همزمان با هفته‌ دولت با حضور امام جمعه شیراز، استاندار فارس و برخی از مسئولان استانی، طرح‌های عمرانی دانشگاه شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طی مراسمی به مناسبت بزرگداشت هفته دولت، شماری از طرح‌های عمرانی دانشگاه شیراز شامل یادمان شهدای گمنام، طرح جداسازی آب شرب و آبیاری فضای سبز و ساختمان پژوهشکده انرژی و ورودی سوم دانشگاه شیراز با حضور مسئولان و مقام‌های ارشد استان فارس و شهرستان شیراز به بهره‌برداری رسید.

معاون اداری مالی دانشگاه شیراز در این آیین با اشاره به یادمان شهدای گمنام، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، بنیاد شهید، فرمانداری شیراز، سپاه پاسداران و دانشگاه شیراز، برای ساماندهی و مناسب سازی مقبره شهدای گمنام، برنامه‌ریزی و صورتجلسه‌ای تنظیم می‌کنند. اما متاسفانه موفق به کمک برای اجرای آن نشدند.

محمد حسین ستایش، افزود: دانشگاه شیراز تاکنون به‌تنهایی هزینه‌های ساخت پروژه‌ی یادمان شهدای گمنام را پرداخت کرده و این درحالی‌ست که هیچ‌گونه ردیف بودجه‌ای برای این طرح، دیده نشده بود.

مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه شیراز نیز در خصوص جزئیات این طرح گفت: پروژه‌ یادمان شهدای دانشگاه، سال ۱۳۹۱ طراحی شد. این طرح شامل المان یادمان شهدا است که میزبان پیکر ۵تن از شهدای گرانقدر دفاع مقدس است و همچنین ساختمانی ۱۲۰متر مربعی برای امور خدماتی و حدود ۲هزار متر مربع نیز فضاسازی که در این طرح در نظر گرفته شده است.

علی‌اصغر اکرمی، ادامه داد: اعتبار تخصیص داده شده برای این پروژه، معادل ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که در هفته‌ی دولت افتتاح شد.

معاون اداری مالی دانشگاه شیراز همچنین در مورد طرح جداسازی آب آشامیدنی از آب فضای سبز این دانشگاه گفت: مشترک بودن آب شرب و آبیاری فضای سبز، علاوه بر هدررفت این منبع ارزشمند حیات، منجر به وارد شدن فشار مالی به دانشگاه شده بود.

او گفت: با همت شکل گرفته در سالهای اخیر و همکاری شرکت آبفا، اجازه‌ حفر چاه صادر و با همکاری شرکت آب و فاضلاب شیراز، این چاه حفر و امکان تفکیک آب شرب و فضای سبز، فراهم شد.

ستایش اضافه کرد: این پروژه که از سال ۱۳۹۷ آغاز شده، مجموعا ۱میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار کسب کرده و اکنون قابل بهره برداری است که کمک شایانی برای تامین آب شرب شهر شیراز خواهد داشت.

او در آیین افتتاح ساختمان پژوهشکده انرژی و ورودی سوم دانشگاه شیراز نیز گفت: این پروژه از نظر دسترسی به دانشگاه شیراز، بسیار حائز اهمیت است.

ستایش گفت: با احداث این پروژه رفت‌وآمد اساتید، دانشجویان، کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل شده و بخش قابل توجهی از ترافیک ورودی دانشگاه از سمت میدان ارم، مرتفع خواهد شد.

مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه شیراز نیز، در خصوص جزئیات این طرح گفت: این پروژه در سال ۱۳۹۷ کلید خورد و بخشی از آن که خیابان‌های داخلی دانشگاه بود، به‌همت دانشگاه اجرا شد و قسمت اتصال به بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی، توسط شهرداری شیراز و به پیمانکاری قرارگاه خاتم انجام شده است.

علی‌اصغر اکرمی، افزود: بخشی از کاری که داخل دانشگاه انجام شده، با اعتبار بالغ بر دو ونیم میلیارد تومان بوده است و باقی هزینه‌ها مانند آسفالت‌های داخلی و بیرونی دانشگاه را شهرداری شیراز متقبل شده است که بدین‌ترتیب مجموع اعتبارات این پروژه معادل هفت‌ونیم میلیارد تومان شده است.

به‌گفته‌ اکرمی، مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه شیراز، پروژه‌ ساختمان پژوهشکده انرژی نیز از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و اکنون در هفته‌ دولت، آماده‌ افتتاح است.

مدیر امور فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه شیراز افزود: برای این پروژه که ۱۱۰۰متر زیربنا دارد، ۵ میلیارد و ۲۷۵میلیون تومان تأمین اعتبار شده است.

در این مراسم بلوک یک خوابگاه مفتح نیز که با هدف ایجاد شرایط رفاهی برای دانشجویان و با اعتباری بالغ بر ۸میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، در وسعت ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع انجام شده است افتتاح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.