رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه گفت : پذیرش دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی از یکشنبه آغاز شده و تا ۱۳ شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن شرفی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه گفت : یکی از برنامه‌های مهمی دانشگاه تعامل با دستگاه‌ها و اصناف برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت است.

او گفت : پذیرش دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی از یکشنبه آغاز شده و تا ۱۳ شهریور ادامه دارد، پذیرش دانشجو در ۷۹ کد رشته-محل خواهد بود و علاقه‌مندان جهت پذیرش در این دانشگاه از طریق سایت سازمان سنجش به انتخاب کد رشته محل مورد نظر می‌تواند اقدام کنند.

شرفی ظرفیت پذیرش دانشجویان مهرماه ۱۴۰۰ را در این دانشگاه حدود ۴ هزار و ۶۲۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۲ هزار و ۷۱۸ نفر از این تعداد در ۴۹ رشته کاردانی و یک‌هزار و ۹۰۳ نفر در۳۰ رشته کارشناسی برای پذیرش در هفت مرکز دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه می‌توانند، ثبت‌نام کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی را کارآفرینی و تولید کسب و کار دانست و افزود: اگرچه قرار بود کلاس‌ها از مهرماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار شود، اما تاکنون الزاماتی برای این مسئله محقق نشده است.

او ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در کنار آموزش‌های بلندمدت آموزش‌های کوتاه مدت برای دستگاه‌های اجرایی؛ سازمان‌های خصوصی و اصناف بنا به تقاضای و نیاز آن‌ها برگزار خواهد کرد.

شرفی در خصوص جذب مدرس برای این دانشگاه، گفت: از ابتدای شهریورماه تا ۱۵ این ماه فراخوان جذب مدرس را در ۲۱ گروه درسی و ظرفیت ۵۶ نفر خواهیم داشت و متقاضیان می‌توانند در سامانه جامع جذب مدرسان به آدرس jam.uast.ac.ir مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

او یکی از مزیت‌های استان کرمانشاه را برای رشته‌های دانشگاهی رشته هنر دانست و گفت: برخی از رشته‌ها در استان به اشباع رسیده و تا یک دهه نیازی به فارغ‌التحصیل در آن رشته نداریم لذا از این پس دانشگاه باید به سمت تخصصی شدن پیش بروند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه افزود: طبق آخرین سطح بندی مراکز علمی کاربردی کشور؛ ۵ مرکز علمی کاربردی استان در گروه (ب) قرار گرفتند که سطح کیفی خوبی است و مابقی باید برای ارتقای سطح کیفی خود تلاش کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.