دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توانست به عنوان اولین حضور خود در رتبه بندی تایمز در بازه‌ی رتبه‌ای ۶۰۰-۵۰۱ در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توانست به عنوان اولین حضور خود در رتبه بندی تایمز در بازه‌ی رتبه‌ای ۶۰۰-۵۰۱ دانشگاه‌های برتر جهان قرار بگیرد و یکی از بهترین عملکرد‌ها در میان دانشگاه‌های ایرانی و دانشگاه‌های جهان اسلام را ثبت نماید.

پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است. این رتبه‌بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.

در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۲، دانشگاه آکسفورد برای ششمین سال متوالی رتبه اول را از آن خود کرده است و دانشگاه صنعتی کالیفرنیا و هاروارد مشترکا در رتبه دوم قرار دارند. دانشگاه‌های استنفورد، کمبریج (از انگلیس)، MIT، پرینستون کالیفرنیا برکلی، ییل و شیکاگو به ترتیب در رتبه‌های ۴ الی ۱۰ دنیا قرار گرفته‌اند.

جندی شاپور یکی از نخستین دانشگاه‌های جهان با بیش از ۱۷ سده قدمت به دوران ساسانیان باز میگردد که در زمان خود یکی از برترین مراکز علمی جهان به شمار می‌رفت و به نظر می‌رسد کسب رتبه ۶۰۰-۵۰۱ دانشگاه‌های برتر جهان زیبنده این دانشگاه نباشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.