معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تعداد بیماران بستری ناشی از ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری از ۲۵۰ به ۱۲۰ بیمار در روز کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در قله موج پنجم شیوع ویروس کرونا در استان، روزانه حدود ۲۵۰ بیمار بستری ثبت می‌شد که از این میزان ۱۱۰ بیمار بستری دائم و ۱۴۰ بیمار نیز بستری موقت بودند، اما در حال حاضر این آمار به حدود ۱۲۰ بستری در روز کاهش یافته است.

او افزود: همچنین از ۱۲۰ بیمار بستری کرونا مثبت در روز در مراکز درمانی استان، ۷۰ بیمار مربوط به بستری دائم و ۵۰ بیمار نیز بستری موقت هستند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: اگر روند کاهشی ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری به همین ترتیب پیش رود، شهروندان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و اتفاق خاصی حادث نشود، دو تا سه هفته آینده به کفِ پیک شیوع ویروس کرونا در استان خواهیم رسید.

او اظهار داشت: بر اساس آخرین تحلیل ستاد کرونا و وزارت بهداشت در تاریخ ۲۰ شهریور‌ماه ۱۴۰۰، چهار شهرستان سامان، فارسان، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت رنگ بندی نارنجی به لحاظ شیوع بیماری کووید۱۹ قرار گرفتند.

جزایری با اشاره به تسریع در فرایند واکسیناسیون کرونا در استان، تصریح کرد: تعداد مراکز بهداشتی و درمانی از ۱۰۲ به ۱۵۰ مرکز و همچنین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون از ۱۴ به ۱۶ پایگاه افزایش پیدا کرده است و تاکنون ۳۱ محموله واکسن کرونا به چهارمحال و بختیاری وارد شده که بالغ بر ۴۸۰ هزار و ۸۱۳ دُز واکسن است.

او گفت: از آغاز فرایند واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون ۳۶۱ هزار و ۹۷۸ دُز واکسن معادل ۷۴ درصد واکسن‌های تحویلی به گروه‌های هدف در استان تزریق شده است.

جزایری بیان کرد: کل جمعیت هدف چهارمحال و بختیاری، ۶۸۸ هزار نفر است که تاکنون ۳۵.۲ درصد این جمعیت در دُز اول و ۱۸.۳ درصد نیز در دُز دوم علیه کرونا واکسینه شده اند.

او افزود: بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا، تمام کارخانه جات کارگری در اولویت دریافت واکسن هستند و طبق هماهنگی‌های بعمل آمده، تیم‌های سیار و پایگاه‌های واکسیناسیون اقدامات لازم را جهت تزریق واکسن کرونا به این گروه هدف انجام می‌دهند.

جزایری اضافه کرد: همچنین دانشجویان و طلاب می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir نسبت به ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا خود اقدام نمایند.

او ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با مسئولین دانشگاه آزاداسلامی واحد شهرکرد و دانشگاه شهرکرد نیز بعمل آمده و از فردا دانشجویان این دو دانشگاه در محل‌های تعبیه شده در دانشگاه مربوطه علیه کرونا واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار