رافع در حاشیه افتتاح اولین تعاونی فرش دستباف ساوه گفت: برای تغییر زیرساخت‌های فرش دستباف نیازمند عزم ملی هستیم.

 فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران در جریان افتتاح اولین تعاونی فرش دستباف در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: بیش از ۴۸ هزار تشکل و صنف در چرخه تولید فرش دستباف فعال هستند که برای تغییر زیرساخت‌ها نیازمند عزم ملی دارند.

فرحناز با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر در هنر صنعت فرش دستباف کشور فعالیت می‌کنند افزود: در زمینه‌های زیرساخت‌های فرهنگی و تربیتی باید با آموزش مهارت‌ها و یادگیری حرفه‌ای جوانان کشور را با این صنعت که به عنوان یک کالای سرمایه‌ای با مزیت‌های نسبی بسیار بالایی است، آشنا کنیم.

او با اشاره به محدودیت اعتبارات در ردیف قانون بودجه به این مرکز ملی اضافه کرد: در فروش و عرضه‌ی فرش دستباف مشکلات زیرساختی وجود داردکه نیازمند عزم ملی در اعطای کمک‌های مالی همه جانبه دارد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: امیدواریم با تغییر نگاه کلی به این هنر صنعت در برنامه هفتم توسعه شاهد حضور پررنگ علاقه‌مندان در این حوزه باشیم

او ادامه داد: ادامه‌ی کار بر عهده‌ی هنرمندان خواهد بود و یقین داریم در جامعه‌ای که بیش از ۲ میلیون نفر در حال اشتغال هستند می‌توان با تسهیلات فنی و اعتباری مشکلات را مرتفع نمود.

رافع تصریح کرد: سال گذشته یک میلیون ۸۷۰ هزار مترمربع فرش دستباف در ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد فعال این صنعت در کشور تولید و عرضه شده است.

او گفت: برای اولین بار در کشور مبلغ هزار میلیارد در حوزه فرش دستباف از طریق وزارت صنعت برای ارائه تسهیلات به فعالین این هنر صنعت، با نرخ ۱۸ درصد با دو سال خواب تزریق شده است که علاوه برآن نیز تسهیلا ت صندوق کارآفرینی امید از طریق ثبت در سامانه کارا قابل دریافت است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.