رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان استفاده نکردن از کلاه ایمنی را عمده تخلفات راکبان موتورسیکلت و عامل اصلی مرگ و میر‌ها در حوادث رانندگی موتورسیکلت سواران برشمرد.

سرهنگ علی نام درست رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: استفاده نکردن از کلاه ایمنی عمده‌ترین تخلف موتورسواران است و متاسفانه تعداد زیادی از مرگ و میر‌ها که به واسطه حوادث رانندگی برای راکبین موتور سیکلت به وقوع می‌پیوندد به واسطه این است که راکب یا ترک نشین موتورسیکلت، کلاه ایمنی به سر نداشته است.

وی افزود: عدم استفاده از کلاه ایمنی و وارد آمدن ضربات به سر در حین تصادف جان بسیاری از راکبان موتور سیکلت هارا می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: ۷۰ درصد تصادفات منجر به فوت موتور سیکلت سواران در نتیجه عدم استفاده از کلاه ایمنی و به علت ضربات وارده به سر بوده که این آمار اهمیت استفاده از کلاه ایمنی را نشان می‌دهد.

سرهنگ نام درست بیان داشت: تردد در منطقه عبور ممنوع، عدم حرکت بین خطوط، حرکت به صورت مارپیچ، تردد درجهت مخالف راه، حرکت در پیاده‌رو و درخطوط ویژه از جمله دیگر تخلفات موتورسیکلت سواران است که روزانه با آن مواجه ایم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با عزم جدی در خصوص رعایت قوانین و مقررات و رعایت تمام جوانب احتیاط از سوی شهروندان و راکبین عزیز موتورسیکلت‌ها شاهدکاهش سوانح وحوادث دلخراش رانندگی که گاهی با حذف سرپرست یک خانواده صدمات و آسیب‌های جبران ناپذیری برجای می‌گذارند، باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار