با اجرای طرح شمیم خدمت در بقعه متبرکه سید تاج الدین غریب (ع) آموزش‌های رایگان در جهت ایجاد اشتغال و کسب و کار‌های خانگی ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام خدابخش سجادی مدیر بقعه متبرکه سید تاج الدین غریب (ع) گفت: طرح شمیم خدمت با هدف کارآفرینی و توانمندسازی خانواده‌ها جهت ایجاد اشتغال پایدار و کمک به اقتصاد و معیشت آن‌ها به همت مرکز اُفق بقعه متبرکه سید تاج الدین غریب (ع) در محله دروازه کازرون شیراز راه اندازی شده است.

او افزود: در این طرح با هماهنگی مراکز فنی و حرفه‌ای و برخی از آموزشگاه‌های هنری دوره‌های آموزشی در زمینه ساخت زیورآلات دست ساز، نگین تراشی و همچنین خیاطی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته به فراگیران آموزش داده می‌شود.

مدیر حرم مطهر سید تاج الدین غریب (ع) با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۵ نفر جهت فراگیری و دریافت آموزش‌های لازم در کلاس‌ها نام نویسی کرده اند، گفت: دوره ساخت زیورآلات دست ساز در روز‌های سه شنبه و پنجشنبه برگزار می‌شود و این دوره شامل ۱۲۰ ساعت آموزشی است که در پایان به شرکت کنندگان گواهی حضور در طرح شمیم خدمت ارائه می‌شود. همچنین دوره نگین تراشی و گوهر تراشی نیز به صورت هفتگی است؛ ضمن آنکه دوره آموزشی خیاطی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای ویژه هنر آموزان و فراگیران در قالب ۴۶۰ ساعت آموزشی ارائه می‌شود.

سجادی با بیان اینکه در طرح شمیم خدمت تمام تلاش خود را برای آموزش و توانمندسازی افراد جامعه قرار داده ایم، گفت: پس از پایان هر دوره آموزشی فراگیران به کمیته امداد به منظور دریافت تسهیلات خود اشتغالی معرفی می‌شوند و چنانچه شرایط لازم جهت دریافت وام را داشته باشند؛ می‌توانند با اخذ تسهیلات نسبت به ایجاد شغل و درآمد پایدار برای خود و خانواده اقدام کنند.

مدیر بقعه متبرکه سید تاج الدین غریب علیه السلام از متخصصان و کارشناسان خبره در زمینه‌های مختلف به منظور مشارکت در طرح شمیم خدمت و کمک به آموزش افراد جامعه دعوت کرد و افزود: علاقه مندان می‌توانند جهت شرکت در این کلاس‌ها به صورت حضوری به بقعه متبرکه مراجعه اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار