سرپرست شهرداری زرند گفت: تنها ساباط باقیمانده از بناهای تاریخی زرند زیباسازی و در هفته گردشگری رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد منصوری،سرپرست شهرداری زرند در نشست مشترک با رئیس اداره میراث فرهنگی با اشاره به میراث به جا مانده در شهرستان گفت: با توجه به زمان اندک تا هفته‌ گردشگری سعی می‌کنیم تنها ساباط(سایه بان قدیمی) شهر زرند واقع در خیابان۱۷شهریور را تا ابتدای هفته گردشگری مبتنی بر آداب سنتی و پس از اخذ مجوز و موافقت کمیسیون میراث فرهنگی و کمیسیون شهرسازی زیباسازی کنیم.

 منصوری با اعلام حمایت کامل شهرداری از برنامه‌های هفته گردشگری زرند گفت:میراث تاریخی تنها متعلق به قشر خاصی از جامعه نیست بلکه متعلق به همه است و باید همه در هر موقعیتی که هستیم از آثار تاریخی به عنوان شناسنامه فرهنگی یاد کنیم و در حفظ و نگهداری از آن بکوشیم.

محمد اسلامی ،رئیس اداره میراث فرهنگی زرند در این نشست گفت:از اول مهرماه هفته گردشگری با بیش از۲٠برنامه در شهرستان آغاز می شود که امیدواریم شهرداری زرند برای اجرای بهتر برنامه‌ها کمک کند.

زیباسازی تنها ساباط تاریخی به جای مانده از تاریخ در شهر زرند و توجه ویژه به بازار و نیز توجه به برج زرندوئیه و مسجد قلعه از جمله مواردی بود که در این نشست مورد تبادل نظر قرار گرفت.

ساباط یعنی سازه‌ای که با هدف آسایش و رفاه بیشتر افراد و رهگذران ساخته می‌شده ، رهگذرانی که از ساباط‌ها عبور می‌کرده‌اند دیگر در معرض تابش نور خورشید قرار نداشته و می‌توانستند برای رفع خستگی خود، لحظاتی در سایه استراحت و توقف کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار