زاهدی ، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بیان کرد: قطعات اول و دوم طرح راه سازی دشت ارژن به ابوالحیات به طول ۲۵ کیلومتر بود که ۳ کیلومتر افتتاح شده که ۲۲ کیلومتر از این راه باقی مانده که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۱ شروع شده است.
او تصریح کرد: مسیر دارای ۲ تونل به طولهای ۴۵۰ و ۱۸۰ متر است و دو گالری به طول۳۵۰ متر است که با افتتاح مسیر دشت ارژن به ابوالحیات تبدیل به دو باند می شود.
زاهدی ادامه داد: مهمترین مزایای افتتاح طرح افزایش ایمنی و کاهش تصادقات بواسطه جداشدن مسیر رفت و برگشت و کاهش زمان سفر و افزایش ظرفیت محور به خصوص برای نقل و انتقالات استان بوشهر است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس افزود: ساخت این جاده از سال ۱۳۹۳ با تجهیز کارگاه و افزایش اعتبار سرعت گرفت که از آن زمان تا کنون حدود ۸ سال در این محور راه سازی ادامه دارد.
او اضافه کرد: کمبود اعتبار، گران شدن مواد اولیه و شیوع بیماری کرونا از عمده مشکلات اجرایی این طرح بود که روند اجرای آن با تاخیر مواجه کرد.
زاهدی اظهار کرد: برای این طرح در حال حاضر بیش از یک هزار میلیارد ریال هزینه شده که ابتدا در این طرح دو پیمانکار مشغول بکار بودند اما پارسال همه طرح به یک پیمانکار واگذار و تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.
او با اشاره به اینکه پیش بینی می شود این طرح در آذرماه امسال به بهره برداری کامل برسد گفت: تامین مواد اولیه برای بهره برداری به موقع این طرح ضروری است که با افتتاح آن امکان تردد از مسیرهای خوزستان، بوشهر به فارس و بالعکس تسهیل می شود.
انتهای پیام/ت