استاندار قزوین گفت: در مدیریت ویروس کرونا نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت بهتری برخوردار هستیم، ولی از وضعیت موجود راضی نیستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،هدایت الله جمالی پور در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، گفت: به رغم اینکه در بحث مدیریت کرونا جزو استان‌های خوب مطرح می‌شویم، اما به شخصه از این وضعیت راضی نیستم.

جمالی پور ادامه داد: زمانی می‌توان گفت که عملکرد استان در مدیریت و مهار کرونا خوب است که آمار مرگ و میر کاهش یابد.

او با بیان اینکه باید تلاش جدی تری در کنترل مرگ و میر‌ها و اعمال محدودیت‌های کرونایی صورت گیرد؛ افزود: ستاد پیشگیری از کرونای استان در اعمال دستورالعمل‌ها و در نتیجه کاهش ورودی به بیمارستان‌ها ماموریت دارد و مهمترین وظیفه دانشگاه علوم پزشکی مدیریت درمان و کنترل مرگ و میر‌ها است.

جمالی پور با بیان اینکه مجوز برگزاری برخی برنامه‌های فرهنگی در سطح استان باید با تایید دانشگاه علوم پزشکی باشد؛ اظهار داشت: مجوز دادن به برنامه‌هایی که در آن امکان مدیریت و کنترل کرونا وجود ندارد؛ ممنوع است.

استاندار قزوین در تذکر به اتاق اصناف در خصوص زیر پا گذاشتن ممنوعیت فعالیت واحد‌های صنفی پس از ساعت ۲۲، افزود: یکی از شروط فعالیت اصناف، باز بودن آن‌ها تا ساعت ۲۲ است، اما متاسفانه شاهد تخلفات بی شماری در این حوزه هستیم که اتاق اصناف باید پاسخگو باشد.

او ادامه داد: در تمام واحد‌های تولیدی، پاساژ‌ها و مراکز خرید استان حضور افراد بدون ماسک ممنوع است.

جمالی پور همچنین اظهار داشت:با توجه به شلوغی بیمارستان ها، طرح بستری در منزل در دستور کار قرار گیرد و با کمک شهرداری، هلال احمر و سپاه پاسداران طرح کپسول اکسیژن رسانی به بیماران اجرا شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار