گسترش عملیات بیابان‌زدایی در خراسان جنوبی

بیابان زدایی در خراسان جنوبی با افزایش اعتبارات شتاب می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: عملکرد خوب استان در مقابله با بیابانزایی باعث شد خراسان جنوبی در این بخش رتبه نخست کشوری را در برنامه‌های سال۱۳۹۹ به‌دست آورد.

او افزود: این عملکرد مطلوب سبب شد تا سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور برای جایگاه استان تخصیص اعتبارات مقابله با بیابانزایی را مجدد افزایش دهد.

نصرآبادی ادامه داد: در این راستا اعتبار مشخص شده برای استان در سال۱۴۰۰ که ۹۹میلیارد تومان تعیین شده بود مجدد ۱۴میلیارد تومان افزایش یافت و بر این اساس اعتبارت استان امسال برای فعالیت‌های مقابله با بیابانزایی ۱۱۳میلیارد تومان خواهد بود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اعتبارات مطلوب بخش آبخیزداری نیز گفت: جمع اعتبارت ملی پیش بینی شده استان در بخش آبخیزداری و مقابله با بیابانزایی به رقم بی سابقه ۲۳۶میلیارد تومان رسید.

او افزود: پارسال برای انجام این فعالیت‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و درآمد عمومی بیش از ۷۹میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که به طور کامل تخصیص یافت.

نصرآبادی ادامه داد: فعالیت‌های این حوزه از جمله نهالکاری، مدیریت هرزآب، آبیاری سنواتی، اجرای سیستم‌های چرایی و قرق، ساماندهی و کنترل چرای و مالچ پاشی حتی بیشتر از حجم و اعتبار مصوب سال گذشته اجرایی شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار