نماینده سازمان ملل متحد در امور انسانی اعلام کرد به منظور دستیابی به فهمی عمیق‌تر از بحران سوریه سفری منطقه‌ای خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه اینترنتی رای الیوم، مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل متحد در امور انسانی روز سه‌شنبه از طرح خود برای سفر به ترکیه، لبنان و سوریه به منظور دستیابی به فهمی عمیق‌تر از بحران سوریه خبر داد.

او در جلسه شورای امنیت که روز گذشته در مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک پیرامون تحولات بحران سوریه تشکیل شد، از این طرح خود خبر داد.

ماموریت گریفیتس به عنوان فرستاده سازمان ملل در یمن ماه ژوئن گذشته پایان یافت و اکنون نماینده سازمان ملل در امور انسانی است. او به اعضای شورای امنیت گفت برای سفر به منطقه و کشور‌های ترکیه، سوریه و لبنان برنامه دارد و می‌خواهد فهمی عمیق‌تر درباره ماموریت جدید خود و پیچیدگی‌های بحران انسانی در سوریه و نیز چالش‌هایی که ماه‌های آینده پیش روست به دست آورد.

گریفیتس از کشته شدن ۶۹ نفر در اردوگاه الهول در شمال سوریه از ماه ژانویه به بعد به علاوه ۱۲ تلاش برای قتل خبر و هشدار داد قتل و تهدید زنان و دختران در این اردوگاه به شدت در ماه‌های ژوئن و ژوئیه افزایش داشته که باعث گسترش ترس و قرار گرفتن ساکنان این اردوگاه در معرض خطر بهره برداری و تجاوز شده است.

سازمان تروریستی پ.ک.ک به علاوه شهروندانی که از درگیری‌ها با گروه تروریستی داعش در دیرالزور گریخته اند، تعدادی از عناصر داعش را هم به صورت اسیر در اردوگاه الهول نگهداری می‌کند. این اردوگاه آوریل ۲۰۱۷ در استان الحسکه ایجاد شده است.

بر اساس ارزیابی‌های سازمان ملل بیش از ۷۰ هزار نفر در اردوگاه الهول زندگی می‌کنند که فقط برای ده هزار نفر گنجایش دارد و ۹۰ درصد از این افراد کودکان و زنان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار