رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان داراب از آغاز عملیات بوجاری بذر گندم و جو در داراب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهاب سرفرازی رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان داراب گفت: با انجام این عملیات ۳۶۰۰ تن بذر گندم و جو در داراب بوجاری، ضدعفونی و کیسه گیری می‌شود که علاوه بر تامین بخشی از نیاز بذری شهرستان، مقداری از نیاز بذری سایر شهرستان‌های استان نیز تامین می شود.

او بیان کرد: از این میزان بذر بوجاری شده گندم ۳۴۶۲ تن درطبقه گواهی شده، ۳۹ تن در طبقه مادری و ۱۱ تن در طبقه پرورشی ۳ و ۸۶ تن بذر جو در طبقات مختلف بذری می‌باشد که توسط شرکت تعاونی پنبه کاران و اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان بوجاری می شود.

سرفرازی با اشاره به اینکه با انجام عملیات بوجاری، بذور علف‌های هرز، آفات و مواد خارجی از قبیل سنگ، کلوخ و ناخالصی‌های دیگر حذف، و بذوری با کیفیت بالا و استاندارد تولید و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تصریح کرد: ارقام گندم بوجاری شده در شهرستان شامل سیروان، برات، تیرگان، مهرگان و خلیل و ارقام جو بوجاری شده شامل ماهور، اکسین و نیمروز است.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان داراب ادامه داد: عملیات بوجاری بذور گندم و جو از اول شهریور ماه در شهرستان شروع شده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

او با تاکید بر اینکه بذر سالم و با کیفیت زیربنای تولید و توسعه کشاورزی است، افزود: به کشاورزان توصیه می‌ شود بذر مورد نیاز خود را از شرکت‌های تولیدکننده بذر مطمئن و مورد تایید این مدیریت تهیه  و در صورت استفاده از بذر خود مصرفی، بذر را بوجاری و ضدعفونی  کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرفراز
۲۲:۵۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
سلام ببخشید گندمتون کیلوچنده شمارتون میفرمایید اگه اردش سفید میشه ما زیاد میخوایم
آخرین اخبار