معاون دانشجویی دانشگاه تهران از واکسیناسیون ۹۰ درصدی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه تهران خبر داد.

سعیدحبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره واکسیناسیون جامعه دانشگاهی اظهار کرد: افرادی که برای دریافت واکسن در سامانه مورد نظر ثبت نام می‌کنند، می‌توانند جهت واکسیناسیون به دانشگاه تهران مراجعه کنند.

او افزود: واکسن در دسترس دانشگاه تهران جهت انجام واکسیناسیون آسترانزکا و سینوفارم بوده که بیشترین آن سینوفارم است و تعداد محدود آن آسترانزکاست.

حبیبا تصریح کرد: واکسن دانشجویان خوابگاهی مستقردر خوابگاه‌های دانشگاه تهران، دانشجویان خارجی و دانشجویان متاهل انجام شده است و در حال تکمیل فرآیند واکسیناسیون دانشجویان دکتری مستقر در کارگاه ها، مزرعه ها، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دانشگاه تهران هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: لازمه حضوری شدن دانشگاه‌ها واکسیناسیون دانشجویانی است که قصد حضور در کلاس‌های درس را دارند و هم اکنون تزریق واکسن به این دانشجویان انجام نشده است؛ بنابراین ستاد ملی کرونا دستور العملی را ابلاغ کرده تا دانشگاه‌ها اسامی تمامی دانشجویان را جهت واکسن برای آن‌ها بفرستند، به همین صورت بناست که آن‌ها در شهر خود واکسیسنه شوند و بعد از تزریق دو دوز واکسن برای حضور در دانشگاه‌ها آماده شوند.

حضوری شدن آموزش ها؛ منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا

حبیبا گفت: حضوری شدن آموزش‌ها بستگی به میزان واکسیناسیون و پیک‌های بعدی ویروس کرونا دارد و خود ما نمی‌دانیم که چه شرایطی را برای آموزش‌های حضوری خواهیم داشت و در این خصوص دانشگاه‌ها تصمیم گیری خواهند کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران اضافه کرد: ۹۰ درصد اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه تهران برای دریافت دوز اول واکسن کرونا واکسینه شده اند، اما درصد کمی از دانشجویان یعنی تنها خوابگاهی‌ها را واکسینه کرده ایم.

حبیبا بیان کرد: تزریق واکسن برای هیچ کدام از دانشجویان در حال حاضر اجباری نیست و وزارت بهداشت بعدا می‌تواند در خصوص محدودیت‌های این نوع افراد تصمیم گیری کند.

او درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها بعد از واکسیناسیون و ایمنی جمعی گفت: این موضوع جزو بحث‌هایی است که به صورت جدی دنبال آن هستیم. یعنی بررسی می‌کنیم تا ببینیم پروتکل‌های برگزاری کلاس‌های حضوری بعد از واکسیناسیون جمعی به چه صورت خواهد بود و آیا ظرفیت‌ها به همان شیوه ادامه می‌یابد یا آن‌ها را تغییر خواهیم داد.

حبیبا بیان کرد: موضوع فوق در مرکز بهداشت دانشگاه تهران و مرکز بهداشت وزارت علوم و وزارت بهداشت در حال تحقیق است و بعد از ثبت قوانین رعایت پروتکل‌ها برای برگزاری کلاس‌های درس اعلام می‌شود تا دریابیم به چه میزانی باید ظرفیت‌ها را افزایش یا کاهش دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار