زیاد نخاله در واکنش به بازداشت فلسطینیان و اعتصاب غذای خضر عدنان، درباره اقدامات تفرقه افکنانه سازمان‌های امنیتی تشکیلات خودگردان هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اقدام اخیر سازمان‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در بازداشت شماری از فلسطینی‌ها در کرانه باختری، هشدار داد.

او گفت: هر روز که از بازداشت شیخ خضر عدنان و دیگر بازداشت شدگان سیاسی می‌گذرد، به برهم زدن وحدت ملت فلسطین کمک می‌کند.

النخاله افزود: مسئولیت جان خضر عدنان و دیگر بازداشت شدگان سیاسی برعهده تشکیلات خودگردان در رام الله است. تعرض به شخصیت‌های ملی مانند ماهر الاخرس، پیام خصمانه آشکار برای ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین است. تشکیلات خودگردان باید رفتار‌های غیرقانونی خود را متوقف کند.

منابع فلسطینی ظهر امروز (دوشنبه) اعلام کردند که خضر عدنان که در بازداشت به سر می‌برد اعتصاب غذای خود را در اعتراض به این اقدام آغاز کرد.

خضر عدنان ۴۳ ساله اهل شهرک عرابه در جنوب جنین در کرانه باختری در سال ۲۰۱۲ نیز ۶۶ روز در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرد و توانست حکم آزادی خود را از دادگاه رژیم صهیونیستی بگیرد.

این فرمانده ارش جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ نیز به ترتیب ۵۲ و ۵۹ روز در اعتراض به بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرد.

به گفته نهاد‌های مربوط به امور اسرا، رژیم صهیونیستی ۴۴۰۰ فلسطینی از جمله ۳۹ زن و ۱۵۵ کودک را در اسارت خود دارد و برای ۵۰۰ نفر از این زندانیان حکم بازداشت اداری صادر شده است.

بازداشت اداری یک نوع بازداشت ظالمانه فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی است که در آن یک فرد را بدون تفهیم اتهام و محاکمه برای مدت نامعلومی، زندانی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار