گفت:در چند ماه گذشته اخباری به ما رسید که یکی از ملک‌های شهرداری سندش جعل شده که پس از بررسی‌های صورت گرفته با هماهنگی با مقام قضایی و دستگاه انتظامی ورود به موقع صورت گرفت.
محمود کلهری شهردار منطقه ۵ در مورد برخورد قانونی با فردی که در این منطقه یکی از املاک شهرداری را به چندین نفر فروخته بود گفت: منطقه ۵ با توجه به وسعت، اراضی متعددی دارد. در گذشته بسیاری از زمین‌ها تعیین تکلیف نشده و اسناد آن‌ها تک برگ نشده و وکالتی بودند که این عامل باعث شده بود جاعلین وسوسه شوند.

احداث اولین خیابان پیاده مدار در منطقه ۵
محمود کلهری شهردار منطقه ۵ از راه اندازی اولین خیابان پیاده مدار در منطقه ۵ خبر داد و افزود: در این طرح که خیابان کامل نام دارد، مسیر تردد عابرین دوچرخه سوار ساماندهی شده و مطلوبیت تردد عادبر پیاده بالا خواهد رفت.
محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با اشاره به تلاش برای داشتن شهری عاری از آلودگی و ترافیک گفت:در سال‌های اخیر مدیریت شهری با توجه ویژه به بحث دوچرخه و راه اندازی مسیر‌های ویژه دوچرخه سواری اقدامات مناسبی برای ترویج این وسیله نقلیه پاک و ایمن انجام داد تا به کاهش آلودگی هوا نیز کمک شود.

افتتاح بازارچه سرای محله شهران جنوبی و فرهنگسرای معرفت
سید حسین دلبری معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۵ با اشاره به افتتاح بازارچه سرای محله شهران جنوبی و فرهنگسرای معرفت گفت:با اخذ قرارداد باپیمانکار ۲۸ باب غرفه در حیاط سرای محله شهران جنوبی و ۲۴ باب غرفه در حیاط فرهنگسرای معرفت احداث شد و این مجموعه کار آفرینی رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
سید حسین دلبری در مورد افتتاحیه بازارچه سرای محله شهران جنوبی و فرهنگسرای معرفت گفت: بعد از پیگیری‌های یکساله مقرر شد تفاهمنامه‌ای بین شهرداری منطقه ۵ و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منعقد شود که یک بازارچه فرهنگی، هنری و کارآفرینی در مجاورت سرای محله شهران جنوبی و فرهنگسرای معرفت افتتاح درب مشترکی بین این دو مجموعه باز شود.

اجرای پروژه‌های نو در راستای کاهش مصرف انرژی در منطقه ۵
محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با اشاره به اهمیت کاهش مصرف انرژی به خصوص در روز‌های گرم تابستان گفت: برای اولین بار اقداماتی نو در راستای بهینه سازی و کاهش مصرف حامل‌های انرژی در ساختمان‌های این منطقه رقم خورده است.
محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه با نظارت عالی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برای اولین بار اقداماتی نو در راستای بهینه سازی و کاهش مصرف حامل‌های انرژی در ساختمان‌های این منطقه رقم خورده است گفت: یکی از این پروژه‌ها اجرای پروژه سختی زدایی در راستای کاهش مصارف انرژی است که از راهکار حاصل شده شاهد ممیزی انرژی در ساختمان‌های شهرداری منطقه ۵ هستیم.

اجرای بیش از ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی در ایام محرم
محمود کلهری شهردار منطقه ۵ به اجرای بیش از ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی در ایام عزاداری ماه محرم اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش زنجیره انتقال این بیماری، برنامه‌های عزاداری و فرهنگی در نظر گرفته شده برای این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم منطقه ۵ نیز رنگ و بوی حسینی به خود گرفته و برنامه‌هایی نیز برای زنده نگه داشتن حماسه کربلا در سطح منطقه انجام خواهد شد.

اهم اقدامات فنی و عمرانی در منطقه ۷
تلاش برای مشکل آبگرفتکی در معابر شهری
محمدجواد خسروی از اقدامات عمرانی در راستای رفاه و آسایش شهروندان در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از حاشیه بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی در این منطقه دارای نقاط آبگرفتگی می‌باشد، ضمن شناسایی این نقاط، عملیات عمرانی و ترمیم زباله گیر‌ها در دستورکار این معاونت قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تسریع و تسهیل لایروبی کانال‌ها در مواقع بارندگی و جلوگیری از آب ماندگی و بروز سیلاب از ضرورت‌های اصلی است، خاطر نشان کرد: در همین راستا ضمن اجرای تدابیر ویژه در قالب لایروبی کانال‌های محدوده و تعامل با معاونت خدمات شهری و محیط زیست، زباله گیر در ورودی کانال‌ها و روی حوضچه‌های رسوبگیر محدوده اتوبان امام علی (ع)، اتوبان شهید صیاد شیرازی، خیابان سبلان و دماوند نصب شد.
خسروی همچنین از اجرای عملیات عمرانی در اسکان کارگری ناحیه ۵ این منطقه خبر داد و گفت: در راستای امکانات رفاهی و بهداشتی ساختمان اسکان کارگری واقع در ناحیه ۵، احداث حمام وآشپزخانه، سیستم گرمایشی و سرمایشی، اتاق بهداشت به همراه مسئول بهداشت، رنگ آمیزی سالن استراحت و محل نظافت و شستشو تعبیه گردید.
وی ادامه داد: عملیات روکش مکانیزه آسفالت و تعمیر و بازسازی بخشی از فضا‌های آموزشی مدرسه شاهد برای شروع سال تحصیلی جدید اجرایی شد که دراین عملیات عمرانی با هماهنگی مسئولان مدرسه و آموزش و پرورش منطقه، عملیات روکش آسفالت به متراژ ۸۰۰ متر مربع و ۹۰ تن در مدرسه شاهد هوشمند همدانی این منطقه به اجرا درآمد.

رخت عزای سیدالشهدا برتن محلات منطقه۷
شهردار منطقه ۷، از مناسب سازی و آماده سازی معابر و فضا‌های عمومی به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در این منطقه خبر داد.
سمیه حاجوی ضمن تسلیت به کلیه شهروندان به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، گفت: با توجه به اینکه امسال در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امکان فعالیت هیئت‌ها کمتر است، شهرداری منطقه با تمامی امکانات و تجهیزات و با اکران بنر‌های مناسبتی و سیه پوش کردن معابر به استقبال ایام محرم الحرام رفت.

پیشرفت مطلوب طرح‌های توسعه محلی و احیای فرهنگ دوچرخه سواری در منطقه ۸
حمید محسنی در بازدید از پروژه‌های منطقه۸، که با همراهی شهردار منطقه انجام شد، گفت: «پروژه‌های کوچک و بزرگی که در منطقه ۸ کلید خورده است بدون شک می‌تواند سهم بسزایی در توسعه و خدمت رسانی هر چه بیشتر به شهروندان داشته باشد».
معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، همچنین وضعیت این منطقه در ارزیابی عملکرد را مطلوب و رضایتبخش عنوان کرد و ضمن قدردانی از توجه مدیریت شهری به رفاه شهروندان گفت: «امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده، شاهد توسعه هر چه بیشتر جهت رضایتمندی بیشتر شهروندان باشیم.»

افتتاح تره‌بار پروین با حضور شهردار تهران

مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۸در این باره گفت:ساخت بازار‌های میوه و تره بار در محله‌های کم برخوردار یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری برای رفاه شهروندان است. به همین سبب ساخت بازار میوه و تره بار در محله‌های این منطقه از جمله محله تهرانپارس و محله لشگر در دستور کار قرار گرفت و با حضور دکتر حناچی شهردار تهران بازار میوه و تره بار پروین در ناحیه یک همزمان با ۷ بازار جدید میوه و تره دیگر در شهر تهران افتتاح شد.

شرق تهران سیاهپوش شد
با فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) معابر، میدان‌ها وخیابان‌های اصلی منطقه۸، سیاهپوش شدند.
شهردار منطقه گفت:سیاه پوشی میدان‌های اصلی منطقه، اهتزار بیرق‌ها و پرچم‌های اباعبدالله «ع» در نواحی، محله‌ها و پل‌ها از اقدامات شهرداری منطقه ثامن به شمار می‌رود.
رنجبریان افزود: نصب پرچم، ریسه و کتیبه‌های عزاداری در میادین و خیابان‌های اصلی و اکران بنر و‌پیام‌های حسینی و طرح محرم بر روی سازه‌های این منطقه نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

کاشت۲۲۰۰متر مربع چمن SOD در غرب تهران
به همت اداره فضای سبز منطقه۹، ۲۲۰۰متر مربع چمن رولی یا چمن فرش و به نوعی چمن آماده با نام مرسوم SOD در پهنه غربی پایتخت کاشته شد.
مصطفی دینی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در این خصوص گفت: رایج‌ترین شیوه کاشت چمن یا پوشش‌های چمنی کاشت و تکثیر آن‌ها از طریق بذر می‌باشد.
وی افزود:کاشت چمن رول را نمی‌توان به خــودی خود یک شیوه تکثیـــــر محسوب کرد و این شیوه را شاید بتوان صرفاً نوعی انتقال تلقی کرد که محصول آن به نام‌های متعددی از جمله؛ چمن رولی یا چمن فرش، چمن آماده با نام مرسوم SOD خوانده می‌شوند.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۹ توضیح داد: چمن رولی یا SOD پوششی است چمنی که قسمتی از خاک بستر مجاور آن توسط ریشه‌ها با یکدیگر پیوسته اند، SOD در واقع همان روش‌های کاشت بذر SEEDING می‌باشد، لیکن به واسطه کاهش حجم خاک روش‌های اجرایی و نگهداری آن دستخوش تغییراتی به فراخور محیط تقاضا و کاربری آن گشته است که این شیوه در حال حاضر مورد استفاده جهانی داشته و رو به توسعه و بهبود است.

نصب۱۴۳عدد شیرهیدرانت در غرب شهر تهران

از افتتاح بزرگ ترین تره بار تهران تا سیاه پوشی تهران برای عزای امام حسین (ع)
مصطفی دینی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۹ گفت: در مناطقی که خطر آتش سوزی زیاد است مثل مناطق حساس و متراکم تجاری و صنعتی، بـازار و منـاطق مسـکونی بـا تراکم زیاد، فاصله شیر‌های آتش نشانی باید به نحوی باشد که در هر نقطه بتوان حداکثر از فاصـله ۷۵ متـری (بـا کمـک شیلنگ) آب مورد نیاز برای آتش نشانی را از شبکه توزیع آب تامین کرد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۹ تاکید کرد: آتش سوزی‌های بزرگ در شهر تهران منجر به تولید فجایع دردناک و توام با عواقب اجتماعی و امنیتی غیر قابل پیش بینی می‌باشد و نظر به اعلام رسمی آمادگی نهاد‌های خدمت رسان برای همکاری و همراهی با شهرداری تهران به منظور پیشگیری از بروز این حوادث، در راستای ارتقای ضریب ایمنی و تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به شهروندان و تأمین آب مورد نیاز در عملیات اطفا حریق مجموعا تعداد۱۴۳ شیرهیدرانت در منطقه۹ نصب شده است.

طراحی بوستان جی با همکاری کودکان پهنه غربی پایتخت
اداره آموزش‌های شهروندی در راستای مصوبه شهر دوستدار کودک نسبت به جلب مشارکت کودکان در طراحی بوستان جی اقدام کرد.
علیرضا خامسیان معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: نخستین بوستان دوستدار کودک در منطقه با همکاری و مشارکت فعالانه کودکان در حال طراحی است.

شهردار تهران در آیین افتتاح پروژه‌های منطقه۹
مشارکت پایین در انتخابات زنگ خطر برای مدیران کشور است
حناچی نسبت به برخی انتقاد‌ها مبنی بر اینکه مشارکت پایین در انتخابات به دلیل عملکرد مدیریت شهری بود، واکنش نشان داد و مشارکت پایین مردم را علامت خطری برای مدیران کشور توصیف کرد.
حناچی افزود: نقطه ضعف ما در مقایسه با بقیه کلانشهر‌های جهان این است که در آن شهر‌ها مدیریت فضا‌ها و قلمرو عمومی به شهرداران نواحی سپرده می‌شود؛ اما از آنجا که این مسأله نرم افزاری، فرهنگی و هنری است و کسانی که این آموزش را ندیده باشند نمی‌توانند این انتظار را به وجود بیاورند، در کشور ما این اتفاق نیفتاده است.
محسن هاشمی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۹ گفت: در انتخابات دوره پنجم شورای شهر میزان مشارکت نسبت به دوره قبلی ۳.۵ برابر بود و مردم از ما انتظار ایجاد تحول داشتند، هر چند تمام این خواسته‌ها برآورده نشد، اما سعی شد تا بعضی از انتظارات مردم در این دوره به نتیجه برسد.
او افزود: انتظار اول مردم این بود که شهر را ارزانتر اداره کنیم. بر همین اساس بودجه‌ها را انقباضی بستیم. در بحث نیرونی انسانی شهرداری بدون اینکه کسی را بیکار کنیم توانستیم در بخش پرسنل رسمی و پیمانکاری ۱۰ هزار نفر از نیرو‌ها را کاهش دهیم. شهرداری در این دوره کم کردن از هزینه‌های غیرضروری به قیمت ثابت سال ۹۵ توانست شهر را ۴۰ درصد ارزان‌تر اداره کند.

غرب تهران سیاه پوش شد
ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پهنه غربی پایتخت برگزار می‌شود.
سیدمصطفی موسوی شهردار منطقه با اشاره به فرارسیدن ایام محرم گفت: غرب پایتخت با تمهیدات و اقدامات شهرداری منطقه جلوه‌ای عاشورائی پیدا کرده و آماده برپایی باشکوه مراسم سوگواری امام شهیدان است.

برگزاری آیین رونمایی از دیواره مشاهیر منطقه ۱۰ پایتخت

از افتتاح بزرگ ترین تره بار تهران تا سیاه پوشی تهران برای عزای امام حسین (ع)
آیین رونمایی از دیواره مشاهیر منطقه ۱۰ با حضور مجید رباطی شهردار منطقه ۱۰، منصور برزگر پیشکسوت ورزش کشتی، نقی زاده بازیگر سینما و تلویزیون، استاد محمدرضا ژاله سازنده و نوازنده چیره دست ساز‌های سنتی، فرشید سلطانی رییس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا و جمهوری اسلامی ایران، محمد زیاد رییس فدراسیون پاورلیفتینگ کشور سوریه و جمعی دیگر از هنرمندان، ورزشکاران و معاونین و مدیران شهرداری منطقه در ساختمان شهید غنی پور برگزار شد.

پیشروی ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۰ در جذب نیروی دوام
ستادمدیریت بحران منطقه با جذب ۱۳۰ نیروی داوطلب واکنش اضطراری محله از ابتدای سال تا پایان تیر ماه ۱۴۰۰ به عنوان منطقه پیشرو در جذب نیرو‌های دوام در بین ستاد‌های مدیریت بحران مناطق بیست و دوگانه شناخته شد.
باتوجه به مباحث جلسه شورای دبیران ستاد‌های بحران مناطق شهر تهران در روز گذشته از عملکرد حوزه آموزش به جهت جذب نیروی دوام، برگزاری منظم جلسات ماهانه و فعال سازی صفحه اینستاگرامی از علی عبدالهیان دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه تقدیر و تشکر بعمل آمد.

اتمام عملیات تراش و روکش آسفالت مکانیزه خط BRT خیابان قزوین
پیرو دستور و تاکید شهردار محترم تهران، عملیات تراش و روکش آسفالت مکانیزه BRT خیابان قزوین با هدف بهبود منظر شهری و ارتقاء ایمنی شهروندان به پایان رسید.
مهران ماندگار معاون فنی و عمرانی منطقه با اشاره به علت قدمت آسفالت معابر و فرسودگی آن ها، عملیات مرمت و بهسازی معابر را الزامی دانست و گفت: ارتقای سطح کیفی خدمات نگهداشت عمرانی در بهره مندی شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی و جلب رضایت آن‌ها بسار موثر است بر همین اساس پس از پایش وضعیت روکش آسفالت معابر و خطوط بی آرتی، عملیات تراش و روکش آسفالت در مسیر اتوبوس‌های تندرو کلید خورد.

اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی در ایام محرم الحرام
در راستای زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا و برجسته سازی جلوه‌های قیام حسینی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه ایام محرم و صفر در محلات دهگانه اجرایی می‌شود.
حمیدرضا اله یاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم و صفر گفت: این حوزه با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های مدیریت شهری و در راستای گسترش فضای معنوی در سطح شهر، تکریم شعائر اسلامی با محوریت گرامیداشت اقامه عزای سید الشهداء (ع) برنامه‌های متنوع آئینی و مذهبی را در دستور کار قرار خود قرار داده است.

سیاهپوشی فضا‌های شهری و برافراشتن پرچم عزای حسینی در منطقه ۱۰ پایتخت
علی اکبر کریمی پور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به این که در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری حسینی هستیم افزود: با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های اعمال شده و عدم برپایی هیات و لزوم فضاسازی مناسب، تدابیر لازم برای فضاسازی، سیاهپوشی، اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی معابر در دستور کار قرار گرفت.

برگزاری نخستین جلسه کارگروه مراسم عزاداری ایام محرم و صفر
در آستانه فرا رسیدن ایام محرم الحرام نشست هماهنگی ستاد مدیریت بحران منطقه در خصوص برگزاری مراسم ماه محرم و صفر در سالن جلسات ساختمان ستاد مدیریت بحران منطقه برگزار شد.
نشست فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه در تابستان و نخستین کارگروه مراسم عزاداری ایام محرم و صفر در آستانه فرارسیدن ایام محرم الحرام با حضور کلیه اعضاء تخصصی ستاد مدیریت بحران منطقه و نماینده سازمان تبلیغات اسلامی شهر تهران با هدف تشکیک مساعی همه دستگاه‌های مسئول در این حوزه برگزار شد.

روند اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای در مرکز شهر تهران بررسی شدمنطقه ۱۱
شهردار منطقه ۱۱ به همراه جمعی از معاونین و مدیران صبح امروز از پروژه‌های توسعه محله‌ای بازدید کردند و روند پیشرفت و مراحل اجرای کار‌ها را بررسی کردند.
در این بازدید نصراله آبادیان با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و ترافیکی در بخش مرکزی شهر تهران گفت: اجرای این پروژه‌ها ارتقای سطح کیفی زندگی در محله‌های مرکزی شهر تهران، جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، بهبود حمل و نقل پاک، کاهش ترافیک، ارتقای کمی و کیفی سلامت زندگی، حذف فضا‌های بی دفاع شهری و احیاء پیاده راه‌ها را به دنبال دارد.
آبادیان در توضیح بازدید میدانی صبح امروز بیان کرد: بازدید از محله‌های حشمت الدوله، سلامت و مخصوص برای اجرای پروژه‌های تقویت مرکز محله، بهسازی محیطی با مشارکت مالکین و احداث کانال جهت هدایت آب‌های سطحی خیابان جوانمرد انجام شد.

نزدیک به ۴ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در معابر منطقه ۱۱ اجرا شد
شهردار منطقه ۱۱ از اجرای نزدیک به ۴ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری از سال گذشته تاکنون در خیابان‌های بخش مرکزی شهر تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان در این باره گفت: در راستای اجرای پروژه‌های ارتقای کیفیت زندگی در محله‌های مرکزی شهر تهران، پروژه‌های کوچک مقیاس با هدف رفع معضلات شهری در دست اقدام است که از این دست می‌توان به اجرای بیش از ۳ هزار و پانصد متر طول مسیر دوچرخه سواری از سال ۱۳۹۹ تاکنون اشاره کرد که از سوی معاونت‌های فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک اجرا شده است.
آبادیان افزود: همچنین اجرای پیاده رو بتنی توسط معاونت فنی و عمرانی در خیابان حیدری فرد حد فاصل خیابان ابوسعید تا اسدی منش که با انجام مناسب سازی مسیر تردد نابینایان و معلولان انجام شده است؛ به طول ۲۵۰ متر به پایان رسید.

در آستانه ماه محرم، معابر، میدان‌ها و محله‌های منطقه ۱۱ سیاهپوش شدند
در آستانه آغاز ماه محرم و ایام عزا داری سید الشهدا (ع) سیاهپوشانی معابر، میدان‌ها و محله‌های منطقه ۱۱ از روز گذشته توسط اداره زیبا سازی این منطقه آغاز شده است.
نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ در این باره گفت: به رسم هر ساله همزمان با آغاز ماه محرم محله‌های مرکزی شهر تهران سیاهپوش می‌شوند که امسال نیز این اقدام در معابر اصلی، میدان‌ها و محله‌ها آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد.
برنامه‌های عزاداری ماه محرم در محله‌های مرکزی شهر تهران اعلام شد
همزمان با آغاز ماه محرم، برگزاری برنامه‌های عزاداری در محله‌های مرکزی شهر تهران از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی آغاز شد.
نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ در این باره گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) و با توجه به شیوع بیماری کرونا که نگرانی‌های زیادی برای سلامت تمام مردم ایجاد کرده است؛ برنامه‌های ویژه این ماه در محله‌های مرکزی شهر تهران در حال انجام است.

اختتامیه جشنواره بزرگ خانوادگی چینش سازه‌های دومینو در منطقه ۱۲
در آستانه روز خانواده، شهردار منطقه ۱۲ از اختتامیه جشنواره بزرگ خانوادگی چینش سازه‌های دومینو در این منطقه خبر داد.
علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با تأکید بر ضرورت توجه به خانواده‌محوری در برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی، استفاده از مسابقات ورزشی را فرصتی مغتنم برای پرداختن به این موضوع دانست و یادآور شد: ثبت‌نام خانواده‌ها در جشنواره تفریحی-آموزشی دومینو که در دو بخش تاور و تاپلینگ برگزار در این منطقه برگزار شده، از روز شنبه، ١٩ تیرماه به مناسبت روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) آغاز شده که طی آن ٣٠ خانواده علاقه‌مند از سطح محلات منطقه پس از ثبت‌نام در یک کارگاه یک‌روزه شرکت کردند و به مدت ۵ روز در فضای مجازی زیر نظر کارشناسان متخصص، آموزش‌های لازم برای اجرای این مسابقات را فراگرفتند.

منطقه ۱۲ پایتخت، آماده سوگواری ماه محرم شد
علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان، حضرت ابی‌عبدالله حسین (ع) گفت: در تهران قدیم، حضور آحاد و اقشار مختلف مردم در مجالس عزای امام حسین (ع)، حاکی از شور و شعور شهروندان و عشق آن‌ها به سالار و سرور شهیدان بود و عزاداران با هر جایگاه اجتماعی و توان مالی در پی آن بودند که در این ایام با برپایی خیمه‌های عزا و سیاه‌پوش‌کردن محله‌های شهر و حتی با برافراشتن پرچم سیاه یا زدن کتیبه مشکی بر سردر خانه‌شان در عزاداری امام حسین (ع)، سهیم و شریک باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نخستین بازدید منطقه‌ای خود بیان کرد:
قدیمی‌ترین مردم و واقعی‌ترین محلات در قلب طهران
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نخستین بازدید منطقه‌ای خود در دوره جدید شورای شهر که از منطقه ۱۲ پایتخت صورت گرفت، مردم این منطقه را قدیمی‌ترین مردم شهر تهران و محلات آن را واقعی‌ترین محلات این شهر خواند.
چهارشنبه، ۲۰ مردادماه، مهدی چمران، رئیس ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، مهمان علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه و معاونان شهرداری منطقه ۱۲ پایتخت بود.
در این بازدید نخست، سعادتی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان، حضرت ابی‌عبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارشان و آرزوی توفیق عزاداران واقعی آن حضرت در اعتلای نام و مسیر و اهداف ایشان گفت: حضور رئیس محترم شورای شهر در منطقه قلب طهران که به‌نوعی خانه خود ایشان است، خیر مقدم می‌گویم و ان‌شاءالله این جلسه و رهنمود‌های جنابعالی، بتواند همچون دوره‌های گذشته، ما را در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شریف، انقلابی و ایثارگر این منطقه یاری رساند.
نقاشی دیواری هویت بخش و پاسخگوی نیاز جامعه باشد
با توجه به برگزاری فراخوان دیوارنگاری در خیابان سی متری نیروی هوایی، طی مراسمی با حضور شهردار منطقه۱۳ از منتخبین این فراخوان در منطقه تجلیل به عمل آمد.
مجتبی شکری، شهردار منطقه۱۳ در مراسم تقدیر از منتخبین فراخوان دیوارنگاری خیابان سی متری نیروی هوایی که با حضور جمعی از معاونین و مدیران در سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار شد، گفت: دیوار‌های موجود در فضای شهری فرصت بزرگی برای برقراری ارتباط با مردم و تاثیرگذاری و تاثیرپذیری‌های دوطرفه است و معتقدم نقاشی‌های دیواری شهر باید هویت بخش و پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

اجرای عملیات هم سطح سازی دریچه در منطقه ۱۳
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۳ از اجرای عملیات همسطح سازی و نصب دریچه فلزی در محدوده معابر منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، رضا جوان، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه گفت: با توجه به اینکه همسطح سازی دریچه‌های آب و فاضلاب و... در سطح معابر شهری جزء اهداف طرح نگهداشت شهر می‌باشد و به منظور رفع چاله‌ها و خدمات رسانی بهتر به شهروندان، همسطح سازی دریچه‌ها به صورت مستمر در معابر محلات شناسایی و مرمت آن‌ها در دستور کار معاونت قرار دارد.
او ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون به کمک اکیپ عمرانی منطقه، ۲۳۰ مورد عملیات همسطح سازی دریچه شناسایی و مرمت شده که اکثریت آن‌ها در ناحیه دو و سه صورت گرفته است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه۱۳ به بهسازی انهار و نوسازی جداول و کانیو در نواحی چهارگانه اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از آبگرفتگی، بهسازی انهار و نو سازی جداول و کانیو در معابر منطقه توسط عوامل اجرایی فنی و عمرانی اجرایی شد.

هماهنگی برنامه‌های ماه محرم در منطقه۱۳ با تکیه بر مردم محوری
شهردار منطقه۱۳ در جلسه هماهنگی برنامه‌های ماه محرم با بیان اینکه مجالس امام حسین (ع) باید مردمی اداره شود تصریح کرد: رمز ماندگاری مجالس حسینی همین است که برنامه‌ها به صورت مردم‌محور برگزار می‌شود.
مجتبی شکری افزود: کار مخلصانه برای اباعبدالله الحسین (ع) می‌تواند مردم را بیشتر با ویژگی‌های بارز امام حسین (ع) و قیام ایشان آشنا کند و مدرسه امام حسین در صورتی تاثیرگذاری خواهد داشت که با کلمات، گفته‌ها و شعائر در فضاسازی محیطی همراه باشد.
او همچنین در این جلسه با تاکید بر اینکه سلامت مردم بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برپایی برنامه‌های عزاداری همواره محور کار بوده و با توجه هر چه بیشتر به بهداشت و سلامت مردم، برگزار شود.

افتتاح سومین مرکز واکسیناسیون در منطقه۱۳ تهران

از افتتاح بزرگ ترین تره بار تهران تا سیاه پوشی تهران برای عزای امام حسین (ع)
سومین مرکز واکسیناسیون منطقه۱۳ تهران، طی مراسمی با حضور مهندس مجتبی شکری شهردار منطقه، مدیران شهری و مسئولین مرکز اورژانس تهران در سوله الزهرا (س) پارک پیروزی افتتاح شد.
مجتبی شکری در حاشیه افتتاح این مرکز ضمن تقدیر و خدا قوت به مدافعان سلامت و خدمتگزاران سنگر مقابله با کرونا گفت: با آغاز به کار این مرکز افزایش ظرفیت تزریق تا ۸۰۰ دوز واکسن در روز به شهروندان را شاهد هستیم.
او افتتاح این مرکز را گامی مهم در افزایش سرعت واکسیناسیون خواند و افزود: جانمایی لازم برای افتتاح یک مرکز دیگر در ناحیه یک صورت گرفته که انشاالله با افزایش این مراکز سرعت روند خدمت رسانی در این عرصه به شهروندان فراهم می‌شود.
وی با اشاره آغاز به کار سومین مرکز واکسیناسیون کرونا در بوستان پیروزی و فعالیت دو مرکز دیگر در بوستان جنگلی سرخه حصار و نیروی هوایی ابراز داشت: واکسیناسیون یکی از بهترین راه‌های مقابله با بیماری کرونا است، حالا که نزدیک دو سال است با این بیماری و ویروس چموش و ناخوانده جامعه ما روبرو هستیم امیدواریم مردم با استقبال بیشتر برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

مرمت نمای "قدیمی‌ترین مسجد شهر تهران" آغاز شد

از افتتاح بزرگ ترین تره بار تهران تا سیاه پوشی تهران برای عزای امام حسین (ع)
شهردار منطقه ۱۴ شهر تهران از آغاز عملیات عمرانی مرمت نمای بیرونی مسجد بقیه الله دولاب در قالب بهسازی و نگهداری از بنا‌های تاریخی این منطقه خبر داد.
کامبیز مصطفی پور با بیان این خبر گفت: بهسازی مسجد بقیه الله دولاب که قدیمی‌ترین مسجد شهر تهران و یک اثر فرهنگی تاریخی به شمار می‌آید به عنوان یکی از پروژه‌های توسعه محلی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و تمامی مراحل اجرایی آن با هماهنگی و تایید کارشناسان میراث فرهنگی به انجام می‌رسد.
مصطفی پور به آغاز عملیات عمرانی مرمت نمای بیرونی این اثر تاریخی با تاکید بر حفظ هویت تاریخی و معماری ایرانی اسلامی آن اشاره کرد و افزود: چیدمان نمای آجری دیواره مسجد با مساحتی بالغ بر ۲۵۰ مترمربع براساس سبک معماری دوره زمانی این اثر تاریخی در حال اجراست.
محله‌های دارالمومنین تهران سیاه پوش شد
به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری سید الشهدا حضرت امام حسین (ع)، معابر، میدان‌ها و محله‌های منطقه ۱۴ تهران سیاهپوش شدند.
محمدحسن فصیح معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در این باره گفت: در آستانه ماه محرم و عزاداری سید الشهدا حضرت امام حسین (ع) نسبت به سیاهپوشی محله‌ها اقدام لازم انجام شده است.

منطقه ۱۴ مهیای برنامه‌های "با یاد تو" ویژه ماه محرم
شهردار منطقه ۱۴ از اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی "با یاد تو شهر جان گرفته" همزمان با ایام عزاداری سالار شهیدان با هدف گسترش فضای معنوی و تکریم شعائر اسلامی خبر داد.
کامبیز مصطفی پور با بیان این خبر گفت: به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و با محوریت آموزه‌های متعالی قیام عاشورایی اباعبدالله الحسین (ع)، ویژه برنامه‌های فرهنگی با عنوان "با یاد تو شهر جان گرفته" با استفاده از ظرفیت‌های مدیریت شهری و مشارکت نهاد‌های مردمی در محلات به اجرا درمی آید.

جشنواره مجازی عکاسی در محله تاکسیرانی برگزار می‌شود
جشنواره مجازی عکاسی با عنوان «زیبایی را به همسایه خود هدیه دهیم» از مجموعه رویداد‌های طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در محله تاکسیرانی منطقه ۱۴ اجرا می‌شود.
سعید تیموری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به اینکه بالکن پیوندی بین فضای داخلی خانه و محیط پیرامونی است که متاسفانه به جهت محدودیت فضای آپارتمانی در بسیاری از ساختمان‌ها سرنوشت تلخی پیدا کرده، افزود: موضوع زیباسازی و آراستگی بالکن‌ها وظیفه تک تک شهروندان و به شکل نظام‌مند بر عهده مدیران آپارتمان و مهمترین مولفه‌های شهروندی مطلوب است.
تیموری افزود: بر این اساس فعالیت‌های آموزش‌های شهروندی منطقه به منظور آگاه و حساس سازی شهروندان نسبت به موضوع پاکیزگی و زیبایی نمای بالکن‌ها و نقشی که در زیبایی فضای عمومی شهر دارند، انجام می‌شود.

بازدید "علوی" از پروژه‌های شهری منطقه ۱۴
احمد علوی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با همراهی شهردار منطقه ۱۴ و تعداد محدودی از مدیران ارشد شهری، روند پروژه‌های شاخص این منطقه را مورد بررسی قرار داد و بر ضرورت پیوست اجتماعی پروژه‌ها تاکید کرد.
همزمان با آغاز دور جدید بازدید‌های میدانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران از مناطق، احمد علوی نیز از اعضای شورای ششم در منطقه ۱۴ حضور یافت و در اولین بازدید میدانی خود، بوستان اجتماعی نارنج، باغ سلیمانیه، میدانگاه و آرامستان‌های دولاب که از پروژه‌های شاخص منطقه و پایتخت هستند را بررسی و در جریان روند اجرای این پروژه‌ها قرار گرفت.
علوی خدمت به مردم را از اولویت‌های این دوره برشمرد و ابراز امیدواری کرد نتیجه این ارزیابی‌ها منجر به حل مشکلات شهروندان و توسعه محلات می‌شود.


اجرای آسفالت و هدایت آب‌های سطحی از اولویت‌های اقدامات شهرداری منطقه ۱۶
پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶، در راستای روکش آسفالت همه معابر و شوارع که به صورت فاز به فاز در سطح منطقه اجرا می‌شود اظهار داشت: با روند انجام کار در سال ۱۴۰۰ هیچ کوچه‌ای در منطقه وجود ندارد که تا پایان سال جاری آسفالت نشده باشد.
وی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ظرفیت منطقه در زمینه روکش آسفالت، کار‌های خوبی انجام شده است، اما به دلیل وسعت منطقه و از طرفی سخت بودن بعضی مسیر‌ها کار زمان بری است، بعضی معابر به دلیل عرض کم و عدم امکان حمل آسفالت با ماشین آلات، زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.
شهردار منطقه ۱۶ با اشاره بر ضرورت حفظ رضایت مندی مردم خاطر نشان کرد: پروژه‌های بزرگ جای خود را دارد، اما برای کسب رضایت مردم از مقابل منزل باید کار آسفالت که یکی از موضوعات نگهداشت شهر است با جدیت در محلات نه گانه اجرا شود، البته علاوه بر بررسی و بازدید‌های میدانی کارشناسان و مسئولین امر، سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ نیز به اجرای صحیح این طرح کمک می‌کند.

بهسازی محیطی ریز فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۷
مدیر اداره بانوان شهرداری منطقه۱۷ از طرح بهسازی ریز فضا‌های بی دفاع محله ابوذر شرقی وکوچه‌های اکبر سوری خبر داد.
اکرم مقدم مدیر اداره بانوان شهرداری منطقه۱۷ در این باره گفت: این اقدام با حمایت و همکاری شهرداری منطقه۱۷ و دفتر توسعه محله انجام و بهسازی محیطی در سه مرحله کفسازی، نقاشی دیواری، تجهیز مبلمان شهر صورت می‌پذیرد.

آغازعملیات جمع آوری نهر فرسوده خیابان اسدیان
شهردار ناحیه یک منطقه ۱۷ گفت: این اقدام به منظور جمع آوری اصلاح شبکه جمع آوری و دفع آب‌های سطحی در محله صبا آغاز شد.
ابراهیم کوه نژاد شهردار ناحیه یک منطقه ۱۷ در این خصوص گفت: جمع آوری نهر قدیمی خیابان اسدیان در محله یافت آباد، در راستای اجرای طرح توسعه محلی توسط عوامل اجرایی عمرانی ناحیه یک آغاز شد.
وی افزود: این اقدام در راستای زیبایی معابر شهر و پاک سازی و دفع بوی نامطبوع و ارتقا بهداشت محیط در این خیابان اجرایی خواهد شد.

رفع نواقص ایمنی اماکن تجاری و اداری پرخطر منطقه ۱۷
رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه۱۷ گفت: با هدف ارتقاء ایمنی ساختمان‌های اداری و تجاری و مراکز بهداشتی درمانی در راستای مقابله با حوادث احتمالی، حفظ شرایط ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، رفع نواقص ایمنی و اخذ تاییدیه آتش نشانی اقدام شد.
معصومه غلامعلی رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه ۱۷ در این باره گفت: در پی ابلاغ سازمان بازرسی شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های کمیته ایمنی اماکن و ساختمان‌های ناایمن، ۹۱ مورد از اماکن ناایمن و پر خطر از سوی سازمان آتش‌نشانی و عوامل اداره ساماندهی در دارالشهدای تهران شناسایی شد.
وی ادامه داد: در همین راستا طی جلسه‌ای موارد بررسی و مورد بازدید حضوری قرار گرفت و نسبت به ابلاغ و اخذ تاییده آتش نشانی اقدام شد.

رخت عزا بر تن دارالشهدای تهران
در آستانه ماه پیروزی خون بر شمشیر و آغاز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان رخت عزا بر تن دارالشهدای تهران نشست.
محمدرضا افخم معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۷ در این باره گفت: نصب هفت‌هزار و پانصد متر مربع ریسه پرچمی مشکی و کتیبه در میادین و معابر محلات و اهتزاز پرچم‌های مشکی منقش به نام شهید کربلا و اکران طرح‌های فرهنگی بخشی از اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۷ بوده است.

خدمتی دیگر به شهروندان عزیز منطقه ۱۸ تهران
با حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تهران؛ فاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) در منطقه ۱۸ تهران افتتاح شد.
با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ تهران، معاونین و مدیران ارشد شهرداری تهران و جمع کثیری از شهروندان منطقه ۱۸ تهران فاز نخست پروژه بزرگ باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) افتتاح شد.

آماده سازی منطقه ۱۸ برای محرم ۱۴۰۰
سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ در خصوص فضاسازی فرارسیدن ماه محرم گفت: مدیریت شهری منطقه در آستانه فرا رسیدن ایام محرم الحرام با بسیج تمامی امکانات و تجهیزات و با اکران بنر‌های مناسبتی، اهتزاز بیرق عزا و همچنین سیه پوش کردن معابر و ابنیه منطقه هجده که با نام مبارک فاطمه زهرا (س) شناخته می‌شود و همچنین تدارک برگزاری مراسم عزاداری همراه باهیات مذهبی، بسیج، شورایاران، مدیریت محله و... بار دیگر مراتب ارادت خویش را سالار شهیدان و ۷۲ یار وفادارشان متجلی خواهد کرد.

جداره زمین چمن‌های منطقه ۱۹ نقش ورزشی به خود گرفتند
عملیات نقاشی دیواری زمین چمن مصنوعی بوستان‌های محتشم و باران در منطقه ۱۹ به اتمام رسید.
علی توکلی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: در ادامه فعالیت بازسازی و اجرای نقاشی‌های دیواری بر جداره معابر و فضا‌های شهری این منطقه، دیوار اطراف دو زمین چمن مصنوعی محتشم و باران نیز با مضمون و محتوای ورزشی به مساحت ۷۵۰ متر مربع نقاشی شد.
بهره مندی ۱۵۰۰ دانش آموز منطقه ۱۹ از آموزش‌های آنلاین شهروندی
شهردار منطقه ۱۹ از برگزاری آموزش‌های آنلاین شهروندی با هدف انتقال مهارت‌های عمومی و تخصصی به دانش آموزان و بهره مندی ۱۵۰۰ دانش آموز خبر داد.
علی توکلی با اعلام این خبر افزود:: این کلاس‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی با محوریت ترافیک و آلودگی هوا، حقوق و تکالیف شهروندی، محیط زیست و پسماند، ایمنی و مدیریت بحران، زیست مسئولان شهری، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در دو بخش ستادی (سایت شهردار مدرسه و سایت نوجوانستان) و منطقه‌ای (سامانه شاد و گروه‌های مجازی مدارس) با استقبال بالای دانش آموزان اجرا شد.

آماده سازی بوستان جدیدالاحداث وصال برای کاشت فضای سبز
شهردار منطقه ۱۹ از اجرای عملیات لوله کشی و آبرسانی در بوستان وصال به منظور آماده سازی بستر آن برای کاشت فضای سبز خبر داد.
علی توکلی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: این فعالیت در قالب خاکبرداری، خاکریزی، نخاله کشی و تسطیح و همچنین ۷۵۰ متر لوله کشی در این بوستان ۳ هکتاری در حال انجام است.
او افزود: با اتمام این عملیات بستر بوستان جدید وصال برای کاشت گونه‌های درختی و درختچه‌های مقاوم در شرایط کم آبی همچون زیتون تلخ، ابریشم متری، توری، ختمی، پیراکانتا، گل‌های رز و نسترن و ... آماده می‌شود.

منطقه ۱۹ سیاه پوش شد
معابر و اماکن عمومی منطقه ۱۹ در آستانه فرارسیدن ماه عزاداری سید و سالار شهیدان رنگ و روی ماتم به خود گرفته است.
علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به فضاسازی و تبلیغات محیطی به مناسبت ماه محرم گفت: در همین راستا ۲۴ تخته بنر داربستی در میادین اصلی و ۱۰۰ تخته بنر نیز طی چندین مرحله در نقاط اصلی و پرتردد منطقه همچون بزرگراه‌های شهید کاظمی و شهید تندگویان، میادین ثارالله، شقایق، لطیفی و باران، بهلول محمودی، مادر، بخشنده، ابن سینا و بهمنیار مقابل بوستان ۲۲ بهمن، تقاطع خیابان‌های ماهان شکوفه، رینگ و ورودی‌های بوستان ولایت و ... نصب شده است.

آغاز مجدد عملیات عمرانی تکمیل تصفیه خانه میدان میوه و تره بار مرکزی
عملیات عمرانی احداث و تکمیل تصفیه خانه میدان میوه و تره بار مرکزی بعد از ۲۷ سال از سر گرفته شد.
علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به آغاز عملیات عمرانی احداث این تصفیه خانه برای تکمیل ۲۰ درصد باقیمانده از آن گفت: تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد عملیات اجرایی احداث این تصفیه خانه انجام شده و پس از گذشت ۲۷ سال انتظار در نهایت با پیگیری و برنامه ریزی صورت گرفته اقدامات عمرانی تکمیلی این تصفیه خانه برای آماده سازی و بهره برداری از آن طی آینده نزدیک آغاز شده است.
او افزود: در همین راستا عملیات احداث ساختمان بلوئر (دمنده) در قالب اجرای ۳۴۰ متر مکعب خاکبرداری، ۱۴۰ متر مکعب قلوه ریزی، ۶ تن آرماتور بندی، ۷۶ متر مکعب بتن ریزی و ۱۵۰ متر مربع نیز آجرکاری در حال انجام است.

نخستین بازدید عضو شورای اسلامی شهر تهران از منطقه ۱۹
عضو دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در اولین بازدید خود از منطقه ۱۹، با همراهی شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۱۹ به بررسی آسیب‌های اجتماعی، طرح‌های اجرایی و پتانسیل‌های این محدوده از شهر تهران پرداخت.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، زهرا شمس احسان با حضور در محل احداث فاز یک بوستان ایرانیان ضمن بازدید از روند اجرایی فاز نخست این بوستان، این پروژه را اقدامی مؤثر در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و حذف نقاط بی دفاع شهری دانست که می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیاز‌های رفاهی شهروندان و اهالی محله باشد.

در منطقه ۲۰ واکسیناسیون کووید ۱۹ پاکبانان انجام شد

از افتتاح بزرگ ترین تره بار تهران تا سیاه پوشی تهران برای عزای امام حسین (ع)
شهردار منطقه ۲۰ از اجرای واکسیناسیون کووید ۱۹ پاکبانان این منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ فرهاد افشار با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های واکسن کرونا و گستردگی جمعیت، افرادی که در خط مقدم هستند در اولویت قرار دارند گفت: پاکبانان به عنوان یکی از گروه‌های آسیب پذیر هستند و با توجه به اهمیت حفظ سلامت آنان، روند واکسیناسیون کلیه پاکبانان در این منطقه تکمیل شد.
افشار افزود: با توافق انجام شده با شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و استقرار کادر درمانی در مجموعه ورزشی الزهرا ۲۲ طی دو روز متوالی (۱۱ و ۱۲ مرداد ماه) واکسیناسیون تعداد ۳۰۰ نفر از پاکبانان نواحی هفتگانه این منطقه تکمیل می‌شود.

هویت بخشی فضا‌های شهری و پیش بینی ده‌ها برنامه فرهنگی در ایام ماه محرم
شهردار منطقه ۲۰ از هویت بخشی فضا‌های شهری و پیش بینی ده‌ها برنامه فرهنگی در ایام ماه محرم خبر داد.
فرهاد افشار با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم گفت: فضاسازی محیطی معابر و میادین اصلی و آمادگی کامل تمامی حوزه‌ها در راستای تبیین واقعه عاشورا و خدمات رسانی بهینه به عزاداران و زائران حضرت عبدالعظیم (ع) با توجه به شرایط کنونی بیماری کرونا و اهتمام ویژه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی بخشی از محور‌های پیش بینی شده در این ایام است.
افشار افزود: در ایام محرم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های منطقه در راستای تکریم شعائر اسلامی و گرامیداشت اقامه عزای سید الشهدا (ع) برنامه‌های متنوع آئینی و مذهبی از جمله دمام زنی، چاووشی خوانی و تعزیه خوانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین برپایی نمایشگاه کتاب شور حسینی و توزیع اقلام فرهنگی در سطح محلات برگزار می‌شود.

اولین بازدید میدانی شورای ششم از منطقه ۲۰ کلید خورد
جعفر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات با حضور در منطقه ۲۰، از محله نفرآباد، وضعیت رسیدگی به بافت فرسوده و طرح‌های مرتبط با آن بازدید کرد.
جعفر شربیانی در جلسه‌ای که با حضور شهردار و مدیران ارشد این منطقه برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات مدیریت شهری و کارکنان این منطقه در خدمت رسانی به شهروندان، گفت: هدف اصلی این دوره شورای شهر با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی بهینه به شهروندان، تکرار و تقویت نقاط قوت و فرصت دوره مدیریت دکتر قالیباف و توجه به رفع نقاط ضعف آن دوره است.
شریبانی با تاکید بر اینکه کسب موفقیت در انجام فعالیت‌های شهری منوط به همراهی و تعامل شهروندان با مدیریت شهری است افزود: توجه به رویکرد توسعه محلی در تمامی ابعاد در اجرای پروژه‌های شهری بسیار حائز اهمیت است.

استقبال و تقدیر شهردار منطقه ۲۱ از جواد فروغی، برنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰

از افتتاح بزرگ ترین تره بار تهران تا سیاه پوشی تهران برای عزای امام حسین (ع)
مراسم استقبال و تقدیر از جواد فروغی برنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ با حضور رضا رجب زاده، محسنی، مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان ایلام و جمع دیگری از مدیران ارشد شهری و ملی و هواداران این ورزشکار افتخار آفرین، در محل شهرک استقلال برگزار شد.
جواد فروغی مدافع سلامت و برنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی که ساعتی پیش از فرودگاه مهرآباد وارد کشور شد، پس از حضور در شهرک انصار مورد استقبال شهردار منطقه ۲۱ قرار گرفت.

آیین سیاه پوشی عزای حسینی در منطقه ۲۱ برگزار شد
"آیین سیاهپوشی عزای حسینی" با آویختن شال عزای حسینی بر گردن شهردارمنطقه ۲۱ توسط مادر گرانقدر شهید حیدری برگزار شد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار