عطوان: فرار بزرگ اسیران به خودی خود نشان افول رژیم اشغالگر است

سردبیر روزنامه رأی الیوم فرار اسرای فلسطینی از زندان جلبوع را نشانه شکست کامل دستگاه‌های امنیتی این رژیم دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبد الباری عطوان سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در ستون ویژه سردبیر نوشت:  اقدام شش اسیر فلسطینی به فرار از یک زندان به شدت امنیتی رژیم صهیونیستی، نشانه شکست کامل دستگاه‌های امنیتی این رژیم است و پایان کار رژیم صهیونیستی نزدیک است.

عملیات فرار بزرگ ثابت کرد برتری رژیم صهیونیستی در جنگ مغز‌ها با فلسطینی ها، در عرصه هوش ذاتی یا مصنوعی، خیالی بود و حتی اگر تصوری غیر از این داشته باشیم، دو آزمون میدانی، نخست در عرصه نظامی (سیف القدس) و دوم در زمینه امنیتی (فرار بزرگ) از جلبوع یعنی امنیتی‌ترین زندان رژیم صهیونیستی، عملا سرعت افول این برتری را به نفع رقیب سرسخت یعنی فلسطینیان ثابت کرد.

عطوان در ادامه نوشت: فرار اسرای فلسطینی نا امیدی را بر محافل اسرائیلی حاکم کرد و شکست روحی و روانی آنان را به همراه داشت.

رژیم اشغالگر صهیونیستی اکنون با بحران موجودیت دست به گریبان است و احتمالا این بحران در آینده تشدید خواهد شد. شکست در بسیاری از عرصه‌ها در تعقیب این رژیم است و همپیمان آمریکایی آن نیز از شکستی، وارد شکست بزرگتری می‌شود. ماه عسل سازش با برخی کشور‌های عربی هم به سرعت در برابر فرهنگ مقاومتی به اتمام رسید که از میان ویرانه‌های توافقنامه‌های شرم آور و خفت بار صلح ابراهیم سر برآورد و شدت گرفت، توافقنامه‌ای که خزان آن سر رسیده است و همچون دفتری است که برگه‌های آن یک به یک جدا شده است و بر زمین می‌افتد و این سرآغاز شکستی خفت بار برای دولت حزب عدالت و توسعه مغرب است که روابط خود را با رژیم اشغالگر عادی سازی کرده است.

شمارش معکوس برای شکست بزرگ صهیونیستی آغاز شده است و متوقف نخواهد شد و دو شکست امنیتی و نظامی، نخستین نشانه‌های این شکست بزرگند چرا که سرآغاز نابودی دولت‌ها ابتدا در عرصه امنیتی است و پس از آن نوبت به عرصه اقتصادی و نظامی می‌رسد. بمب‌های هسته‌ای هر قدر هم که تعدادشان زیاد باشد، نمی‌توانند سد راه این شکست شوند. این را از سران قدرت از دنیا رفته اتحاد جماهیر شوروی و سران شکست خورده آمریکا بپرسید که از افغانستان گریختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار