مدیر سازمان تعاون روستایی فارس خواستار به رسمیت شناخته شدن پروانه نظام صنفی کشاورزی به عنوان یک مدرک معتبر و قابل استناد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هدایت‌الله رحیمی در همایش تبیین رویکرد‌های بخش کشاورزی با محوریت جهش تولید، گفت: ۱۸۶شرکت تعاونی روستایی با رویکرد تجاری، بازاریابی و بازار رسانی و۱۶۲ شرکت تعاونی تولید که پیگیرمسائل و مشکلات فنی تولید بخش کشاورزی و در حوزه نوآوری وفعالیت‌های مربوط به کشت، داشت و برداشت فعالیت می‌کنند در کنار شرکت‌های تعاونی زنان روستایی، شرکت‌های کشاورزی به خدمات رسانی به جامعه روستایی، کشاورزان و دامداران در فارس مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: شبکه تعاون روستایی با دارا بودن ۴۳۱ انبارخرید محصولات کشاورزی و ۱۳۹ مرکز خرید در سطح استان و با تجهیزات دوربین مداربسته، آسفالت محوطه و دیوارکشی مراکز خرید و ۱۴۳ باسکول در پروسه خرید‌های تضمینی، توافقی و حمایتی فعالیت می‌کند.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: انبار سرد شمال استان برای ذخیره سازی سیب زمینی در اختیار کشاورزان است و با ۸ مرکز فعال، بذر بوجاری و توزیع بذور مورد نیاز کشاورزان را تامین می‌کند.

رحیمی بیان کرد: سازمان تعاون روستایی بدلیل اینکه نزدیک به یک دهه زیر لوای خصوصی سازی قرار داشت امکان جذب نیرو نداشت و هم اکنون با کمبود نیرو مواجه است و به همین دلیل با تغییر رویکرد استفاده از تکنولوژی نوین و سامانه‌های مجازی بر این مشکل فائق آمده است.

او ادامه داد: در همین راستا سامانه مدیریت یکپارچه تعاونی‌های فارس با هدف هماهنگی بین گروه‌ها و تشکل‌ها و مشارکت ۱۰۰ درصدی اعضای تشکل‌ها در تصمیم گیری‌ها راه‌اندازی شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس بیان کرد: این سامانه در راستای اعتمادسازی و جلب اعتماد کشاورزان به شبکه تعاون روستایی و با هدف برگزاری مجامع عمومی تشکل‌های بخش کشاورزی به صورت الکترونیکی و افزایش مشارکت اعضاء درتصمیم گیری‌ها در فرآیند انتخاب مدیرعامل و هیات مدیره و انتخابات مجامع عمومی به بهره‌برداری رسید.

رحیمی افزود:مشخصات شناسنامه‌ای و شماره تلفن۴۵۰ هزار نفر اعضاء شرکت‌های تحت پوشش در این سامانه وارد شده و از طریق این سامانه امکان برگزاری جلسات هم اندیشی و گفتگوی آنلاین فراهم شده است.

او تصریح کرد: انتخاب مدیران عامل قوی و متخصص با همکاری سازمان نظام مهندسی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌تواند عملکرد شبکه تعاون روستایی فارس را در خدمات رسانی به بخش کشاورزی قوت ببخشد.

مدیرسازمان تعاون روستایی فارس همچنین به سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: اطلاعات تمام محصولات خریداری شده توسط شبکه تعاون روستایی در این سامانه ثبت و قابل دسترسی خواهد بود.

رحیمی افزود: شبکه تعاون روستایی در راستای خدمات رسانی به جامعه روستایی و کشاورزی توزیع آرد و سوخت روستایی و کود را به عهده دارد و بدلیل اختلاف قیمیت یارانه‌ای این محصولات با بازار آزاد در راستای کاهش درصد خطا توزیع این محصولات تحت نظارت همین سامانه‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.