معاون سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان یکی از استان‌های مستعد پرورش شتر است، گفت:۱۱ هزار شتر در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، باقری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، گفت: پرورش شتر در حوزه شمال استان عمدتا در شهرستان‌های ریگان، نرماشیر، فهرج، بم، راور، زرند، کوهبنان، شهربابک، رفسنجان، کرمان و ارزوییه رواج دارد.

او با اشاره به اینکه ۱۱ هزار نفر شتر در استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۳۲۰ نفر در شهرستان ریگان، هزارو۷۸۷ نفر در شهربابک، هزار و ۳۸۵ نفر در فهرج، هزار و۱۵۰ نفر در رفسنجان، ۹۵۰ نفر در راور، ۶۸۰ نفر در نرماشیر، ۳۷۲ نفر در ارزوییه، ۳۲۲ نفر در کرمان، ۱۲۵ نفر در بم، ۱۰۹ نفر در کوهبنان و مابقی در سایر شهرستان‌ها به تعداد کم و زیر ۱۰۰ نفر پرورش داده می‌شوند.

باقری با اعلام اینکه پرورش شتر به صورت صنعتی در صورت استفاده از نژاد‌های خوب و پر بهره و مدیریت صحیح پرورش دام اقتصادی است، افزود: در استان عمدتا به پرواربندی به صورت صنعتی انجام می‌گیرد که قریب به ۱۰ درصد به شیوه صنعتی است.

او بیان کرد: کرمان از استان‌های مستعد پرورش شتر و توسعه پرورش آن امکان پذیر است و محدودیت خاصی ندارد و در صورت امکان به متقاضیان، زمین، تسهیلات بانکی و دانش فنی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.