استاندار خراسان جنوبی گفت: با تصویب ستاد استانی کرونا، نوبت‌دهی در تمامی مطب‌ها و مراکز درمانی باید به شیوه تلفنی یا اینترنتی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با تشکر از همراهی‌های مردم که سبب شد رنگ‌بندی استان تغییر کند، افزود: با توجه به گلایه شهروندان مبنی بر رعایت نشدن ضوابط بهداشتی در مطب‌های بخش خصوصی و آزاد، این موضوع به جهت بررسی به کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا ارائه شد.

وی افزود: بنا بر شواهد موجود و به استناد مصوبه این جلسه، نوبت‌دهی در تمامی مطب‌ها و مراکز درمانی باید به شیوه تلفنی یا اینترنتی انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: زمانی که فروشگاه‌ها مکلف به فروش اینترنتی شده‌اند، پزشکان هم می‌توانند از این قاعده استفاده کنند و به جهت حفظ سلامت مردم، از نوبت‌دهی حضوری و دریافت وجه نقد بپرهیزند.

وی به مراسم و برنامه‌های ویژه ماه صفر اشاره کرد و افزود: مراسم ماه صفر طبق دستورالعمل‌های ابلاغی ماه محرم اجرا می‌شود و سازمان تبلیغات اسلامی موظف به نظارت کامل بر روند اجرای برنامه‌هاست تا نکات بهداشتی به خوبی رعایت شود.

ملانوری با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم در هر مراسمی متذکر شد: انجام رفتار ساختارشکنانه و خلاف ضوابط بهداشتی مورد تایید نیست و باید با افراد خاطی با تذکر کتبی و دریافت تعهد برخورد شود.


بیشتر بخوانید


تاکید بر تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی

وی به اجرای موفق و استمرار طرح شهید سلیمانی در سطح استان اشاره کرد و گفت: الان هم تاکید بر این است که طرح شهید سلیمانی تداوم یابد و به ویژه در مراسم عزاداری با تاکید بر رعایت ضوابط بهداشتی اجرا شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مهمترین هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی، بیماریابی است.

وی شرایط استان در زمینه واکسیناسیون کرونا را مطلوب دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید موضوع دریافت سهمیه ویژه واکسن برای استان را دنبال کند و تاکید هم بر تامین واکسن برکت برای دوز دوم افراد است.

ملانوری درخصوص راه‌اندازی و تجهیز مراکز واکسیناسیون جدید به منظور افزایش حوزه‌های تزریق واکسن نیز راهکار‌هایی ارائه و تصریح کرد: تمامی تقاضا‌ها برای واکسیناسیون، خارج از ضوابطی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، بلااثر است و رد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درخصوص وضعیت فعالیت واحد‌های صنفی و بازار، شرایط قبلی همچنان ادامه دارد گفت: در راستای حفظ سلامت مردم، تشدید نظارت‌ها و برخورد با متخلفان از ضوابط بهداشتی در حوزه بازار مورد تاکید ستاد کروناست.

واحد‌های صنفی جز موارد خاص اجازه فعالیت دارند

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: به جز باشگاه‌های ورزشی، استخر‌ها و تالار‌ها که تعطیل و رستوران‌ها که فقط مجاز به ارائه غذای بیرون‌بر هستند، همه واحد‌های صنفی اجازه فعالیت دارند.

وی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را اصل بسیار مهم در رعایت ضوابط بهداشتی خواند و افزود: در این زمینه نباید فرصت را از دست بدهیم و باید از ظرفیت همه رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی برای تولید محتوای جدید استفاده شود.

ملانوری ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن زمان شروع سال تحصیلی، کمیته فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی از ظرفیت پیام‌رسان شاد استفاده کند و یک ساعت خاص را برای آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌ها به آشنایی با موضوعات مرتبط با ویروس کرونا اختصاص دهد.

وی با اشاره به تغییر رنگ برخی شهر‌ها که در پی همراهی‌های مردم رقم خورده است گفت: در شهر‌های بیرجند، طبس و نهبندان که همچنان قرمز هستند، فرمانداران باید با برگزاری جلساتی ویژه علل مؤثر در تداوم این شرایط را احصا و برای رفع آن‌ها مداخله جدی کنند.

دورکاری نباید باعث ارائه نشدن خدمت شود

استاندار خراسان جنوبی به موضوع دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی هم اشاره کرد و گفت: دورکاری به عنوان حذف فرد از محیط کاری نیست بلکه فرد باید کار خود را در فضای منزل انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه دورکاری نباید باعث ارائه نشدن خدمت شود افزود: هیچ کدام از خدمات اداری نباید تعطیل شود لذا اگر خدمتی حذف نمی‌شود، نیروی حاضر می‌تواند پاسخگوی مراجعین باشد و شرایط رنگ‌بندی اجازه می‌دهد، کارکنان می‌توانند به تشخیص مدیر دستگاه از دورکاری استفاده کنند.

ملانوری اظهار داشت: همه محور‌های خدمتی در تمامی ساعات رسمی اداری باید خدمات خود را ارائه کنند و شهروندان چنانچه در مراجعه به ادارات با نبود پاسخگویی به جهت دورکاری کارمندی مواجه شدند، موارد را به اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری گزارش کنند.

خراسان جنوبی که به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از قله پیک پنجم کرونا عبور کرده در حال حاضر دارای سه شهرستان قرمز (خیلی پرخطر)، ۶ شهرستان نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان زرد (متوسط خطر) است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.